کودکان در حال انجام حرکات ژیمناستیک ـ ژیمناستیک کودکان

ژیمناستیک کودکان؛ هرآنچه باید بدانید


تابه‌حال ژیمناستیک کودکان را دیده‌اید؟ ژیمناستیک ورزشی پویا و دلنشین است که کودکان می‌توانند آن را یاد بگیرند. در این ورزش، بچه‌ها قوت و انعطاف‌پذیری و کار گروهی را تمرین می‌کنند و اعتمادبه‌نفسشان زیاد تر می‌بشود. در این مقاله، به دنیای شوق‌انگیز ژیمناستیک کودک می‌رویم و اطلاعاتی سودمند و کاربردی درمورد‌اش می‌خوانیم. با ما همراه باشید.

ژیمناستیک کودک چیست؟

ژیمناستیک رشته‌ای ورزشی است که شدت، قوت، انعطاف‌پذیری، هماهنگی و اعتدال را بهبود می‌دهد. این ورزش که نیاز به تمرین و کسب توانایی دارد، هم برای دختران و هم پسران مناسب است و ورزشی عالی برای بهبود اعتدال، توانایی‌های حرکتی اولیه و هماهنگی کودک محسوب می‌بشود. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند ژیمناستیک را در سن کم اغاز کنید. اکثر افرادی که از دوران کودکی ژیمناستیک را اغاز می‌کنند، این ورزش را تا بزرگ‌سالی ادامه خواهند داد.

بچه‌ها از چه سنی باید ژیمناستیک را اغاز کنند؟

هیچ قانون مشخصی برای اغاز ژیمناستیک وجود ندارد. برخی مربیان از ۲سالگی بچه‌ها را آموزش خواهند داد و برخی‌ها می‌گویند باید تا نوجوانی صبر کرد. مطابق تحقیقات آکادمی اطفال آمریکا، کودکان ۲ تا ۵ساله می‌توانند ژیمناستیک را اغاز کنند. در این سن توانایی‌های حرکتی کودکان گسترش می‌یابد و ژیمناستیک جهت بهبود هماهنگی عصب و عضله آنها می‌بشود. ژیمناستیک در این سن با مقصد بازی و یادگیری حرکات ساده آموزش داده می‌بشود. به‌حرف های این مؤسسه تحقیقاتی، کودکان ۶ تا ۹ساله قوت فراگیری بهتری دارند و در این دوره باید انتظار پیشرفت از آنها داشت.

قبل از این که فرزندتان را در کلاس ژیمناستیک ثبت‌نام کنید، باید آمادگی او را بسنجید. اگر فرزند شما می‌تواند در کلاس‌های مختلفی شرکت کند، آموزش‌پذیر است و به ورزش علاقه دارد می‌توانید او را به کلاس‌های ژیمناستیک ببرید. کارشناسان می‌گویند برای کودک زیر ۵ سال بهتر است یک جلسه آزمایشی در نظر بگیرید. او را به کلاس ژیمناستیک ببرید و ببینید آیا برای اغاز این ورزش آماده است یا نه.

رابطه موقعیتی چیست؟ نشانه‌ها و پیامدهای رابطه بدون ضمانت
ادامه مطلب

مزایا ژیمناستیک برای کودکان

ژیمناستیک مزایای جسمی و ذهنی بسیاری برای کودکان دارد. فرقی نمی‌کند فرزند شما این ورزش را تفریحی یا جدی جستوجو می‌کند. ژیمناستیک به کودکان توانایی‌هایی می‌آموزد که در زندگی برایشان سودمند است؛ از افزایش اعتدال و قوت بدنی گرفته تا افزایش آگاهی به بدن خود و توانایی‌های اجتماعی. در ادامه، با اهمیت ترین مزایا ژیمناستیک را بازدید می‌کنیم.

۱. بهبود سلامتی

هنگامی کودک شما منظم ورزش کند، حالت سلامتی بهتری خواهد داشت. ژیمناستیک گمان ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را افت می‌دهد و از افت کارکرد در بزرگ‌سالی جلوگیری می‌کند. مطابق تحقیقات، کودکانی که ژیمناستیک کار می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان می باشند.

علاوه‌بر این، ژیمناستیک چربی‌سوزی را راحت‌تر می‌کند و فرزند شما دچار اضافه‌وزن نخواهد شد. شرکت در کلاس‌های ژیمناستیک حالت خواب کودک را نیز بهبود می‌بخشد.

۲. افزایش قوت بدنی

کارشناسان می‌گویند ژیمناستیک پایه و مبنا ورزش‌های دیگر است، به این علت اگر در کودکی تمرینات ژیمناستیک را انجام داده باشید، در بزرگ‌سالی به هر ورزشی علاقه‌مند شوید، انجامش برای شما راحت‌تر خواهد می بود. تمرینات این ورزش با وزن بدن انجام می‌بشود و قوت عضلات مرکزی، بالاتنه و پایین‌تنه را افزایش می‌دهد. تمرینات ژیمناستیک از سنین پایین به بچه‌ها قوت عضلانی و استقامت می‌دهد، اعتدال و مهارتشان را افزایش می‌دهد و قوت ذهنی آنها را نیز افزایش می‌دهد.

۳. بهبود توانایی‌های اجتماعی

شرکت در کلاس‌های ژیمناستیک عادات سالمی در کودکان تشکیل و زمان ربط با هم‌سالان را برای آنها فراهم می‌کند. بچه‌ها در ربط با دیگر کودکان یاد می‌گیرند فعالیت‌های گروهی انجام بدهند و تعامل اجتماعی داشته باشند. کلاس‌های ورزشی به بچه‌ها یاد خواهند داد نظم داشته باشند، به قوانین پایبند بمانند و به قوانین احترام بگذارند. کودکان از دوستانشان انگیزه می‌گیرند و با مربیان خود رابطه سالمی برقرار می‌کنند.

ترکیب ضدسرطان کلم بروکلی مزیت فرد دیگر نیز برای سلامت دارد_آینده نوین
ادامه مطلب
آخرین مطالب

۴. یادگیری نظم

کلاس ژیمناستیک محیطی ایدئال برای یادگیری بازی و اخلاق ورزشی است. کودکانی که ژیمناستیک کار می‌کنند، تمرینات منظم دارند و برای رسیدن به اهدافشان سال‌‌ها تلاش می‌کنند. آنها یاد می‌گیرند برای رسیدن به حالت مطلوبشان باید تلاش کنند و پشتکار داشته باشند. در این کلاس‌ها، بچه‌ها ضمانت و وفاداری و کار گروهی را یاد می‌گیرند، به این علت حتی اگر ورزش را ادامه ندهند، توانایی قضاوت و همکاری خوبی در آینده خواهند داشت.

۵. تسلط بر هراس

برخی حرکات ژیمناستیک برای کودکان ترسناک‌اند. علاوه‌بر این، زیاد تر کودکان از امتحان‌کردن کارهای تازه واهمه دارند. ژیمناستیک کودک را تشویق می‌کند تا بر هراس‌های خود تسلط کند و زیر نظر مربی کارهای شوق‌انگیزی را امتحان کند. مربی ژیمناستیک برای شاگردان هر کلاس چالش‌های مختلفی در نظر می‌گیرد و به آنها پشتیبانی می‌کند حرکات تازه را بیاموزند. با این رویکرد بچه‌ها می‌آموزند که با تمرین و صبوری می‌توانند به اهداف دور از ذهنشان برسند و موفق شوند. این چنین مهارتی هم در ورزش و هم در زندگی برای آنها سودمند است.

۶. گسترش ذهنی

مزایا ژیمناستیک فقط فیزیکی نیستند. این ورزش تمرکز کودکان را زیاد می‌کند. در کلاس‌های ژیمناستیک، با انجام هر تمرین ربط مغز و بدن تحکیم می‌بشود و به‌مرور هماهنگی و اعتدال کودک زیاد تر خواهد شد. محققان می‌گویند همبستگی بین بچه‌های یک کلاس هم زیاد سودمند است. آنها دوستی، همکاری و ضمانت را در کلاس‌های ورزشی یاد می‌گیرند و برای همیشه این توانایی‌ها در ذهنشان باقی می‌ماند.

۷. تسلط بر بدن

گوگل ۲ میلیارد دلار در شرکت رقیب OpenAI سرمایه‌گذاری می‌کند
ادامه مطلب

یکی از عوامل مهم در ژیمناستیک، انعطاف‌پذیری است. کودکان تمرینات کششی مختلفی انجام خواهند داد تا بدنی منعطف و قوی داشته باشند. افزایش دامنه حرکتی و انعطاف‌پذیری عضلات از صدمه‌های بدنی جلوگیری می‌کند. ژیمناستیک به کودکان یاد می‌دهد درست راه بروند، درست بدوند و درست بپرند. هنگامی کودک شما ژیمناستیک یاد می‌گیرد، تسلط بیشتری بر بدنش اشکار می‌کند، درنتیجه موقعیت‌های پرخطر را می‌شناسد و از آنها اجتناب می‌کند.

۸. بهبود خلق‌وخو

والدین دوست دارند فرزندانشان تفریحی سالم و سودمند داشته باشد. ژیمناستیک یکی از سرگرم‌کننده‌ترین ورزش‌ها است. در این ورزش بچه‌ها تحرک دارند و انجام پرش‌ها و تاب‌خوردن‌ها برایشان دلنشین است. شرکت در کلاس‌های ژیمناستیک، هورمون اندورفین در بدن کودکان ترشح می‌کند، درنتیجه آنها حس نشاط می‌کنند و خلق‌وخوی بهتری در خانه و مدرسه خواهند داشت.

معایب ژیمناستیک

ژیمناستیک ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد، اما برخی کارشناسان می‌گویند امکان پذیر خطراتی هم برای کودکان داشته باشد. آنها در تحقیقات خود به جستوجو جواب سوال مهمی می باشند همانند این که آیا ژیمناستیک در طویل‌زمان به کودکان صدمه می‌رساند؟ در ادامه، چند ویژگی منفی این ورزش را بازدید می‌کنیم.

قیمت هدست اپل ویژن پرو در بازار سیاه به ۵۰۰ میلیون تومان رسید
ادامه مطلب

۱. صدمه ورزشی

صدمه‌های ورزشی در هر ورزش و هر سن‌و سالی امکان پذیر اتفاق بیفتند، اما ژیمناستیک بیشترین مقدار صدمه را در بین ورزش‌های کودکان دارد. مطابق تحقیقات از هر ۵ کودک که ژیمناستیک کار می‌کنند، یکی از آنها در این ورزش صدمه می‌بیند.

۲. سختی روحی

بر پایه تحقیقات، داشتن انتظار زیاد از کودکان امکان پذیر آنها را آزرده کند. اگر کودک شما آمادگی جسمانی کافی نداشته باشد و شما توقع داشته باشید پیشرفت دیدنی او را ببینید، کودک دچار اضطراب، ناامیدی و نارضایتی می‌بشود. او نمی‌داند چطور باید با این سختی روحی مقابله کند و امکان پذیر سرخورده بشود.

۳. تداخل اهداف

کودکان باید زمان مناسبی برای بازی و تفریح داشته باشند. مقصد ژیمناستیک کودکان ترقی توانایی‌های حرکتی و یادگیری بازی گروهی است. کودکانی که ورزش حرفه‌ای می‌کنند اهداف متغیری با هم‌سالان خود دارند. آنها در مسابقات شرکت می‌کنند و تلاش می‌کنند برنده شوند، اما این اهداف برای کودک مناسب نیستند. آنها تحت سختی قرار می‌گیرند و عادات ناسالمی در وجودشان نهادینه می‌بشود. شما در جایگاه والد باید بدانید که ژیمناستیک جنبه سرگرمی و آموزش برای کودکان دارد و قرار نیست فرزند شما تمرینات سخت و طاقت‌فرسایی در این ورزش انجام دهد.

سخن آخر

هر پدر و مادری دوست دارد فرزندی سالم و موفق داشته باشد. ژیمناستیک مزایا بسیاری برای بچه‌ها دارد. این ورزش توانایی حرکتی کودکان را بهبود می‌دهد و توانایی‌های اجتماعی مفیدی به آنها می‌آموزد. این ورزش شوق‌انگیز اعتمادبه‌نفس، تاب‌آوری، قوت بدنی، چابکی، انعطاف‌پذیری، اعتدال، همکاری، فداکاری و نظم را در کودکان پرورش می‌دهد و آنها را برای بزرگ‌سالی آماده می‌کند.

اگر این مقاله برایتان سودمند بوده است، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و اگر توانایی‌ای مربوط به ژیمناستیک کودکان دارید، نظرتان را برایمان بنویسید.

هشدار! این نوشته فقط جنبه آموزشی دارد و برای منفعت گیری از آن ملزوم است با پزشک یا متخصص وابسته مشورت کنید. اطلاعات زیاد تر

با اهمیت ترین و سخت‌ترین ماموریت پدران و مادران پرورش فرزند است

پرورش کودکان شاد و سالم امروز، و انسان‌های موفق فردا





منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها