غذادادن بیش از حد به گربه‌ها برای آن‌ها دردسرساز است

غذادادن بیشتر از حد به گربه‌ها برای آن‌ها دردسرساز است


با خوردن غذای زیاد تر، گربه‌ها زیاد تر مدفوع می‌کردند و مدفوع آن‌ها اسیدی‌تر می بود که نشانه‌ می‌داد غذا به‌خوبی هضم نمی‌بشود. سوانسون توضیح می‌دهد: «در انسان، pH پایین مدفوع نشان‌دهنده جذب ضعیف کربوهیدرات‌ها و چربی است. یافته‌های ما نیز به همین نوشته اشاره دارد و افت pH مدفوع با مصرف غذای زیاد تر و افت قابلیت هضم همراه می بود.»

پژوهشگران فهمید تحول میکروبیوم گربه‌های مورد آزمایش شدند. علاوه‌براین، هنگامی گربه‌ها اضافه وزن اشکار کردند، زمان عبور غذا از دستگاه گوارش نزدیک به ۲۵ درصد افت یافت. سوانسون می‌گوید: «تحول زمان عبور از دستگاه گوارش یافته‌ای تازه و علت احتمالی تحول میکروبیوم روده می بود.»

برخی از تغییرات میکروبیوم گربه‌ها که در مطالعه تازه مشاهده شد، با تغییراتی که در انسان‌های چاق دیده می‌بشود، در تناقض می بود که مشخص می کند به گمان زیاد عوامل اثرگذار پیچیده‌تری به جز وزن وجود دارد.

پشت‌صحنه‌ی تصاحب اکتیویژن: شم اقتصادی اسپنسر و لابی یک میلیارد دلاری اسمیت
ادامه مطلب

سوانسون و همکارانش در مقاله‌ی فرد دیگر نشان دادند محدود کردن مصرف غذای گربه‌ها می‌تواند به افت وزن و چربی سالم پشتیبانی کند. هنگامی مطالعه افزایش وزن به آخر رسید، ۱۱ گربه تحت رژیم غذایی محدود قرار گرفتند که به آن‌ها اجازه افت وزن و برگشت به سطح اولیه را داد.

نویسندگان به صاحبان این حیوانات خانگی نظر می‌کنند در کنار غذا دادن به گربه‌ها بر پایه آنچه نیاز دارند، کارهایی را برای تشویق فعالیت بدنی و ذهنی گربه‌ها در زمان غذا خوردن انجام بدهند. آن‌ها می‌توانند غذا را به مقادیر کم در مکان‌های گوناگون به گربه‌ها بدهند و از پازل‌های غذا منفعت گیری کنند.

گربه‌ها باهوش می باشند و انگار دوست ندارند، به آن‌ها حرف های بشود چه کاری انجام بدهند، اما به‌نظر می‌رسد با مداخلات مناسب ما می‌توانند زندگی سالم‌تر و شادتری داشته باشند.

ورق برگشت؛ سم آلتمن می‌خواهد بار دیگر مدیرعامل OpenAI بشود
ادامه مطلب

این پژوهش در مجله‌ی Journal of Animal Science انتشار شده است.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها