ورق برگشت؛ سم آلتمن می‌خواهد بار دیگر مدیرعامل OpenAI شود

ورق برگشت؛ سم آلتمن می‌خواهد بار دیگر مدیرعامل OpenAI بشود


وب‌سایت ورج در گزارشی اختصاصی به‌نقل از چند منبع آگاه می‌گوید استخدام غیرمنتظره‌ی سم آلتمن در مایکروسافت تا این مدت نهایی نشده است. انگار آلتمن و گرگ بروکمن، رئیس اسبق هیئت‌مدیره‌ی OpenAI، حاضرند درصورت استعفای اعضای جاری هیئت‌مدیره، به این شرکت برگردند.

سختی بر اعضای هیئت‌مدیره‌ی OpenAI به‌شدت بالا است. آن‌ها بعد از اخراج آلتمن با انتقادات گسترده مواجه شدند و زمان بسیاری نگذشته می بود که ۵۰۵ نفر از ۷۰۰ کارمند OpenAI در نامه‌ای سرگشاده اظهار کردند اگر آلتمن برنگردد، همه انها استعفا خواهند داد (تعداد امضاکنندگان نامه زیاد زیاد تر شده است).

در بین امضاکنندگان نامه‌ی موردبحث، اسم ایلیا سوتسکیور، دانشمند ارشد OpenAI که نقش پررنگی در اخراج آلتمن ایفا کرد نیز دیده می‌بشود.

سم آلتمن دقایقی پیش در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر اسبق) نوشت: «همه‌ی ما قرار است به هر شکلی که شده، با یک‌دیگر کار کنیم.» ورج می‌گوید این حرف های بدین معنی است که مبارزه برای برگشت هم چنان ادامه دارد.

جزئیات باتری پیکسل واچ ۳ لو رفت؛ رقیب اپل واچ و گلکسی واچ_آینده نوین
ادامه مطلب

آلتمن، بروکمن و سهام‌داران OpenAI در پی تدوین راهکاری می باشند تا اعضای هیئت‌مدیره بدون تشکیل حواشی خاص از شرکت کنار بکشند. یک منبع آگاه به ورج حرف های توافق بین مایکروسافت و سم آلتمن در حالت انتظار به سر می‌برد و نهایی نشده است. مایکروسافت ناچار می بود قبل از بازشدن بازار بورس آمریکا، کاری در این راستا انجام دهد تا سهامش با کم شدن شدید روبه رو نشود.

سم آلتمن در پست فرد دیگر حرف های برتری اولش این است که از ادامه‌ی پیشرفت OpenAI مطمعن حاصل کند. آلتمن او گفت او و مایکروسافت متعهدند که ادامه‌ی فعالیت شرکای تجاری و مشتریان را ضمانت کنند.

بعد از اخراج ناگهانی سم آلتمن در روز جمعه، مذاکره برای برگشت او اغاز شد؛ اما منبع های آگاه انها گفتند که برگشت آلتمن به OpenAI منتفی شده است. تیم هیئت‌مدیره‌ی OpenAI سریعا مدیرعامل اسبق توئیچ را به‌گفتن مدیرعامل تازه شرکت انتخاب کرد تا امیدها برای برگشت آلتمن از بین برود.

سه دانشجو آلمانی سیستم خودران تسلا را هک کردند
ادامه مطلب

شرایط OpenAI به بغرنج‌ترین حالت ممکن رسیده است. از یک طرف سه عضو هیئت‌مدیره سخن اول را در شرکت می‌زنند و از طرف دیگر تقریبا همه کارمندان OpenAI از این سه نفر شاکی‌اند. OpenAI ساعاتی پیش جلسه‌ای اضطراری با وجود مدیرعامل تازه برگزار کرد؛ اما هیچ‌یک از کارمندان دفتر مرکزی به این جلسه نرفتند.

اخراج سم آلتمن احتمالا بدترین تصمیم در تاریخ OpenAI باشد. اعضای هیئت‌مدیره فکر می‌کردند که با قوت‌نمایی می‌توانند به‌راحتی کارشان را انجام بدهند، اما اتحاد کارمندان OpenAI و محبوبیت مثال‌زدنی سم آلتمن علتشده است که اکنون استعفای اعضای هیئت‌مدیره محتمل به نظر برسد.

آخرین مطالب
وان پلاس چند گوشی قدیمی را آپدیت کرد
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها