میانگین قیمت فروش آیفون همچنان در حال کاهش است

میانگین قیمت فروش آیفون هم چنان در حال افت است


درحالی‌که اپل در کنفرانسِ مالی خود در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، از جابه‌جایی رکورد فروش آیفون توسط آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس در سه ماهِ آخر سال مالی حرف های می بود، آمار مشخص می کند میانگین قیمت فروش گوشی آیفون در ایالات متحده رو به افت بوده است.

این اولین باری نیست که اپل از نظر میانگین قیمت فروش گوشی سیری نزولی دارد و این آمار در ۶ ماه قبل از سپتامبر نیز تکرار شده می بود. گزارش‌ها مشخص می کند که میانگین قیمت فروش تلفنهای اندرویدی در جایگاه پایین‌تری نسبت به آیفون قرار دارد که طبیعی است.

بر پایه گزارشی از موسسه تحقیقاتی CRIP، میانگین قیمت فروش مجموعِ تلفنهای آیفون بدون در نظر گرفتن تخفیف‌های اپل به خرده فروشان، رو به افت بوده است. اپل در سال ۲۰۲۲ کارکرد بهتری از این نظر داشت.

تخته‌گاز تا آینده؛ این ماشین سوپر اسپرت هیچ زمان از حرکت نمی‌ایستد
ادامه مطلب

میانگین قیمت فروش آیفون برای خرده فروشی‌ها در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳، به ۹۸۸ دلار رسیده می بود. این روالِ افت، در ۶ ماه سپس از آن نیز ادامه داشت و به‌ترتیب در فصل‌های دوم و سوم ناظر افت ۴۰ دلاری و ۳۰ دلاری بودیم.

علت این روال را می‌توان به تداوم فروش مدل‌های قدیمی‌تر آیفون یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در کنار مدل‌های تازه نسبت داد؛ گرچه آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس در بازه‌ی وقتی شبیه از آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ ​​پرو مکس کارکرد بهتری از خود نشان داده‌اند.

رویکرد اپل تا این مدت در روبه رو تشکیل گوشی آیفون ۱۵ در تعطیلات سال نو میلادی اشکار نیست. اپل می‌تواند فروش قابل توجهی از طریق افزایش تشکیل گوشی آیفون داشته باشد که یقیناً این برآورد، تنها گمان و گمان است و این گمان وجود دارد که میانگین قیمت فروش آیفون‌ها در سه ماهه‌ی آتی، سیر نزولی خود را نگه داری کند.

برخی از مردم تا این مدت نمی‌دانند آینه چطور کار می‌کند
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها