در آستانه یک‌سالگی ChatGPT، مدیرعامل OpenAI اخراج شد

در اغاز یک‌سالگی ChatGPT، مدیرعامل OpenAI اخراج شد


با اخراج‌ سم آلتمن، قرار است میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، موقتا در جایگاه مدیرعامل این شرکت قرار بگیرد. این تحول از همین امروز اعمال می‌بشود. OpenAI می‌گوید که جست‌و‌جو برای مدیرعامل بعدی را اغاز خواهد کرد.

بر پایه ادعای منبع های آگاه، هیچ‌یک از کارمندان OpenAI تا قبل از انتشار کردن بیانیه‌ی مطبوعاتی این شرکت از اخراج‌شدن سم آلتمن خبر نداشتند.

اخراج‌شدن سم آلتمن شوک بزرگی به طرفداران OpenAI و جستوجو‌کنندگان صنعت هوش مصنوعی داخل می‌کند. او از زمان محبوبیت انفجاری ChatGPT، به چهره‌ی OpenAI و یکی از مدیران سرشناس حوزه‌ی هوش مصنوعی تبدیل شده می بود.

آلتمن هفته‌ی قبل اولین کنفرانس گسترش‌دهندگان OpenAI را برگزار کرد؛ کنفرانسی که محفل رونمایی سرویس‌هایی شوق‌انگیز ازجمله ابزاری برای ساخت نسخه‌های اختصاصی ChatGPT می بود. آلتمن این چنین پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی قبل در اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (APEC) سخنرانی کرد.

سوتین ورزشی؛ ضروری یا غیرضروری؟ + نکاتی برای انتخاب مناسب
ادامه مطلب

مایکروسافت که میلیاردها دلار در OpenAI اندوخته‌گذاری کرده است، در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که به همکاری با این شرکت ادامه خواهد داد: «ما همکاری بلندمدتی با OpenAI داریم و در همین‌میانه که نسل سپس هوش مصنوعی را در دسترس مشتریان‌مان قرار می‌دهیم، مایکروسافت به میرا و تیمش متعهد می‌ماند.»

سم آلتمن هم‌بنیان‌گذار OpenAI است و در ابتدا به‌همراه ایلان ماسک یکی از رؤسای هیئت‌مدیره‌ی این شرکت می بود. ماسک در سال ۲۰۱۸ از OpenAI جدا شد تا روی تسلا متمرکز بشود؛ او اکنون شرکتی اختصاصی به نام x.AI دارد.

OpenAI در بیانیه‌ی جدیدش حرف های است که گرگ بروکمن، هم‌بنیان‌گذار، دیگر به‌گفتن رئیس هیئت‌مدیره شناخته نمی‌بشود؛ یقیناً بروکمن هم چنان به فعالیت در OpenAI ادامه خواهد داد.



منبع

آخرین مطالب
بررسی آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس؛ پیشرفت میلی‌متری یک فرمول برنده
ادامه مطلب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها