قانون مادربزرگ‌ها برای شست‌وشوی بدن کاملاً صحیح است

قانون مادربزرگ‌ها برای شست‌وشوی بدن کاملاً صحیح است


دانشمندان با بازدید «فرضیه‌‌ی مادربزرگ» درمورد‌ی شستن پوست به این نتیجه رسیدند که افراد چند تکه مهم از بدن را زمان شست‌وشوی خود نادیده می‌گیرند و در‌نتیجه، میکروبیوم آن‌ها از سلامت کمتری دارد.

تیمی تحقیقاتی از مؤسسه‌ی زیست‌شناسی محاسباتی دانشگاه جرج واشنگتن میکروبیوم پوست افراد سالم را با تمرکز اختصاصی روی تکه‌هایی همانند بین بازوها و نواحی نادیده‌گرفته‌شده در شست‌وشو همانند پشت گوش و ناف بازدید کردند.

کیت کراندال، مدیر مؤسسه‌ی زیست‌شناسی محاسباتی و استاد آمار زیستی و بیوانفورماتیک دانشگاه جورج واشنگتن، در بیانیه‌ای به این نوشته اشاره کرد که مادربزرگش همیشه به او می‌حرف های است که پشت گوش‌ها و بین انگشتان پا و ناف خود را تمیز کند. کراندال گمان می‌زند که این نواحی امکان پذیر به‌علت بی‌توجهی در زمان شست‌وشو، انواع مختلفی از باکتری‌ها را به نواحی دیگر منتقل کنند.

به‌لطف تخفیف‌های دیدنی اپل، فروش آیفون در چین احیا شد_آینده نوین
ادامه مطلب

در مطالعه‌ی تازه، ۱۲۹ دانشجوی دوره‌ی کارشناسی و فارغ‌التحصیل، مثالهایی را از ساق پا، ساعد، پشت گوش، بین انگشتان پا و ناف جمع‌آوری کردند. به این افراد آموش داده شد تا بعد از توالی‌یابی DNA مثالهای پوستی جمع‌آوری‌شده، مثالهای متعلق به مناطق چرب و فراموش‌شده را با مثالهای گرفته‌شده از نواحی خشک و تمیزتر قیاس کنند.

بازدید‌های محققان نشان داد که مادربزرگ کراندال و خود او حق داشتند؛ مناطقی که به‌طور منظم تمیز می‌شدند، میکروبیوم زیاد متنوع‌تری داشتند که حاوی مجموعه‌ی بالقوه‌ی سالم‌تری از میکروب‌ها درمقایسهبا مناطق نادیده گرفته‌شده بودند.

محققان ضمن اشاره به نبوده است هیچ تفاوتی بین جنسیت و سن و قومیت در مقاله‌ی خود نوشتند: «نواحی خشک پوست (ساعد و ساق پا) یکنواخت‌تر و غنی‌تر و از‌نظر عملکردی متمایزتر از مناطق چرب (پشت گوش) و مرطوب (ناف و بین انگشتان پا) بودند. تفاوت در تنوع زیستی آلفا و بتای باکتریایی در نواحی گوناگون پوست مشخص می کند که ارامش باکتریایی پوست امکان پذیر به منطقه و شخص بستگی داشته باشد.»

دستگاه پیشرفته و ارزان شیائومی دندان‌ها را با روشی دلنشین تمیز می‌کند_آینده نوین
ادامه مطلب

میکروبیوم پوست از میکروب‌هایی راه اندازی شده است که برای ما هم سودمند و هم زیان اور می باشند. به‌حرف های‌ی کراندال، هنگامی اعتدال به‌سمت میکروب‌های زیان اور تحول کند، امکان پذیر به ابراز بیماری‌هایی همانند اگزما یا آکنه منجر بشود.

باوجوداین، رابطه‌ی بین سلامت میکروبیوم و سلامت انسان حوزه‌ای است که تا این مدت‌هم به بازدید نیاز دارد و مطالعه‌ی تازه به‌گفتن نقطه‌ی مرجعی برای میکروبیوم‌های سالم در بزرگ‌سالان به‌شمار می‌رود.

نتایج مطالعه در نشریه‌ی Frontiers in Microbiology انتشار شده است.

آخرین مطالب
این تصاویر از مناظر، ذهنتان را به بازی می‌گیرند_آینده نوین
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها