اتحادیه اروپا: نفرت‌پراکنی آنلاین غالباً بانوان را هدف می‌گیرد

اتحادیه اروپا: نفرت‌پراکنی آنلاین غالباً بانوان را مقصد می‌گیرد


از وقتی‌که آزارهای کلامی علیه افراد گوناگون از دعوای لفظی متقابل در دنیای واقعی به صفحات اجتماعی در لپ‌ تاپ، گوشی و تبلت انتقال یافته، دغدغه‌ای جهانی برای از بین بردن این مشکل شکل گرفته است.

گزارش تازه اتحادیه‌ی اروپا مشخص می کند که بیشترین حجم نفرت‌پراکنی‌های آنلاین علیه زنان است که شامل الفاظ توهین‌آمیز و آزار کلامی و تهدید به خشونت می‌بشود. آژانس حقوق اساسی اتحادیه‌ی اروپا می‌گوید این اتحادیه باید پلتفرم‌های اجتماعی‌ را تشویق کند تا روی محتواهای دربرگیرنده‌ی جنسیت و قومیت، حساسیت بیشتری به‌خرج دهند.

مطابق گزارش رویترز، این بیانیه بر پایه مطالعاتی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، ردیت، تلگرام و یوتیوب در چهار سرزمین عضو اتحادیه‌ی اروپا (آلمان، ایتالیا، سوئد و بلغارستان) بین ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰ تا تیر ۱۴۰۱) انجام شده است. مطالعات یادشده مشخص می کند که در همه این کشورها و همه این پلتفرم‌ها، زنان مقصد مهم صدمه‌های آنلاین‌ بودند. علاوه‌بر زنان، آفریقایی‌تباران و روماها هم خشونت آنلاین را زیاد تر از دیگر گروه‌ها توانایی می‌کنند.

کاوشگر وایکینگ 1 روی مریخ فرود آمد_آینده نوین
ادامه مطلب

تعداد محتواهای خشونت‌آمیز علیه زنان حدوداً سه‌ برابر زیاد تر از محتواهایی است که علیه قومیت‌ها وجود دارد. رئیس قسمت حقوق اساسی اتحادیه‌ی اروپا می‌گوید: «کشورهای عضو اتحادیه و شبکه‌های اجتماعی موظف‌اند شرایط را برای تشکیل فضای امن در محیط اینترنت فراهم کنند. این حجم عظیم از نفرت‌پراکنی، به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.»

در سال قبل، مطابق قانونی که قسمت خدمات دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا وضع کرد، پلتفرم‌ها و موتورهای جست‌وجو موظف شدند که روی محتوای زیان اور و غیرقانونی کنترل بیشتری داشته باشند؛ وگرنه جریمه‌هایی در انتظار آن‌ها خواهد می بود.

اتحادیه‌ی اروپا از ماه اکتبر (مهر و آبان) سال جاری، تحقیقات رسمی را برای حذف محتواهای زیان اور در تیک‌تاک و ایکس و متا اغاز کرد. غول‌های فناوری اخیراً با افزایش روزافزون اطلاعات نادرست و محتواهای صدمه‌زننده، بیش‌ازپیش زیر ذره‌بین اتحادیه‌ی اروپا قرار گرفته‌اند. شایان ذکر است که در گزارش یادشده، از داده‌های اینستاگرام و فیسبوک خبری نیست؛ چون متا به پژوهشگران اجازه دسترسی به داده‌هایش را نداده می بود.

علت دعوای پدر و پسر؛ ۷ پیشنهاد برای تحکیم رابطه پدر و پسری
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها