اپل شفاف‌سازی کرد: در حوزه هوش مصنوعی از رقبا عقب نیستیم

اپل شفاف‌سازی کرد: در حوزه هوش مصنوعی از رقیب ها عقب نیستیم


جانی سروجی، رئیس تیم تراشه‌ی اپل (موسوم‌ به اپل سیلیکون)، در مصاحبه‌ای کم‌سابقه شرکت کرد تا پیامی آشکار را مخابره کند: اپل در حوزه‌ی هوش مصنوعی از رقبایش عقب نیست.

سروجی که تقریباً هیچ زمان با رسانه‌ها مصاحبه انجام نمی‌دهد، به CNBC او گفت اپل علاقه‌ی بسیاری به طراحی تراشه‌ها دارد و مدام در تلاش است که تا حد امکان قطعات مورد منفعت گیری در آیفون و مک بوک و اپل واچ و دیگر محصولاتش را به‌صورت اختصاصی بسازد.

سروجی می‌گوید اپل اکنون هزاران مهندس در حوزه‌ی تراشه دارد و مدام در حال بازدید ایده‌های تازه است: «هزاران مهندس داریم اما اگر به خانواده‌ی تراشه‌هایمان نگاه کنید، می‌بینید که زیاد کم‌تعداد و زیاد کارآمدند.»

اپل در صنعت تراشه رقبای قدری همانند اینتل دارد، اما برخلاف آن‌ها پردازنده را به‌صورت جدا گانه نمی‌فروشد و برای شرکت‌های دیگر تراشه تشکیل نمی‌کند. سروجی می‌گوید اپل روی خودِ محصول متمرکز است: «این رویکرد به ما آزادی کافی را می‌دهد تا بهینه‌سازی انجام دهیم. این چنین معماری مقیاس‌پذیر، ما را قادر می‌سازد که قطعات را در محصولات گوناگون منفعت گیری کنیم.»

دانشمندان از دانه جو و چغندر قند، پلاستیک 100 درصد تجزیه‌پذیر ساخته‌اند_آینده نوین
ادامه مطلب

هنگامی خبرنگار CNBC از سروجی درمورد عقب‌افتادن از رقیب ها در صنعت هوش مصنوعی سوال کرد، این مدیر ارشد اپل او گفت: «معتقدم که ما عقب نیستیم.»

حرف های‌های سروجی در حالی نقل می‌بشود که تحلیلگران باور دارند اپل در حوزه‌ی هوش مصنوعی از شرکت‌هایی همانند مایکروسافت و گوگل به‌شدت عقب افتاده است. این دو شرکت اکنون سرویس‌های متنوعی بر پایه‌ی هوش مصنوعی دارند، درحالی‌که نفوذ هوش مصنوعی در محصولات اپل چندان زیاد نیست.

بر پایه شایعه‌های تأییدنشده، اپل روی مدل زبانی بزرگی به نام Apple GPT کار می‌کند. این چت‌بات به گمان زیادً هیچ زمان به‌صورت عمومی اراعه نمی‌بشود و ناظر ورود آن به دستیار صوتی سیری خواهیم می بود. حرف های می‌بشود که آیفون ۱۶ به‌لطف سیستم‌عامل iOS 18 تمرکز بسیاری بر هوش مصنوعی خواهد داشت.



منبع

آخرین مطالب
یکی از ویجت‌های پرکاربرد اندروید تحول می‌کند
ادامه مطلب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها