خرابی بک لایت تلویزیون

خرابی بک لایت تلویزیون


موارد زیر از دیگر نشانه‌های خراب شدن بک لایت تلویزیون است:

  • قطع و وصل شدن تصویر (چشمک زدن)
  • ظاهر شدن لکه‌های سیاه
  • ظاهر شدن نقطه‌های روشن
  • خاموش شدن تلویزیون پس از چند دقیقه کار کردن
  • یکسان نبودن میزان روشنایی در سراسر صفحه نمایش
  • ظاهر شدن لوگوی برند دستگاه پس از روشن کردن و سپس خاموش شدن تلویزیون

نکته: پس از اینکه متوجه استهلاک بک لایت تلویزیون شدید، دستگاه را خاموش کنید و از برق بکشید. اگر در این حالت از تلویزیون استفاده شود احتمال دارد که بک لایت اتصالی کند و باعث سوختن برد پاور شود.

تعمیر بک لایت تلویزیون

برای تعمیر بک لایت، تکنسین متخصص تعمیر تلویزیون باید کل لامپ‌های LED یا شاخه‌ای که دچار سوختگی شده‌اند را تعویض کند. این تعویض باید حتماً توسط تکنسین تلویزیون انجام شود تا از هر‌گونه آسیب بیشتر به دستگاه جلوگیری شود و تصویر تلویزیون به حالت اول بازگردد. با‌توجه به تعداد لامپ‌های ال‌ای‌دی سوخته، مقدار استفاده از دستگاه و میزان سلامت دیگر لامپ‌ها، می‌توان تشخیص داد که کل بک لایت تعویض شود یا فقط قسمت مستهلک آن.

این کروم تازه با زبان طراحی متریال یو است!
ادامه مطلب

خرابی بک لایت تلویزیون برندهای مختلف

اکثر خرابی‌های بک لایت گزارش شده از تلویزیون سامسونگ مربوط به مدل‌های سری F, J, EH و H است. همچنین مدل‌های LN, LB, LY, LS, LM و LF از کمپانی ال جی و مدل‌های W600, W650 از سونی. تلویزیون سونی، بیشترین آمار خرابی بک لایت را داشته‌اند.

نمود خرابی در مدل‌ها و برندها متفاوت است. برای مثال، در تلویزیون‌ ال جی، پس از نمایش لوگو، تصویر قطع می‌شود؛ اما در بسیاری از تلویزیون‌های سامسونگ، نیمه بالایی یا پایینی تصویر، تاریک نمایش داده می‌شود. در بعضی از مدل‌های سونی مانند W600 با خرابی بک لایت، تصویر پس از چند دقیقه قطع و دستگاه خاموش می‌شود. چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی (۶ بار) پیغام خرابی بک لایت را می‌رساند.

علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ

در تلویزیون‌های LCD سنتی، بک لایت توسط لامپ‌های فلورسنت با ضخامتی تقریباً به اندازه یک مداد و طولی به اندازه «اینچ» تلویزیون، تولید می‌شود. در چنین تلوزیون‌هایی، بک‌لایت در پشت صفحه‌نمایش قرار دارد و به وسیله برد بک لایت، شامل مجموعه‌ای از چوک‌های تقویت‌کننده ولتاژ، قطعات راه‌انداز و مدارات محافظت‌کننده تغذیه می‌شود.

اپل روی کاربردهای ویژن پرو در حوزه پزشکی پافشاری کرد
ادامه مطلب

لامپ‌های فلورسنت و قطعات تغذیه‌کننده آن‌ها توان تلفاتی نسبتاً بالایی دارند (یعنی بیشتر انرژی مصرفی خود را به گرما و حرارت تبدیل می‌کنند). گرما مهم‌ترین دلیل استهلاک بیشتر قطعات به‌کاررفته در این بخش می‌باشد؛ اما در تلویزیون‌های LCD مبتنی‌بر نور پس‌زمینه LED، نور پس زمینه توسط لامپ‌های LED تولید می‌شود که گرمای کم‌تری نسبت به لامپ‌های فلورسنت دارند. لامپ‌های LED به‌مرور زمان و به علت داشتن طول عمر مشخص وهمچنین علل دیگری مثل نوسان برق دچار سوختگی و خاموشی می‌شوند.



منبع

آخرین مطالب
یک ساعت خوش‌قیمت شیائومی اکنون از دستیارهای صوتی حمایتمی‌کند_آینده نوین
ادامه مطلب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها