فرصت‌طلبی ردموندی‌ها؛ مدیرعامل سابق OpenAI حالا زیر پرچم مایکروسافت است

زمان‌طلبی ردموندی‌ها؛ مدیرعامل اسبق OpenAI اکنون زیر پرچم مایکروسافت است


مایکروسافت سم آلتمن، مدیرعامل اسبق OpenAI و گرِگ بروکمن، رئیس اسبق هیئت‌مدیره‌ی استارتاپ هوش مصنوعی مذکور را به‌ استخدام خود درآورد. آلتمن روز جمعه از OpenAI اخراج شد، چون هیئت‌مدیره‌ به توانمندیهای او برای ادامه‌ی رهبری شرکت مطمعن نداشت.

بعد‌از مذاکرات تازه برای برگشت دادن احتمالی آلتمن به OpenAI، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت خبرداد آلتمن و بروکمن هردو به تیم تحقیقاتی تازه هوش مصنوعی گسترش یافتهی مایکروسافت خواهند پیوست.

نادلا می‌گوید: «ما زیاد شوق‌زده هستیم که این خبر را به‌اشتراک بگذاریم. سم آلتمن و گرگ بروکمن همراه با همکارانشان به مایکروسافت می‌پیوندند تا تیم تحقیقاتی تازه هوش مصنوعی پیشرفته را رهبری کنند. ما مشتاقانه چشم به راه عمل سریعی هستیم تا منبع های موردنیاز برای پیروزی آن‌ها را فراهم کنیم.»

استخدام آلتمن در مایکروسافت فقط چندساعت بعد‌از ناکامی مذاکرات با هیئت‌مدیره‌ی OpenAI برای بازگردانی او به‌گفتن مدیرعامل OpenAI انجام می‌بشود.

«رابرت دنیرو» اپل را به سانسور سخنرانی‌اش در مراسم جوایز گاتهام 2023 متهم کرد
ادامه مطلب

برخی منبع های اظهار کرده‌اند مدیرعامل اسبق توئیچ، امت شیر به‌گفتن مدیرعامل OpenAI انتخاب شده است. او جانشین میرا موراتی می‌بشود که بعد‌از اخراج آلتمن به‌گفتن مدیرعامل موقت OpenAI انتخاب شده می بود.

OpenAI تا این مدت انتصاب امت شیر را به‌گفتن مدیرعامل قبول نکرده اما باتوجه به استخدام آلتمن در مایکروسافت، این خبر چندان هم دور از انتظار نیست.

مطابق برخی گزارش‌های تازه، OpenAI با آلتمن داخل مذاکرده شد تا او را بار دیگر به‌گفتن مدیرعامل شرکت تعیین کند اما این اتفاق رخ نداد و هیئت‌مدیره‌ی چهارنفره‌ی شرکت هوش مصنوعی اجازه‌ی برگشت او را نداد.





منبع

آخرین مطالب
مطلب‌رسان پیش‌فکر اندروید سرانجام به هوش مصنوعی تجهیزشد_آینده نوین
ادامه مطلب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها