حتی هوش مصنوعی هم به داد مایکروسافت بینگ نرسید

حتی هوش مصنوعی هم به داد مایکروسافت بینگ نرسید


اگرچه مایکروسافت انتظار داشت کاربران زمان جست‌وجو با لپ تاپ و گوشی خود بینگ را به‌گفتن نخستین انتخاب در نظر بگیرند، اکنون به‌نظر می‌رسد گوگل با وجود مشکلاتی همانند مناقشات حریم خصوصی و قوانین ضدانحصار که گریبانش را گرفته‌اند، هم چنان محبوب‌ترین موتور جست‌وجوی جهان است و برتری مثال‌زدنی‌ دربرابر رقبایش دارد.

مطابق گزارش StatCounter، تا اکتبر (مهر و آبان) سال جاری این شرکت در ایالات متحده ۸۸٫۰۷ درصد سهم بازار را در‌اختیار داشته که درمقایسه‌با سال قبل نزدیک به ۲ درصد افزایش یافته است. بعد از گوگل، بینگ با سهم ۶٫۸۹ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد و یاهو و داک‌داک‌گو نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در مقیاس جهانی حالت بینگ بدتر می‌بشود. گوگل ۹۱٫۵۵ درصد از سهم بازار جهانی را در‌اختیار دارد؛ درحالی‌که بینگ با افت درخورتوجه درمقایسه‌با سال قبل، توانسته است تنها ۳٫۱۱ درصد را ازآنِ خود کند.

اپل به گمان زیادً امسال از «ایرپاد لایت» رونمایی می‌کند_آینده نوین
ادامه مطلب

مایکروسافت با ادغام هوش مصنوعی ChatGPT و جست‌وجوگر بینگ، رؤیایی دست‌نیافتنی را در سر می‌پروراند. این شرکت تصمیم داشت به سلطه‌ی بی‌چون‌وچرای گوگل در دو دهه‌ی قبل آخر دهد؛ اما این چنین اتفاقی رخ نداد. اگرچه در ابتدا شراکت مایکروسافت و OpenAI شوک نسبتاً بسیاری را به گوگل داخل کرد و سهم آن را تحت‌تأثیر قرار داد، این تأثیر دوام چندانی نیافت.

از زمان انتشار کردن عمومی چت‌بات ChatGPT در سال قبل، مایکروسافت آن را در تعداد بسیاری از محصولات خود ادغام کرده است. مایکروسافت اخیراً قابلیت ویندوز کوپایلت را معارفه کرد که در نوار ماموریت‌ی ویندوز ۱۱ قرار دارد و کاربران می‌توانند با کلیک روی آن، بینگ‌چت را فعال و سؤالات خود را نقل کنند.

به‌نظر می‌رسد حقیقتِ مایکروسافت با آنچه این شرکت دوست دارد باشد، زیاد متفاوت است. باتوجه‌به شرایط جاری بینگ، دور از انتظار به‌نظر می‌رسد که بتواند در آینده‌ی نزدیک با گوگل رقابت کند. این چنین، گوگل انتظار دارد با چت‌بات بارد به‌زودی به جایگاه ChatGPT دست یابد؛ به این علت، مایکروسافت تا رسیدن به مقصد خود هم چنان راه بسیاری دارد.

استاکر کیست؟ چطور با او مقابله کنیم؟_آینده نوین
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها