غیررسمی: اپل برای دوربین آیفون پردازنده اختصاصی تولید می‌کند

غیررسمی: اپل برای دوربین آیفون پردازنده اختصاصی تشکیل می‌کند


انگارً اپل درحال گسترش‌ی پردازش سیگنال عکس اختصاصی (ISP) برای بهبود قابلیت‌های دوربین در گوشی آیفون است.

افشاگر معروف، Revegnus با انتشار کردن پستی در ایکس (توییتر اسبق) خبرداد اپل درحال ساخت پردازنده‌ سیگنال عکس (ISP) داخلی است و حرف های می‌بشود این محصول با همکاری TSMC در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۶ به تشکیل زیاد خواهد رسید.

اگر با ISP آشنایی ندارید، این قطعه نقش مهمی در عکاسی با گوشی هوشمند دارد. پردازنده‌ی سیگنال عکس، داده‌های خام تصویری را از حسگر دوربین دریافت می‌کند و پردازش‌هایی روی آن‌ها انجام می‌دهد تا کیفیت عکس نهایی افزایش یابد.

بهبودهای ISP شامل پردازش HDR، تنظیم نوردهی، وضوح عکس، از بین بردن تاری، افت نویز، تصحیح اعتدال رنگ سفید، تصحیح اعوجاج لنز و موارد دیگر است.

اکنون اپل برای آیفون‌های خود از ISP ساخت سونی منفعت گیری می‌کند. به‌هرحال، تشکیل ISP اختصاصی به اپل اجازه می‌دهد کنترل بیشتری روی قابلیت‌ها و عملکردهای دوربین تلفنهای هوشمندش داشته باشد و می‌تواند آن را به‌طور خاص برای محصولاتش بهینه کند.

ایکس باکس سری زد؛ آیا کنسول تازه مایکروسافت در راه است؟_آینده نوین
ادامه مطلب

اپل به‌علت رویکرد بسیار دقیق خود در گسترش‌ی سخت‌افزار شناخته شده است، به این علت می‌توان انتظار داشت این ISP تازه گامی روبه‌جلو برای فناوری دوربین آیفون باشد. خبر ISP اپل تا این مدت قبول نشده و به این علت نمی‌توان با مطمعن کامل درمورد آن سخن بگویید کرد. این چنین باید دید منفعت گیری از پردازنده‌ی سیگنال عکس اختصاصی تحول چشمگیری در قیمت گوشی اپل تشکیل خواهد کرد یا خیر.





منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها