هواوی با توسعه اینترنت ماهواره‌ای، از شرکت‌های خارجی بی‌نیاز می‌شود

هواوی با گسترش اینترنت ماهواره‌ای، از شرکت‌های خارجی بی‌نیاز می‌بشود


هواوی به یکی از معدود شرکت‌های جهان تبدیل شده که آزمایش شبکه‌ی اینترنتی ماهواره‌ای شبیه استارلینک ایلان ماسک را در مدار پایین زمین (LEO) را اغاز کرده است. اکنون، استارلینک بزرگ‌ترین صورت فلکی ماهواره‌ای مدار پایینی زمین را دراختیار دارد. جزئیات آزمایش هواوی مشخص می کند که اینترنت ماهواره‌های این شرکت به‌شدت دانلود ۶۰۰ مگابیت‌برثانیه دست یافته است.

اطلاعات مربوط به آزمایش اینترنت ماهواره‌ای هواوی را وانگ جون، دانشمند ارشد آزمایش فناوری بی‌سیم ۶G این شرکت، در اتفاقات بین‌المللی اکوسیستم صنعت اطلاعات هوافضا به‌اشتراک گذاشت. هواوی تصمیم دارد اتصال ماهواره‌ای را به تلفنهای هوشمندش اضافه کند و قبلاً میت ۶۰ پرو را با قابلیت اتصال ماهواره‌ای GeoStationary اراعه کرده است.

به‌نوشته‌ی ISP، ماهواره‌هایی که در مدار پایینی زمین قرار می‌گیرند، ابعاد کوچک‌تری از ماهواره‌هایی دارند که در مدار بالاتر (GEO) قرار دارند و علاوه‌بر‌این، شدت اتصال به اینترنت در شبکه‌ی ماهواره‌های LEO زیاد تر است.

توهم چیست؛ انواع، علائم و روش درمان_آینده نوین
ادامه مطلب

خبر حمایتمیت ۶۰ پرو از اتصال ماهواره‌ای GEO با انتقادهایی همراه شد؛ چون صنعت اکنون به منفعت گیری از ماهواره‌های مدار LEO روی آورده است. غول فناوری چینی در جواب به این انتقادها، جزئیاتی از برنامه‌هایش برای اراعه‌ی خدمات اینترنت ماهواره‌ای در مدار پایینی زمین اراعه داد که برای خدمات‌دهی یکپارچه به گوشی هوشمند و پهپاد و هواپیما ایدئال است.

پلتفرم اینترنتی LEO هواوی عملکردی همانند سرویس استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس دارد و دسترسی به اینترنت را در مناطق دور افتاده فراهم می‌کند.

هواوی در توضیح جزئیات ماهواره‌های مدار پایینی زمین، به محدودیت مهمی به‌ نام چگالی پوشش اشاره می‌کند. درواقع، حتی استارلینک هم با وجود بهینه‌سازی‌های فراون، امکان منفعت گیری‌ از حداکثر ظرفیت شبکه‌ی ماهواره‌ای خود را ندارد؛ چون برخی از ماهواره‌ها روی سطح اقیانوس‌ها قرار می‌گیرند.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها