تنظیمات باتری گوشی موبایل پوکو F5 شیائومی / Xiaomi Poco F5

راستی‌آزمایی معروف‌ترین افسانه‌ها در رابطه باتری گوشی


به این علت اگر مصمم هستید که باتری‌ گوشیتان تا حد ممکن سالم و سرپا بماند، باید شارژ آن را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید. نگه داشتن شارژ در این بازه علتکاهش زمان انباشت مقدار بسیاری یون لیتیوم در هر دو لایه خواهد شد، وضعیتی که علتمی‌بشود لایه‌ها منبسط شده و سختی فیزیکی بر آن‌ها داخل بشود؛ اما این را هم در نظر داشته باشید که با این مقدار شارژ، دستگاه انرژی کمتری در اختیار خواهد داشت.

شارژ کردن گوشی در طول شب به باتری صدمه می‌زند

به شارژ زدن گوشی در شب و رها کردنش در این حالت تا مقدار شارژ به ۱۰۰ درصد برسد، برای سلامت باتری خوب نیست؛ یقیناً نه به این خاطر که باتری بیشتر از ظرفیتش شارژ می‌بشود. سازوکار «شارژ قطره‌ای» باتری‌های لیتیوم‌یونی به این صورت است که بعد از این که شارژ گوشی به ۱۰۰ درصد رسید، جریان برق را قطع می‌کند و تنها وقتی‌‌ که مقداری از سطح انرژی باتری تخلیه بشود، فرایند شارژ را از سر می‌گیرد.

جریمه ۲ میلیارد دلاری بیخ گوش اپل!
ادامه مطلب

از افسانه‌ی قبلی می‌دانید وقتی‌ که باتری‌ها کاملاً شارژ یا کاملاً خالی می باشند، بیشترین سختی را تحمل می‌کنند. به این علت هنگامی شب‌ها گوشی را به شارژ می‌زنید و سپس از پر شدن کامل باتری آن را از برق نمی‌کشید، سطح شارژ ساعت‌ها روی ۱۰۰ درصد نگه داشته می‌بشود و باتری تحت سختی بسیاری قرار می‌گیرد. با همه این اوصاف، جای نگرانی بسیاری وجود ندارد، چون سازندگان باتری، محدودیت‌هایی را برای جلوگیری از این چنین مواردی تعیین کرده‌اند.

معاوضه باتری گوشی به آن جان تازه‌ای می‌بخشد

با گذشت زمان، باتری گوشی شما تحلیل می‌رود. باتری تلفنهای هوشمند طبق معمولً نزدیک به دو تا سه سال با ظرفیت مطلوب کار می‌کند. اکثر سازندگان تلفنهای هوشمند دوست ندارند کاربران بدانند می‌توانند با معاوضه باتری گوشی نجات یابند؛ ازاین‌رو معاوضه باتری را دشوار و دور‌از‌ذهن نگه داشته‌اند. بعضی اوقات اگر مشکل فقط از باتری تلفنتان باشد، می‌توانید با معاوضه آن در هزینه‌ی خرید گوشی تازه صرفه‌جویی کنید.

سومین موتور جستجو محبوب دنیا به فروش گذاشته شد
ادامه مطلب

باتری گوشی تازه را باید قبل از منفعت گیری یک بار به‌طور کامل شارژ کرد

وقتی‌ که نیاز می بود باتری قبل از منفعت گیری‌ی دستگاه، یک بار به‌طور کامل شارژ بشود، به دوره‌ی محبوبیت باتری‌های نیکل‌کادمیم در دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ میلادی برمی‌گردد. این نوع باتری را پیش از اولین منفعت گیری باید یک بار به‌طور کامل تخیله و مجدد به‌طور کامل شارژ می‌کرد. سپس باید به‌طور مرتب کامل شارژ می‌شد؛ برای مثالً اگر باتری نیکل‌کادمیم به‌طور مداوم فقط تا ۷۵ درصد شارژ می‌شد، ظرفیت باتری به همان نسبت کمتر می‌شد.

باتری‌های لیتیومی که امروزه در زیاد تر دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تلفنهای موبایل به کار می‌روال، نیاز به شارژ اولیه ندارند.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها