برخی از کارمندان OpenAI سالانه ۴۰ میلیارد تومان درآمد دارند

برخی از کارمندان OpenAI سالانه ۴۰ میلیارد تومان درآمد دارند


بر پایه گزارش بلومبرگ، کارکنان OpenAI که هفته‌ی قبل به‌علت اخراج سم آلتمن، مدیر‌عامل این شرکت، تهدید کردند استعفا خواهند داد، سالانه ۸۰۰ هزار دلار درآمد دارند.

صنعت فناوری به حقوق‌های زیاد زیاد معروف است؛ به‌طوری‌که تعداد بسیاری از کارمندان شرکت‌هایی ازجمله متا و گوگل و آمازون سالانه‌ حقوق ۶ رقمی و زیاد تر می‌گیرند.

مطابق داده‌های بلومبرگ، مهندسان شرکت‌های فناوری که به‌طور خاص روی هوش مصنوعی کار می‌کنند امکان پذیر ۸ تا ۱۲٫۵ درصد زیاد تر از دیگر مهندسان درآمد داشته باشند.

بنابر آگهی‌های شغلی بازدید‌شده‌ی بلومبرگ، اکثر شغل‌های مهندسی در OpenAI بین ۲۰۰ تا ۳۷۰ هزار دلار حقوق دارند. حقوق برخی از شغل‌های زیاد تخصصی این حوزه نیز نزدیک به ۴۵۰ هزار دلار است.

حقوق شرکت‌های فناوری شامل پاداش‌های معمولی یا پاداش‌های سهام نمی‌بشود. با احتساب پاداش، دستمزد برخی از مهندسان OpenAI به ۸۰۰ هزار دلار نزدیک می‌بشود.

نرم‌افزار Pixel Diagnostic رونمایی شد؛ همه مشکلات گوشی را به‌راحتی اشکار کنید
ادامه مطلب

به‌لطف رونق هوش مصنوعی، تعداد بسیاری از شرکت‌ها خواهان استخدام کارکنان ماهر درزمینه‌ی یادگیری ماشین (Machine Learning) می باشند. بااین‌حال، برخلاف تقاضای زیاد برای این توانایی، افراد بسیاری وجود ندارند که این فناوری را فهمیدن کنند. به این علت، شرکت‌ها قیمت این کارکنان را می‌دانند و حقوق اقناع‌کننده‌ای به آنان می‌پردازند. این چنین، آنان تأثیر و نفوذ بسیاری در شرکت دارند. برخی از محققان هوش مصنوعی سالانه یک‌میلیون دلار هم حقوق دریافت می‌کنند.

در شرکت OpenAI، کارمندان ماهر در حوزه‌ی کاری خود، نقش مهمی در استخدام مجدد آلتمن در استارتاپ هوش مصنوعی بعد از برکناری غیرمنتظره‌ی هفته‌ی قبل‌ی او ایفا کردند.

هرج‌و‌مرج در OpenAI چند روز سپس از اخراج آلتمن شدت گرفت. آلتمن برای برگشت به شرکت داخل مذاکره با هیئت‌مدیره شد که در‌نهایت نتیجه‌ای به‌جستوجو نداشت. آلتمن همراه با دیگر اعضای تیم رهبری OpenAI که در حمایتاز او استعفا کرده بودند، خبرداد به مایکروسافت می‌پیوندد؛ شرکتی که سهام بسیاری در OpenAI دارد. او قرار می بود در مایکروسافت تیم تازه تحقیقاتی هوش مصنوعی پیشرفته‌‌ی خود را رهبری کند.

ماه‌نشین اسلیم با فرارسیدن شبانگاه ماه مجدد خاموش شد
ادامه مطلب

روز دوشنبه، بیشتر از ۷۰۰ کارمند OpenAI دادخواستی را امضا و تهدید کردند که در‌صورت بازنگشتن آلتمن به‌گفتن مدیرعامل، شرکت را ترک خواهند کرد. این نشانه‌ای از مقدار تأثیر وفاداری به او بین کارکنانش می بود.

OpenAI روز سه‌شنبه به توافقی کلی دست یافت تا آلتمن به‌گفتن مدیرعامل به استارتاپ بازگردد. بعد از چند روز ماجرا و اتفاق‌های شگفت‌وغریب، اشکار نیست که قیمت بازار این غول هوش مصنوعی چه خواهد شد. اغاز پاییز امسال، حرف های شد که OpenAI به‌جستوجو دستیابی به قیمت بازار ۹۰ میلیارد دلاری است.

مایکروسافت با هوش مصنوعی کوپایلت روح تازه‌ای در ویندوز ۱۰ می‌دمد
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها