مهم‌ترین لحظات دادگاه پرحاشیه گوگل؛ از قرارداد با اپل تا توجیه انحصارگرایی

مهم‌ترین لحظات دادگاه پرحاشیه گوگل؛ از قرارداد با اپل تا توجیه انحصارگرایی


وزارت دادگستری آمریکا نیز در همین زمینه اعلام کرد گوگل همان مونوپولی‌ را ایجاد کرده است که سال‌ها قبل آن را محکوم می‌کرد.

انتظار می‌رود که این پرونده تا چند هفته‌ی دیگر ادامه یابد و یکی از مبارزه‌های بزرگ در‌زمینه‌ی نبود رقابت در فناوری باشد؛ مانند زمانی‌که آمریکا مایکروسافت را در دهه‌ی ۱۹۹۰ به دادگاه کشاند.

اگر قاضی علیه گوگل حکم صادر کند، نتیجه ممکن است بسیار شبیه به توافق مایکروسافت باشد که مجبور شد رفتارهایش را تغییر دهد و رابط‌های برنامه‌نویسی (API) خود را با سایر توسعه‌دهندگان به‌اشتراک بگذارد. مایکروسافت از بستن قراردادهای ضدرقابتی و انحصاری با تولیدکنندگان کامپیوتر نیز منع شد.

گوگل ممکن است مجبور شود همه یا بیشتر داده‌هایی که جمع‌آوری کرده است، به موتورهای جست‌وجوی دیگر واگذار کند تا آن‌ها بتوانند محصولات خود را توسعه دهند و کاربران بیشتری جذب کنند. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که گوگل روزانه ۱۶ برابر بیشتر از بینگ داده جمع‌آوری می‌کند.

هوش مصنوعی Tecno AI معارفه شد؛ ورود تلفنساز چینی به حوزه‌ای تازه
ادامه مطلب

نتیجه‌ی دادگاه گوگل می‌تواند تأثیر عمیقی روی پرونده‌های سایر شرکت‌های بزرگ فناوری بگذارد. سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲)، کمیسیون فدرال تجارت علیه آمازون شکایتی را آغاز و ادعا کرد که این شرکت از راهکارهای ضدرقابتی و ناعادلانه برای حفظ قدرت انحصاری خود استفاده می‌کند.

وزارت دادگستری سال‌ها است که سیاست ناعادلانه‌ی شرکت اپل درباره‌ی نصب اپلیکیشن‌های متفرقه روی گوشی‌‌هایش را بررسی می‌کند. متا هم بی‌بهره نمانده است و پرونده‌ای با کمیسیون فدرال تجارت در جریان دارد که در آن از متا خواسته شده است اینستاگرام و واتساپ را بفروشد.

مسئولان دولت آمریکا می‌خواهند نشان دهند که قوانین ضد‌رقابتی هنوز‌هم معتبر هستند و می‌توانند در برابر بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شرکت‌های جهان موفق باشند.



منبع

آخرین مطالب
خلط خونی نشانه چیست؛ از علت تا درمان
ادامه مطلب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها