اپل به‌زودی اعتراض می‌کند: قوانین اروپا نباید برای اپ استور و آی‌مسیج اعمال شوند

اپل به‌زودی اعتراض می‌کند: قوانین اروپا نباید برای اپ استور و آی‌مسیج اعمال شوند


بلومبرگ می‌گوید اپل در کاری قابل‌ پیش‌بینی، تصمیم دارد با اعتراض به اتحادیه‌ی اروپا، اپ استور و آی‌مسیج را از فهرست پلفترم‌های دربان (Gatekeeper) حذف کند تا این دو پلتفرم توسط قانون بازارهای دیجیتال نقره‌داغ نشوند.

اتحادیه‌ی اروپا اپ‌ استور و آی‌مسیج را جزو سرویس‌های انحصارگرای پلتفرم‌های دربان در نظر گرفته که اپل را به تشکیل تغییراتی همانند فعال‌سازی سیستم‌های پرداخت متفرقه و سایدلود اپلیکیشن‌ها ملزم خواهد کرد.

اپل پیش‌تر حرف های می بود «سرویس آی‌مسیج در اروپا به قدر کافی بزرگ نیست که واجد شرایط قوانین تازه باشد.» تولیدکننده‌ی مک بوک می‌خواهد با همین استدلال، به گنجاندن آی‌مسیج در فهرست پلتفرم‌های دربان اعتراض کند. اپل این چنین نقل می‌کند که چه بخشی از اپ‌ استور تحت پوشش قانون بازارهای دیجیتال قرار می‌گیرد.

پرونده‌ی خواست تجدیدنظر اپل تا این مدت به‌صورت رسمی ثبت نشده است. آخرین مهلت اعتراض شرکت‌ها، پنجشنبه‌ی آینده به تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) است. اپل به گمان زیادً قبل از آن ضرب‌الأجل، درخواستش را ثبت خواهد کرد.

شناسایی یک دوزیست که به بچه‌هایش شیر می‌دهد
ادامه مطلب

خواست تجدید نظر چه معتبر باشد و چه نباشد، اجرای قوانین را به‌تأخیر نمی‌اندازد. قانون بازارهای دیجیتال از اپل می‌خواهد تا مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) سرویس های خود را با قوانین تازه سازگار کند.

اغاز این هفته، اپل در فرم بایگانی خود اعتراف کرد که تصمیم تشکیل تغییراتی دارد که بر مدل کسب‌وکار اپ‌ استور تأثیر اساسی می‌گذارند.

اواخر سال قبل، گزارش شد که مهندسان اپل درحال آماده‌شدن برای تطبیق با قوانین تازه می باشند و تغییرات نرم‌افزاری برای iOS 17 برنامه‌ریزی شده است. این نوشته شامل حمایتاز فروشگاه‌های اپلیکیشن متفرقه برای کاربران آیفون و آیپد، حداقل در اتحادیه اروپا می‌بشود. iOS 17 اکنون به این چنین قابلیتی تجهیزنیست.



منبع

آخرین مطالب
مدیرعامل اپل با مقام ارشد اروپا دیدار می‌کند؛ رایزنی برای سایدلود آیفون؟
ادامه مطلب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها