ایلان ماسک به‌دنبال بازنشسته‌کردن بانک‌های سنتی است

ایلان ماسک به‌دنبال بازنشسته‌کردن بانک‌های سنتی است


ایلان ماسک می‌خواهد ایکس (توییتر سابق) را به مرکز دنیای مالی شما تبدیل کند تا این پلتفرم وظیفه‌ی مدیریت تمامی سرویس‌های مالی‌تان را برعهده بگیرد. ماسک انتظار دارد که سرویس‌های مالی تا پایان سال ۲۰۲۴ وارد ایکس شوند.

ایلان ماسک بامداد امروز به وقت ایران جلسه‌ای با حضور تمامی مدیران و کارمندان ایکس برگزار کرد. این جلسه به‌صورت محرمانه برگزار شد، اما ورج جزئیات آن را فاش کرد. بر اساس ادعای این وب‌سایت، ایلان ماسک در جلسه گفت سرویس‌های مالی ایکس بسیار قدرتمند خواهند بود.

ایلان ماسک در بخشی از جلسه به کارمندان ایکس گفت: «وقتی از پرداخت صحبت می‌کنم، منظورم کل زندگی مالی آدم‌ها است. اگر مسئله‌ای به پول ربط داشته باشد، روی پلتفرم ما قابل‌ دسترس خواهد بود. فرقی ندارد که بحث پول باشد یا اوراق بهادار یا چیزهای دیگر. بنابراین سرویس مالی ایکس قرار نیست صرفاً این‌گونه باشد که ۲۰ دلار برای دوست خود بفرستید، منظور من این است سرویسی بسازیم که نیاز به حساب بانکی را از بین ببرد.»

انسان‌های اولیه بعد از ترک آفریقا تا ده‌ها هزار سال در فلات ایران سکونت کردند_آینده نوین
ادامه مطلب

لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، دیگر فرد مهمی بود که در جلسه‌ی امروز حضور پیدا کرد. به گفته‌ی یاکارینو، را‌ه‌اندازی سرویس مالی «فرصتی همه‌جانبه» در سال ۲۰۲۴ است. ماسک در تکمیل سخنان یاکارینو اضافه کرد: «اگر این سرویس را تا پایان سال آینده در دسترس قرار ندهیم، مخم سوت خواهد کشید.»

بر اساس اسناد فاش‌شده، پلتفرم ایکس در تلاش است مجوز انتقال پول را در ایالت‌های مختلف آمریکا دریافت کند تا در نهایت سرویس مالی را به‌صورت گسترده دردسترس قرار دهد. ماسک در جلسه‌ی امروز گفت که امیدوار است مجوزهای باقی‌مانده در ماه‌های آینده گرفته شوند.

ایلان ماسک پیش‌تر بارها گفته بود که می‌خواهد ایکس را به سرویسی مالی تبدیل کند. او سال‌ها قبل سایتی به نام x.com راه‌اندازی کرد که روی سرویس‌های مالی متمرکز بود و تغییر نام توییتر به ایکس به وضوح نشان می‌دهد که شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور به‌سمت تبدیل‌شدن به بانک حرکت می‌کند.

اینستاگرام را فراموش کنید؛ این شبکه اجتماعی مخصوص شما است! + دانلود
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها