کارمند نوجوان گوگل با روزی یک ساعت کار ۷٫۵ میلیارد تومان درآمد دارد!

کارمند نوجوان گوگل با روزی یک ساعت کار ۷٫۵ میلیارد تومان درآمد دارد!


بر پایه آمار، مهندسان نرم‌افزار در گوگل می‌توانند در طول هر سال تا ۷۱۸٬۰۰۰ دلار دستمزد پایه به جیب بزنند. یکی از مهندسان شاغل در گوگل ادعا می‌کند که با تقریباً پنج ساعت کار در هفته، در سال درآمد ۶ رقمی دارد.

دِوِن، یکی از مهندسان نرم‌افزار گوگل که در دهه‌ی ۲۰ سالگی‌اش به سر می‌برد، به مجله‌ی فورچون حرف های است که روزانه تقریباً یک ساعت برای گوگل کار می‌کند و در انتهای سال ۱۵۰٬۰۰۰ دلار درآمد به جیب می‌زند.

دون طبق معمول ساعت ۹ صبح از خواب بیدار می‌بشود، دوش می‌گیرد، صبحانه می‌خورد و سپس تا ساعت ۱۱:۰۰ یا ۱۲:۰۰۰ برای گوگل کار می‌کند. او در ادامه‌ی روز مشغول انجام کارهای استارتاپ خودش می‌بشود.

دون می‌گوید که نمی‌تواند خودش را به کارِ سخت قانع کند؛ چون همکارانش شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌همانند و جایگاه شغلی‌شان در گوگل بهتر نمی‌بشود.

گلکسی زد فلیپ ۶ و گلکسی زد فولد ۶ در رنگ‌های متنوع اراعه خواهد شد
ادامه مطلب

مجله‌ی فورچون می‌گوید برای حفاظت از موقعیت شغلی مهندس یادشده، از نام مستعار دون برای او منفعت گیری کرده است. این مجله فیش حقوقی دون را بازدید و دستمزد ۱۵۰٬۰۰۰ دلاری را قبول کرده است.

دون تنها فردی نیست که با کار مختصر‌زمان، درآمد زیاد زیاد به جیب می‌زند. جیسون، کارمندی ۲۲ ساله، مدتی پیش در او گفت‌و‌گو با خبرگزاری بیزینس اینسایدر ادعا کرده می بود که برای افزایش درآمدش، در دو شغل همه‌زمان دورکاری استخدام شد اما در هر هفته مجموعاً ۳۰ ساعت کار کرد.

داستان‌هایی نظیر آنچه برای دون و جیسون روایت شد، او گفت و گو‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. عده‌ی بسیاری از مردم نظر دارند که مهندسان نرم‌افزار در شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری همانند متا و گوگل هر هفته برای زمان‌وقتی مختصر کار می‌کنند و دستمزد زیاد می‌گیرند. کارشناسان، این سبک کار کردن را «کار جعلی» می‌نامند.

تصاویر دو هندزفری تازه ناتینگ در رنگ‌های دلنشین لو رفت_آینده نوین
ادامه مطلب

بزرگان صنعت فناوری بعد از اغاز همه‌گیری ویروس کرونا مقدار استخدام نیروهای تازه را به‌شدت افزایش دادند؛ اما با آخر دوران همه‌گیری و افزایش مشکلات اقتصادی، تصمیم گرفتند هزاران نفر از نیروهای خود را اخراج کنند.

یک کارشناس و مدیرعامل میلیاردر سیلیکون‌ولی، مدتی پیش به خبرگزاری فوربز او گفت اکثر افرادی که در دوران همه‌گیری به‌صورت دورکاری استخدام شدند، «واقعا هیچ کاری انجام نمی‌دادند.»

اشکار نیست که «کار جعلی» در نتیجه‌ی استخدام بیش‌از‌حد نیروها تشکیل شده یا نتیجه‌ی مدیریت ضعیف است؛ با این‌حال داستان دون به‌وضوح مشخص می کند که اعتدال بین کار و زندگی برای تعداد قابل‌توجهی از کارمندان ازجمله نسل زد تحول کرده است.

نگرانی مهندس مایکروسافت: ابزار Copilot Designer را از دسترس خارج کنید
ادامه مطلب

دون به مجله‌ی فورچون او گفت که هیچ‌کس در داخل گوگل به کار مختصر‌زمان او شک نکرد. او، قبل از جایگاه شغلی جاری‌اش، وقتی که به‌گفتن کارآموز در گوگل وجود داشت، «کمتر از دو ساعت در روز» کار می‌کرد و به‌راحتی به مسافرت می‌رفت. دون به فورچون او گفت: «اگر می‌خواستم ساعات طویل کار کنم، داخل یک استارتاپ می‌شدم.»



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها