محققان: مرگ‌ ناشی از بیماری‌های قلبی در دوران کرونا در 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است

محققان: مرگ‌ ناشی از بیماری‌های قلبی در دوران کرونا در ۳۰ سال قبل بی‌سابقه بوده است


بر پایه تجزیه‌وتحلیل‌ها، در زمان شیوع کرونا آمریکایی‌های بالای ۳۵ سال به‌شکل بی‌سابقه‌ای در ۳۰ سال قبل در تاثییر بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست دادند. در سال ۲۰۲۳، مطابق داده‌های اولیه، مرگ‌ومیر ناشی از سکته مغزی تقریباً ۵ درصد بالاتر از دوران قبل همه‌گیری کرونا می بود؛ این رقم در بیماری سختی خون بالا، اختلالات ریتم قلب، لخته‌شدن خون، دیابت و نارسایی کلیه ۱۵ تا ۲۸ درصد زیاد تر بوده است. داده‌ها مشخص می کند که کووید بر دیگر علل شایع مرگ همانند سرطان و بیماری آلزایمر نیز تأثیر داشته است.

بر پایه گزارش بلومبرگ، مرگ‌ومیر ناشی از بیماری قلبی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۵.۸ درصد افزایش یافت که بیشترین مقدار در بیشتر از ۳۰ سال قبل است. به‌طورکلی همه‌گیری کرونا، تأثیرهای مستقیم و غیرمستقیم تعداد بسیاری بر مقدار مرگ‌ومیر داشته است. محققان تا این مدت درست نمی‌دانند علت این کار چیست. اشکار نیست چند نفر به علت عوارض قلبی عروقی کووید و چند نفر نیز به علت عواقب غیرمستقیم آن، همانند اختلال در مراقبت‌های پزشکی و افزایش نرخ چاقی جان خود را از دست دادند.

تأثیر کرونا بر بیماری‌های قلبی و مرگ ناشی از آن

اگرچه از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۹ درمان سختی خون بالا و کلسترول، ترغیب مردم به ترک سیگار و مصرف کمتر نمک و چربی‌های ترانس به افت ۶۰ درصدی مقدار مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی پشتیبانی کرد، اما تقریباً ۷۰۰ هزار آمریکایی تنها در سال ۲۰۲۰ بر تاثییر بیماری قلبی جان خود را از دست دادند، این رقم دو سال سپس به ۷۰۳ هزار نفر رسید. این مقدار از سال ۲۰۰۱ بی‌سابقه بوده است.

از سویی شرایط حاکم بر دوران کرونا، نرخ چاقی را در ایالات متحده افزایش داد. بااین‌حال، چاقی تنها علت سکته‌ها و بیماری‌های قلبی نبوده است. حتی در کشورهایی همانند ژاپن که کمترین شیوع اضافه وزن و چاقی در کشورهای گسترش‌یافته را دارد، نرخ مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی در دوران کرونا افزایش داشته است.

در دوران کرونا، تعداد بسیاری از مردم از هراس قرارگرفتن در معرض ویروس کووید از مراقبت‌های بیمارستانی اجتناب می‌کردند. حتی در سال ۲۰۲۲ نیز تعداد بسیاری از بیماران به معاینات منظم پزشکی نمی‌رفتند و تعداد بسیاری از غربالگری‌های سلامت پیشگیرانه را نادیده می‌گرفتند. این کار خود جهت شیوع زیاد تر بیماری‌های دیگر همانند سرطان بوده است.



منبع

مشخصات اولیه گلکسی S24 FE لو رفت؛ ۱۲ گیگابایت رم و تراشه اگزینوس

مشخصات اولیه گلکسی S24 FE لو رفت؛ ۱۲ گیگابایت رم و تراشه اگزینوس


بعد از معارفه تلفنهای سری گلکسی S24 سامسونگ، گمانه‌زنی‌ها درمورد‌ی عضو چهارم این خانواده یعنی گلکسی S24 FE افزایش یافته است.

مطابق اطلاعات آشکار‌‌شده در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، گلکسی S24 FE به ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5x تجهیزخواهد می بود و در دو نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی (با فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1) و ۲۵۶ گیگابایتی (با فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0) به‌فروش خواهد رسید. بدین ترتیب قرار است شدت انتقال نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی زیاد زیاد تر باشد.

به گمان زیادً گوشی سامسونگ مدل گلکسی S24 FE به باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی تجهیزخواهد شد و از شارژ سیمی و بی‌سیم ۲۵ و ۱۵ واتی حمایتخواهد کرد. صفحه‌نمایش گوشی مورد او گفت و گو از نوع اولد خواهد می بود.

مقاله‌های مرتبط

گلکسی S23 FE با دو پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به بازار اراعه شد، اما انگارً گلکسی S24 FE فقط با پردازنده‌ی اگزینوس به بازار اراعه خواهد شد.

اطلاعات دقیقی از تاریخ اراعه‌ و قیمت گوشی گلکسی S24 FE دردسترس نیست؛ اما مطابق کارکرد سال قبل‌ی سامسونگ ‌به‌گمان زیاد در اکتبر ۲۰۲۴ (مهر و آبان ۱۴۰۳) معارفه خواهد شد. بدون شک کهکشانی تازه کره‌ای در بین بهترین گوشی های سامسونگ قرار خواهد گرفت.





منبع

دیتاسنترها برای میزبانی از هوش مصنوعی اپل صف کشیدند

دیتاسنترها برای میزبانی از هوش مصنوعی اپل صف کشیدند


به‌حرف های‌ی شرکت تحقیقاتی ترندفورس، دیتاسنترهای هوش مصنوعی امیدوارند تا قبل از معارفه سیستم‌عامل iOS 18 و نمایش هوش مصنوعی اپل، از این شرکت خواست دریافت کنند.

به‌گفتن نمونه شرکت Supermicro که شرکت‌های CoreWeave و تسلا از مشتریان آن می باشند، درحال ایمن‌سازی سرور‌هایش برای سفارشات احتمالی اپل است. شرکت مورد او گفت و گو پتانسیل دو برابر کردن سرور‌های هوش مصنوعی خود را دارد.

مطابق گزارش‌های قبلی، اپل اندوخته‌ی مربوط‌‌به هوش مصنوعی خود را از ۶۲۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ به ۴٫۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ افزایش داده است. با این چنین مبلغی کوپرتینویی‌ها توان خرید نزدیک به ۲۰٬۰۰۰ سرور را در سال جاری میلادی دارند.

مقاله‌های مرتبط

تیم کوک، مدیرعامل اپل، مدتی قبل در جریان یک کنفرانس مالی او گفت که گسترش‌ی هوش مصنوعی مولد این شرکت اغاز شده است و در سال ۲۰۲۴ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به‌نظر می‌رسد اپل تصمیم دارد مجموعه‌ای از ابزار‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را در کنفرانس WWDC 2024 معارفه کند. این ابزار‌ها به گوشی آیفون اضافه خواهند شد و به گمان زیادً تبدیل بازطراحی سیری خواهد شد.



منبع

سازمان توسعه پرتابگر اروپا

سازمان گسترش پرتابگر اروپا تأسیس شد


۲۹ فوریه ۱۹۶۴، سازمان گسترش پرتابگر اروپا (ELDO) تأسیس شد.

تولد سازمان گسترش پرتابگر اروپا (ELDO) در این روز و سازمان تحقیقات فضایی اروپا (ESRO)، سه هفته سپس، در ۲۰ مارس ۱۹۶۴ می بود.

آژانس فضایی اروپا که در ۳۰ مه ۱۹۷۵ با ادغام ESRO و ELDO راه اندازی شد، میراث تعداد انگشت‌شماری از «پیشگامان فضایی» اروپایی است که کوششهای دوراندیشانه آن دو سازمان را در اغاز دهه شصت میلادی به وجود آورد.

سازمان گسترش پرتابگر اولین‌بار به منظور تشکیل یک وسیله پرتاب ماهواره برای اروپا گسترش یافت. موشک سه مرحله‌ای گسترش یافته‌ به‌نام الهه اساطیری یونان، اروپا نام گرفت.

به‌طور کلی، ۱۰ راه‌اندازی وجود داشت که تحت بودجه ELDO انجام شد. این سازمان متشکل از بلژیک، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند می بود. استرالیا یکی از اعضای وابسته این سازمان می بود.

حتی در ابتدا، مکان پرتاب در استرالیا می بود، اما بعداً به گویان فرانسه منتقل شد. در سال ۱۹۷۴، بعد از پرتاب ناموفق ماهواره بلو استریک، این برنامه با سازمان تحقیقات فضایی اروپا ادغام شد و آژانس فضایی اروپا را راه اندازی داد.

به‌طور کلی، سازمان گسترش پرتابگر اروپا یازده پرتاب را برنامه‌ریزی کرده‌ می بود که تنها ده مورد از آنها واقعاً رخ داده‌ است. از ۹ پرتاب، چهار مورد پیروزی‌آمیز می بود. چهار پرتاب دیگر ناموفق می بود و یک پرتاب دیگر هم متوقف شد.

پرتاب دهم، F-9، در ۱۲ ژوئن ۱۹۷۰ انجام شد که همه مرحله های پیروزی‌آمیز می بود، بااین‌حال ماهواره موفق نشد در مدار قرار بگیرد.

بعد از این راه‌اندازی، ELDO اغاز به ازدست‌دادن‌ بودجه و اعضای خود کرد و درنهایت برای تشکیل آژانس فضایی اروپا به ESRO منتقل شد.



منبع

تلگرام باز هم از اپل ضربه خورد؛ مخالفت «خدایان اپ استور» با ۵ قابلیت جدید

تلگرام باز هم از اپل ضربه خورد؛ مخالفت «خدایان اپ استور» با ۵ قابلیت تازه


تلگرام ساعاتی پیش در بیانیه‌ای مطبوعاتی قابلیت‌های شوق‌انگیزی برای گروه‌ها معارفه کرد و او گفت این به‌روزرسانی قرار بوده است مجموعاً شامل ۹ ویژگی تازه باشد، اما اپل با پنج مورد از آن‌ها مخالفت کرده است.

مطلب‌رسان تحت مدیریت پاول دورف که در یک سال تازه با به‌روزرسانی‌های بزرگش میزبان قابلیت‌های شوق‌انگیز و کاربردی شده است، می‌گوید: «برنامه‌ریزی کرده بودیم که پنج قابلیت دیگر را در این به‌روزرسانی قرار دهیم، اما خدایان اپ استور با ما موافقت نکردند. مشکلی نیست؛ این قابلیت‌ها را زیاد سریع در به‌روزرسانی ماه مارس (اسفند و فروردین) خواهید دید.»

مخالفت اپل با به‌روزرسانی‌های تلگرام در گوشی آیفون چیز جدیدی نیست و این اتفاق را تا بحال به دفعات دیده‌ایم. در یکی از معروف‌ترین مثالها، مدیرعامل تلگرام سال قبل اپل را «شیطان» خواند و او گفت زمان مبارزه با این شرکت فرا رسیده است.

مقاله‌های مرتبط

تلگرام قابلیت‌های شوق‌انگیزی برای هالووین ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کرده می بود، اما طویل‌شدن روال بازدید به‌روزرسانی توسط تیم اپ استور، علتشد نسخه‌ی مورد نظر دیرتر از راه برسد. در آن زمان پاول دورف اپل را به عمل قانونی تهدید کرد.

مدیرعامل تلگرام در مرداد سال ۱۴۰۱ او گفت این مطلب‌رسان قابلیت زیاد جذابی به نام «تلموجی» طراحی کرده می بود که به‌خاطر مخالفت اپل هیچ زمان دردسترس قرار نگرفت.

شما چه دیدگاهی درمورد‌ی مخالفت اپل با به‌روزرسانی‌های تلگرام دارید؟



منبع

گروهی از کاربران اندروید آیفون‌های قدیمی را به مدل‌های جدید ترجیح می‌دهند

گروهی از کاربران اندروید آیفون‌های قدیمی را به مدل‌های تازه ترجیح خواهند داد


مهاجرت از اندروید به iOS یا برعکس روندی نسبتاً طاقت‌فرسا دارد و عادت‌کردن به پلتفرم تازه ساده نیست. مؤسسه‌ی تحقیقاتی Consumer Intelligence Research Partners LLC این عادات را بازدید کرده است.

در پنج سال تازه، درصد مهاجران از اندروید به iOS بین ۱۰ تا ۱۵ درصد متغیر بوده است. نرخ مهاجرت کاربران اندروید به iOS بر پایه سال‌های گوناگون به این شرح است:

  • سال ۲۰۱۹ -۱۳ درصد
  • سال ۲۰۲۰ – ۱۱ درصد
  • سال ۲۰۲۱ – ۱۱ درصد
  • سال ۲۰۲۲ – ۱۵ درصد
  • سال ۲۰۲۳ -۱۳ درصد

نوشته دلنشین، مدل‌‌های ترجیحی گوشی اپل است که کاربران زمان مهاجرت از اندروید انتخاب می‌کنند.

اپل هر ساله آیفون‌های تازه را با پردازنده‌های پرقدرت اراعه می‌کند. بااین‌حال، ارتقا به پردازنده‌های پرقدرت در چند سال تازه برای همه چندان الزامی نبوده است. این علتمی‌بشود آیفون‌های قدیمی‌تر به گزینه‌ای دلنشین تبدیل شوند.

در سال ۲۰۲۳، ۲۹ درصد مهاجران به iOS، تلفنهای آیفون SE، آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ یا آیفون ۱۳ مینی را انتخاب کردند؛ در حالی که تنها ۲۱ درصد از کاربران جاری آیفون، سراغ خریداری این مدل‌ها رفتند.

در سال ۲۰۲۳ اکثر افرادی که از اندروید به آیفون مهاجرت کردند (۵۱ درصد) هم چنان سری آیفون ۱۴ را انتخاب کردند و ۲۱ درصد باقی‌مانده سراغ آیفون ۱۵ رفتند. این مشخص می کند با این که قیمت گوشی آیفون عامل مهمی برای مهاجران اندروید است، تعداد بسیاری از آن‌ها دستگاهی با قیمت منطقی‌تر یعنی یعنی آیفون ۱۴ را انتخاب می‌کنند.



منبع

المپیک ۲۰۲۴ رونمایی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی رینگ را جلو می‌اندازد

المپیک ۲۰۲۴ رونمایی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی رینگ را جلو می‌اندازد


گزارش جدیدی ادعا می‌کند که غول کره‌ای صنعت فناوری در اغاز ماه جولای (تیر ۱۴۰۳) با برگزاری مراسم آنپکد از مدل‌های تاشدنی تازه گوشی سامسونگ ازجمله گلکسی زد فولد ۶، گلکسی زد فلیپ ۶ و گجت پوشیدنی گلکسی رینگ رونمایی خواهند کرد.

سامسونگ طبق معمولً هر سال میزبان دو اتفاقات آنپکد است. سال ۲۰۲۳ سامسونگ رویدادش را به‌جای اغاز مرداد به اواخر مرداد منتقل و گلکسی زد فولد ۵، گلکسی زد فلیپ ۵، گلکسی تب S9 و گلکسی واچ ۶ را معارفه کرد.

تا این مدت تاریخ دقیقی برای برگزاری دومین اتفاقات آنپکد ۲۰۲۴ اظهار نشده است؛ اما به گمان زیادً سامسونگ رویدادش را به‌خاطر بازی‌های المپیک که از ۲۶ جولای (۵ مرداد) اغاز می‌بشود، سریعتر برگزار خواهد کرد.



منبع

وقتی مردم فاجعه‌انگیزترین تجربیات خرید آنلاین خود را به‌اشتراک می‌گذارند

هنگامی مردم فاجعه‌انگیزترین ازمایش ها خرید آنلاین خود را به‌اشتراک می‌گذارند


قبل از همه‌گیری کووید-۱۹، خرید آنلاین گزینه‌ای در کنار خرید حضوری می بود. طبق معمولً اگر آنچه که به دنبالش بودید را در یک فروشگاه حضوری اشکار نمی‌کردید، خرید آنلاین تنها راه ممکن می بود. اکنون در پساهمه‌گیری، عادت کرده‌ایم با چند کلیک خرید خود را نهایی کنیم؛ به این علت جای شگفتی نیست که دنیای خرید الکترونیکی روی دیگر خود را به ما نشان داده و ناکامی‌های خرید آنلاین زیاد زیاد تر از همیشه شده‌اند.

در این تکه از شاتر برخی از خنده‌دارترین، شگفت‌ترین و ناامیدکننده‌ترین مثالهای خرید آنلاین را خواهیم دید. بعد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.



منبع

ماه‌نشین ژاپنی برخلاف انتظارها از خواب شبانه بیدار شد

ماه‌نشین ژاپنی برخلاف انتظارها از خواب شبانه بیدار شد


ماه‌نشین ژاپنی اسلیم انگار برای بار دوم مرگ را به چالش کشیده است. این فضاپیما در ۳۱ ژانویه با فرارسیدن یخبندان شبانگاه قمری خاموش شد و خوابی دو هفته‌ای را اغاز کرد که گمان نمی‌رفت دیگر از آن بیدار بشود. اما اسلیم اکنون به‌طور غیرمنتظره‌ای از خواب برخاسته و به فرمان ارسالی از آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (جاکسا) در روز یکشنبه‌، ۲۵ فوریه جواب داده است.

جاکسا یکشنبه در ایکس نوشت: «شب قبل، فرمانی به اسلیم ارسال و پاسخی دریافت شد که تایید می‌کرد فضاپیما شب‌زمان قمری را پشت سر گذاشته و قابلیت‌های ارتباطی‌اش را نگه داری کرده است.» بااین‌حال مقام‌های جاکسا افزوند که ربط با ماه‌نشین، اندکی سپس متوقف شد؛ چون شرایط فزاینده گرم در محل فرود در نزدیکی استوای ماه، گرم‌شدن بیشتر از حد ابزارهای اسلیم را به جستوجو داشت.

بیدارشدن بعد از شبانگاه ماه، دومین احیای غافلگیرکننده‌ی ماه‌نشین ژاپنی از زمان فرودش روی سطح ماه در ۱۹ ژانویه محسوب می‌بشود. اسلیم (مخفف ماه‌نشین هوشمند برای بازدید ماه) با وجود انجام دقیق‌ترین فرود قمری، به‌طور اتفاقی به شکل وارونه روی ماه نشست و مهندسان را ناچار کرد تا اندکی سپس، فضاپیما را به علت عدم دریافت نور کافی خورشید برای تشکیل انرژی، خاموش کنند. ۹ روز سپس، هنگامی جهت نور خورشید به اندازه‌ای تحول کرد که نیاز سلول‌های خورشیدی فضاپیما تامین بشود، اسلیم جان کوتاهی گرفت.

زیاد تر بخوانید

به‌حرف های‌ی جاکسا، بقای اسلیم اتفاقی دیدنی است؛ چون این ماه‌نشین برای تحمل شبانگاه ماه طراحی نشده است. به‌نقل از ناسا، شب قمری دوره‌ای ۱۴ روزه است که در طول آن، قسمت اعظم سمت نزدیک ماه از نور خورشید محروم می‌بشود و درنتیجه، دمای سطحی در استوا به منفی ۱۳۳ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد.

اکنون که روز ماه فرا رسیده است، اسلیم باید دمای زیاد شدید حداکثر ۱۲۱ درجه‌ی سانتی‌گراد را تحمل کند. به‌حرف های‌ی جاکسا، آمادگی برای تداوم ربط با ماه‌نشین، وقتی که ابزارها به اندازه‌ی کافی سرد شوند، انجام شده است.

با فرود پیروزی‌آمیز اسلیم، ژاپن بعد از اتحاد جماهیر شوروی اسبق، ایالات متحده، چین و هند به پنجمین کشوری تبدیل شده است که به سطح ماه می‌رسد.

پیش از اسلیم، ماه‌نشین چاندرایان ۳ از هند در ۲۳ اوت ۲۰۲۳ موفق شد در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود آید. این فضاپیما زمان یافت تا به زمان تقریبا دو هفته منطقه‌ی اطراف خود را مطالعه کند و سپس ناچار شد با فرارسیدن شبانگاه ماه خاموش بشود. برخلاف اسلیم، ماه‌نشین هندی از خواب شبانه‌ی خود بیدار نشد.





منبع

کارمندان در برنامه آموزشی برای یادگیری مهارت‌های جدید

۳۱ عادت کارمندان زیاد موفق برای پشتیبانی به ترقی شغلی


آنهایی که ترقی شغلی می‌گیرند و به رده‌های بالای مدیریتی می‌رسند، چه کاری انجام داده‌اند؟ چه رفتارهایی داشته‌اند و چطور خود را به آن جایگاه رسانده‌اند؟ چه کاری کرده‌اند که دیگران نکرده‌اند؟ در این مقاله، برخی از ویژگی‌های کارمندان زیاد موفق را گردآوردی کرده‌ایم.

کارمندان زیاد موفق چه عادت‌هایی دارند؟

۱. به فکر یادگیری توانایی‌های جدیدند

افراد زیاد موفق به جستوجو یادگیری توانایی‌های جدیدند. آنها فقط به توانایی‌های جاری بسنده نمی‌کنند و می‌خواهند چیزهای جدیدی بیاموزند.

۲. در جلسات کاری شراکت فعال دارند

هنگامی در جلسه‌ای بزرگ با وجود رؤسا حاضر می‌شوید، احتمالا اظهارنظرکردن ترسناک به نظر برسد. اما کارمندان موفق خود را نهان نمی‌کنند. آنها نظر خود را ابراز می‌کنند. حتی اگر حرفی هم برای گفتن نباشد، حمایتمنطقی از نظرات دیگران و مطرح سوال‌های بجا کار امد است.

۳. می‌دانند چطور با مدیران تعامل کنند

تعامل با مدیران با او مباحثه با کارمندان هم‌سطح تفاوت‌هایی دارد. کارمندان زیاد موفق می‌دانند چطور با مدیران خود سخن بزنند. آنها از این که با مدیر خود به‌تنهایی مواجه شوند، دستپاچه نمی‌شوند.

۴. چالش‌پذیرند

زمان روبه رو با چالش‌های کاری، زیاد تر افراد خود را کنار می‌کشند و می‌گویند نمی توانند کار خاصی برای حل قضیه انجام بدهند. کارمندان زیاد موفق اما خود را داخل معرکه می‌کنند و دست‌به‌کار خواهد شد.

۵. زمان رهبری را از دست نمی‌دهند

هنگامی فرصتی پیش می‌آید تا هدایت و رهبری یک پروژه به کارمندان سپرده بشود، کارمندان موفق برای این کار داوطلب خواهد شد.

۶. همه را مجذوب سخت‌کوشی خود می‌کنند

تعداد بسیاری از کارمندان سخت کار می‌کنند تا فقط دقت رئیس خود را جلب کنند، اما کارمندان زیاد موفق می‌کوشند با سخت‌کوشی خود دیگر کارکنان را نیز تحت‌تأثیر قرار دهند. آنها اهل کم‌کاری یا اهمال‌کاری نیستند.

۷. توانایی شنیدن را بلدند

توانایی شنیدن و دقت به فرد دیگر هنگامی که او سخن بگویید می‌کند، مهم‌تر از چیزی است که فکر می‌کنیم. کارمندان زیاد موفق بلدند چطور به فرد دیگر دقت کنند و هنگامی که او سخن می‌زند، به وی نشان دهند که سخنان او را شنیده‌اند و فهمیدن کرده‌اند.

۸. حرکت حرفه‌ای دارند

کارمندان زیاد موفق پشت‌سر دیگران غیبت و دسیسه‌چینی نمی‌کنند. از افترا نیز پرهیز می‌کنند و با همه رفتاری مؤدبانه و حرفه‌ای دارند.

۹. زمان‌شناس‌اند

این کارمندان نه فقط به‌خاطر اهمیت زمان‌شناسی، بلکه برای کسب صندلی بهتر در یک جلسه کاری، به‌موقع و حتی مقداری سریعتر از دیگران سر قرار حاضر خواهد شد.

۱۰. ذهنیت مدیران را دارند

کارکنان عادی کاری را که به آنها حرف های می‌بشود انجام خواهند داد، اما کارمندان زیاد موفق یعنی آنهایی که می‌خواهند به رهبری برسند، درمورد آنچه باید انجام بشود فکر و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. علاوه‌بر‌ این، این دسته از کارمندان نه فقط به انجام ماموریت های خود که به پیروزی تیم فکر می‌کنند. به این علت حاضرند زیاد تر از ماموریت شخصی خود برای پیشبرد کار تلاش کنند.

۱۱. پیروزی‌های خود را ثبت و اظهار می‌کنند

حتی با وجود نظر مثبت بالادستی‌ها، دور از انتظار است آنها جزئیات پیشرفت‌ها و پیروزی‌های یک کارمند را به‌خاطر بسپارند. به این علت کارمندان زیاد موفق حتما پیروزی‌های خود را در رزومه خود ثبت می‌کنند تا در اوقات لزوم و زمان ابراز زمان‌ها، آنها را اراعه کنند.

۱۲. بر نتایج مقداری تمرکز دارند

آنها در رزومه خود به‌دقت پیروزی‌هایشان را تشریح می‌کنند. برای مثال به‌جای آنکه بگویند فلان کار را انجام داده‌ام، جزئیات پیروزی به‌دست‌آمده را با عدد و رقم گفتن می‌کنند.

۱۳. از دیگر کارمندان موفق درس می‌گیرند

قواعد نوشته و نانوشته ارتقا در هر سازمانی متفاوت‌اند. کارمندی که به جستوجو ترقی شغلی است، به قواعد نانوشته و نیازهای سازمان خود دقت می‌کند. با بازدید دلایل و رمزورازهای پیشرفت دیگر کارکنان، می‌توان درس‌های ملزوم برای طی این مسیر را یاد گرفت.

۱۴. خود را با دیگران قیاس نمی‌کنند

ساده‌لوحانه است اگر بگوییم چون فلان شخص با گذشت یک سال ارتقا گرفت، من هم بعد از یک سال ارتقا می‌گیرم. کارمندان زیاد موفق می‌دانند که نباید خودمان را با دیگران قیاس کنیم، به‌جای آن، بر تلاش و برنامه خود تمرکز می‌کنند.

۱۵. زمان‌طلب‌اند

در هر سازمان و کسب‌وکاری وقتی فرامی‌رسد که برنامه‌ای تازه یا تغییراتی رخ خواهند داد. کارمندان زیاد موفق خود را برای این زمان‌ها آماده نگه می‌دارند. برای مثال احتمالا سازمانی به‌تازگی وب‌سایت و شبکه اجتماعی خود را راه‌اندازی کرده و به جستوجو فردی باشد تا مسئولیت این موقعیت تازه را به مسئولیت بگیرد. کارمندی که پیش‌تر توانایی‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی را آموخته باشد، بیشتر از دیگران شانس کسب این موقعیت تازه را خواهد داشت.

۱۶. به بازخوردها دقت می‌کنند

کارمندان زیاد موفق یاد گرفته‌اند که چطور از انتقادها برای بهبود کارکرد خود منفعت گیری کنند. آنها به‌جای این که از بازخوردها غمگین و دلخور شوند، آنها را فرصتی برای اصلاح کار خود می‌بینند.

۱۷. راه‌حل اراعه خواهند داد

هرکسی می‌تواند نقد کند و مشکلات را نقل کند، اما کارکنان موفق یاد گرفته‌اند چطور برای مشکل حاضر راهکار نظر دهند.

۱۸. ایده‌هایی برای بهبود کارها دارند

حتی اگر مشکلی هم وجود نداشته باشد، همیشه راه حلها و ایده‌هایی تازه برای بهبود فرایندها وجود دارد. کارکنان موفق به جستوجو این ایده‌ها و اجرا کردن آنها می باشند. با این کار به رئیس خود نشان خواهند داد که دچار روزمرگی نیستند و پیشرفت سازمان برای آنها واقعا مهم است.

۱۹. از اوضاع و احوال سازمان خود خبر دارند

کارمندان زیاد موفق فقط به کار خود مشغول نیستند. آنها از حالت دیگر قسمت‌های سازمان شامل رویدادها، پیروزی‌ها، ناکامی‌ها، تغییرات و حتی پیشینه سازمان نیز خبر دارند. این کارمندان تمایل دارند تا با فرایندهای کاری دیگر قسمت‌ها نیز آشنا شوند.

۲۰. متعهد به یادگیری‌اند

موفق‌ترین کارمندان وقتی را به یادگیری توانایی‌ها و به‌روزرسانی دانش خود تعلق خواهند داد. آنها مدام در کنفرانس‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌ها شرکت می‌کنند.

۲۱. توانایی‌های اجتماعی دارند

خوب یا بد مدیران بالادستی به کارمندانی رتبه خواهند داد که از بودن کنار آنها حس خوبی داشته باشند. شوخ‌طبیعی و خوش‌مشربی بخشی از قابلیت‌های کارمندان موفق‌اند.

۲۲. به زبان بدن خود و دیگران دقت دارند

قسمت بسیاری از پیامی که انتقال می‌دهیم نه به کلمات، بلکه به زبان بدن ما مربوط می‌بشود. مراعات علائم زبان بدن مناسب و دقت به علائم زبان بدن رهبران و مدیران زمان سخن بگویید‌کردن در جمع، از مشخصات کارمندان موفق است. صاف‌ایستادن، بازکردن دستان و نگاه‌کردن به دیگران زمان سخن‌زدن جزو این نشانه‌ها می باشند.

۲۳. بلدند چطور ایده را بفروشند

داشتن ایده به‌تنهایی کافی نیست. باید بلد باشیم چطور آن ایده را هرچه دلنشین‌تر و کاربردی‌تر اراعه کنیم. کارمندان موفق این کار را بلدند. آنها می‌دانند چطور ایده خود را گفتن کنند و فوایدش را نشان دهند.

۲۴. با سختی کاری کنار می‌آیند

کارمندی که بخواهد ترقی شغلی بگیرد و جایگاهی مدیریتی را از آن خود کند، باید بتواند سختی کاری و استرس را تحمل کند. کارمندان موفق خود را در معرض سختی کاری و استرس مهارشده قرار خواهند داد تا مدیریت در شرایط سخت را بیاموزند.

۲۵. بیشتر از اندازه عذرخواهی نمی‌کنند

بیشتر از حد عذرخواهی کردن بابت مسائل و خطاهای جزئی ما را فردی ضعیف مشخص می کند و اعتمادبه‌نفس ما را از بین می‌برد. کارمند موفق بابت هر چیزی مرتب عذرخواهی نمی‌کند.

۲۶. کمال‌طلب نیستند

هیچ زمان نمی‌توان با کمال گرایی محض کاری را اغاز کرد. هر کاری نقصی دارد. زیاد‌ها از هراس این که در کاری ناکامی بخورند، هیچ زمان آن را اغاز نمی‌کنند. زیاد‌های دیگر نیز آن‌قدر چشم به راه شرایط و زمان و مکان مناسب می‌همانند که زمان از دست می‌رود، کارمندان زیاد موفق تعلل نمی‌کنند و قدم در مسیر می‌گذارند.

۲۷. مسئولیت ناکامی‌ها و خطاهای خود را می‌پذیرند

یک بار عذخواهی می‌کنند، نادرست خود را جبران می‌کنند و یاد می‌گیرند که دیگر آن را تکرار نکنند.

۲۸. از پشتیبانی‌گرفتن نمی‌هراسند

این کارمندان می‌دانند که پشتیبانی‌گرفتن نشانه ضعف نیست. گرچه به توانمندیهای خود مطمعن دارند، می‌دانند که بعضی اوقات اوقات باید از همکار یا رئیس خود نیز پشتیبانی بخواهند.

۲۹. نه گفتن را بلدند

اگر به همه خواست‌ها بله بگویند، هیچ زمان نمی توانند همه کارها را انجام بدهند. آنهایی که به جستوجو جلب رضایت همه باشند، رضایت واقعی فردی را جلب نخواهد کرد. از نظر دیگر بله گفتن به همه پیشنهادها و کارها علتدورشدن از اهداف مهم می‌بشود. کارمندان موفق بلدند کجا و به چه چیزی نه بگویند.

۳۰. می‌دانند که باید برای ارتقا چه کنند

آنها فهمیدن کاملی از شرایط ارتقا، زمان و نحوه آن دارند. از قواعد رسمی خبر دارند و خود را آماده برسی‌ها می‌کنند.

۳۱. توقف نمی‌کنند

یک ترقی شغلی آنها را راضی نمی‌کند. آنها ترقی شغلی را قدمی برای پیشرفت‌ها و ارتقاهای بعدی می‌بینند

نظر شما چیست؟

به‌نظر شما کارمندان زیاد موفق چه ویژگی‌های فرد دیگر دارند؟ نظرات خود را با ما در بین بگذارید.

چطور با مدیر و همکاران خود تعامل موثری داشته باشیم.

چطور در سازمان خود پله‌های ترقی را به‌شدت طی کنیم.




منبع