پردازنده 14700KF با مادربرد Gigabyte Z790 Aero G ترکیب برنده است

پردازنده ۱۴۷۰۰KF با مادربرد Gigabyte Z790 Aero G ترکیب برنده است


پردازنده i7 14700KF بعد از i9 14900K، پر قوت ترین پردازنده در سبد محصولات کلاس کاربری اینتل محسوب می‌بشود. شرکت اینتل این پردازنده را نسبت به ۱۳۷۰۰KF چند پله ارتقا داده است. در نسل ۱۴ تعداد هسته‌های کم مصرف Efficient از ۸ به ۱۲ ارتقا یافته است که در کنار ۸ هسته قوت Performance با قابلیت Hyper-threading توانایی این پردازنده را به ۲۸ رشته پردازشی رسانده است.

این قوت به القوه، توانایی پردازنده i7 14700KF را بیشتر از پیش به نزدیکی توانایی i9 13900K رسانده است. اکنون کاربران می‌توانند با قیمت متعادل توانایی یک غول پردازشی را بر روی سیستم‌های خود توانایی کنند.

پردازنده i7 14700KF با ۳۳ مگابایت کش L3 و ۲۸ مگابایت کش L2 یکی از توانمند ترین پردازنده‌های جهان به حساب می اید که با فرکانس پایه ۳.۴ گیگاهرتز به فرکانس بوست ۵.۶ گیگاهرتز در لود افزایش اشکار می‌کند. حداکثر فرکانس هسته‌های کم مصرف این پردازنده نیز در لود کامل به ۴.۳ گیگاهرتز افزایش اشکار می‌کنند.

مدل تازه آیپد مینی زمستان امسال از راه می‌رسد؟_آینده نوین
ادامه مطلب

از نظر TDP مصرف این پردازنده به ۲۵۳ وات می‌رسد که نیازمند یک مادربرد پر توان با VRM قوی است.

قابلیت AI Overclock Assist

شرکت اینتل به لطف هوش مصنوعی امکان جدیدی را به پردازنده‌های ضریب باز نسل ۱۴ به نام AI Overclock Assist اضافه کرده است. با پشتیبانی هوش مصنوعی و نرم افزار XTU اینتل می‌توانید، هسته‌های پردازنده Core i7 14700KF را به طور اتوماتیک اورکلاک کنید.

هوش مصنوعی این پردازنده می‌تواند با شناسایی هسته‌های کم مصرف تر، ضمن مراعات پروتکل حرارتی، فرکانس آنها را به بالاتر از ۵.۶GHz افزایش دهد.

قابلیت APO

شرکت اینتل در پردازنده ۱۴۷۰۰KF امکان جدیدی برای بوست فریم دهی این پردازنده در بازی‌ها فراهم ساخته است. به لطف فن آوری APO، می‌توان با انتخاب هسته‌های پر قوت، و هدایت منبع های پردازشی، شدت پردازش بازی‌ها را افزایش داد. تا به امروز شرکت اینتل دو بازی Rainbow Six Siege و این چنین Metro Exodus را به لیست بازی‌های مورد حمایتاین پردازنده برای منفعت گیری از قابلیت APO اضافه کرده است که بیشتر از ۱۰ درصد توانایی FPS آن را افزایش می‌دهد. در آینده بازی‌های بیشتری به این لیست اضافه خواهند شد.

برگشت از انقراض؛ نادرترین حشره جهان چطور مرگ را ناکامی داد؟
ادامه مطلب
آخرین مطالب

مدیریت بهتر Throttle

در پردازنده‌های نسل‌های قبل اینتل، در صورتی که دمای کلی پردازنده از حد مجاز فراتر می‌رفت، سیستم Throttle داخل عمل شده و ترمز همه هسته‌های پردازنده را می‌کشید تا دمای پردازنده کنترل بشود. شرکت اینتل برای اولین بار با معارفه سیستم تازه Throttle فقط ترمز هسته‌هایی که دمای آنها از حد مجاز فراتر رفته را می‌کشد و مابقی هسته‌هایی که دمای مناسب دارند، هم چنان در فرکانس بوست باقی خواهند ماند.

در کل، از پردازش‌های موازی همانند تبدیل ویدیویی، و طراحی صنعتی گرفته تا گیمینگ، به لطف ۱۴۷۰۰KF به راحتی می‌توان در کوتاهترین زمان ممکن و بیشترین FPS همه ی برنامه‌ها و بازی‌ها را حریف شد.

عکس العمل ایلان ماسک به هیاهوی اپل ویژن پرو: شگفت‌زده نشدم
ادامه مطلب

فقدان گرافیک مجتمع در این پردازنده، ضمن افت هزینه آن، علتعملکرد به نسبت خنکتر آن می‌بشود. با دقت به ضریب باز بودن این پردازنده، به راحتی می‌توان با پشتیبانی یک کولر قوی آن را اورکلاک کرد. این پردازنده خوش ساخت را می‌توانید به قیمت عالی از فروشگاه شهر فافا باندل با مادربرد گیگابایت تهیه کنید.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها