گوشی‌سازان چینی با تمام توان به سیستم ارتباط ماهوار‌ه‌ای هجوم می‌برند

تلفنسازان چینی با همه توان به سیستم ربط ماهوار‌ه‌ای هجوم می‌برند


ربط ماهواره‌ای برای گوشی ویژگی‌‌ای است که در مواقعی که ربط با آنتن‌های موبایلی یا وای‌فای دردسترس نیست، به‌پشتیبانی کاربر می‌آید و از طریق خدمات ماهواره‌ای ربط را برقرار می‌کند. این ویژگی هم‌اکنون در گوشی آیفون سری ۱۴ و ۱۵ وجود دارد.

قرار می بود اغاز ۲۰۲۳ با معارفه تراشه‌ی اسنپدراگون، قابلیت ربط ماهواره‌ای به تلفنهای اندرویدی هم اضافه بشود، اما این پروژه دیگر ادامه اشکار نمی‌کند، چون کوالکام همکاری خود را با شرکت ایریدیوم (Iridium) متوقف کرده است. ایریدیوم ماهواره‌هایی در مدارهای نزدیک زمین دارد که به‌طور خاص برای ارتباطات اضطراری ساخته و طراحی شده‌اند.

با وجود فسخ قرارداد کوالکام و ایریدیوم، تا این مدت هم کورسوی امیدی وجود دارد که امکان ربط ماهواره‌ای را در تلفنهای اندرویدی داشته باشیم. از یک طرف امکان اتصال به ماهواره‌های ایریدیوم به گمان زیادً به گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ افزوده می‌بشود و از نظر دیگر، اوپو اظهار کرده است که پرچم‌دار بعدی گوشی اوپو فایند با قابلیت اتصال ماهواره‌ای اراعه خواهد شد.

تلگرام در اغاز تغییری بزرگ است_آینده نوین
ادامه مطلب

حساب کاربری رسمی اوپو در ویبو نوشته است که پرچم‌دار نسل بعدی فایند از فناوری ارتباطات ماهواره‌ای حمایتخواهد کرد. اگرچه به‌طور صریح نام آن ذکر نشده است، اما به گمان زیادً به گوشی اوپو فایند X7 پرو اشاره می‌کند.

اوپو جزئیات بیشتری در رابطه زمانبندی و حمایتمنطقه‌ای پوشش ماهواره‌ای ذکر نکرده است، به این علت مجبوریم به پیش‌بینی‌ها و شایعه ها اکتفا کنیم.

سپس از لغو پروژه‌ی ساخت Snapdragon Satellite، اشکار نیست که اوپو با چه شرکای فرد دیگر همکاری کرده است تا ربط ماهواره‌ای را به دستگاه خود بیاورد. حرف های می‌بشود که گوشی اوپو فایند X7 پرو به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تجهیزاست؛ به این علت به گمان زیادً فناوری ماهواره‌ای با پردازنده کوالکام سازگار خواهد می بود.

اکنون، هیچ برنامه‌ای در رابطه اراعه‌ی جهانی گوشی تازه اوپو ذکر نشده است. پیش از این هم اوپو تصمیم گرفته می بود فایند X6 پرو را فقطً برای بازار چین اراعه کند و فعلاً هم خبری از صادرات اوپو فایند X7 پرو در سطح بین‌المللی نیست.

اکنون می‌توانید مایکروسافت کوپایلت را به دستیار پیش‌فکر گوشی تبدیل کنید
ادامه مطلب

حتی اگر گوشی به‌صورت جهانی اراعه بشود، ربط ماهواره‌ای، ویژگی‌ای با محدودیت منطقه‌ای است. اپل هم اتصال ماهواره‌ای آیفون را فقط به آمریکا محدود کرده است، درحالی‌که اسنپدراگون Satellite، آمریکای شمالی و اروپا را مقصد گرفته می بود.

از آنجایی که اوپو اطلاعیه‌ی خود را فقط برای چینی‌ها و نه در کل جهان انتشار کرده، این گمان وجود دارد که حتی اگر گوشی فایند X7 پرو به‌طور گسترده اراعه بشود، ویژگی ربط ماهواره‌ای هم چنان به چین محدود باقی بماند.

آخرین مطالب
پردازنده 14700KF با مادربرد Gigabyte Z790 Aero G ترکیب برنده است
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها