هوش مصنوعی گوگل ساختار ۲ میلیون ماده جدید را پیش‌بینی کرد

هوش مصنوعی گوگل ساختار ۲ میلیون ماده تازه را پیش‌بینی کرد


دیپ‌مایند، استارتاپ متعلق به گوگل، از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی ساختار بیشتر از دو‌میلیون ماده‌ی تازه منفعت گیری کرده است. حرف های می‌بشود دستاورد می‌تواند به‌زودی برای بهبود تعداد بسیاری از فناوری‌ها منفعت گیری بشود.

مطابق گزارش رویترز، دیپ‌مایند حرف های است که تقریباً ۴۰۰ هزار نوع ترکیب تازه از مواد را همانند‌سازی کرده است که می‌توان آن‌ها را در شرایط آزمایشگاهی تشکیل کرد. کاربردهای احتمالی این مواد شامل تشکیل انواع باتری‌ و پنل‌های خورشیدی و پردازنده با کارایی زیاد زیاد تر می باشند.

کشف و سنتز مواد تازه می‌تواند فرایندی پرهزینه و زمان‌بر باشد. به‌گفتن مثال، نزدیک به دو دهه تحقیقات انجام شد تا باتری‌های لیتیم‌یون به مرحله‌ای برسند که امروزه برای تغذیه‌ی همه‌چیز از گوشی و لپ‌ تاپ‌ تا ماشین برقی منفعت گیری شوند.

یکی از محققان دیپ‌مایند می‌گوید: «امیدواریم که پیشرفت‌های بزرگ در آزمایش‌ها و همانند‌سازی خودکار ترکیبات و مدل‌های یادگیری ماشین بتوانند بازه‌ی وقتی ۱۰ تا ۲۰ ساله را به‌مراتب مختصر‌تر کنند تا محصولات سریع تر به مرحله‌ی تجاری‌سازی برسند.»

آپدیت بزرگ مطلب‌رسان پیش‌فکر اندروید با قابلیت ویرایش مطلب‌ها انتشار شد_آینده نوین
ادامه مطلب

هوش مصنوعی دیپ‌مایند با منفعت گیری از داده‌های مؤسسه‌ی Materials Project آموزش دیده است. این گروه تحقیقاتی بین‌المللی در سال ۲۰۱۱ در آزمایشگاه ملی لارنس برکلی تأسیس شد. داده‌های مذکور شامل اطلاعاتی از نزدیک به ۵۰ هزار ماده‌ی شناخته‌شده می باشند.

گروه تحقیقاتی Materials Project حرف های است که داده‌های خود را با جامعه‌ی پژوهشگران به‌اشتراک خواهد گذاشت تا به پیشرفت‌های زیاد تر در کشف مواد پشتیبانی کند. دیپ مایند بعد از منفعت گیری از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی پایداری مواد تازه حرف های است که اکنون تمرکز خود را روی تعیین روش تشکیل آن‌ها در آزمایشگاه خواهد گذاشت.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها