گوگل رونمایی هوش مصنوعی بزرگ Gemini را تا سال آینده به تأخیر انداخت

گوگل رونمایی هوش مصنوعی بزرگ Gemini را تا سال آینده به تأخیر انداخت


گوگل نرم‌افزار هوش مصنوعی Gemini را به‌گفتن مدل بنیادین نسل بعدی خود در کنفرانس I/O 2023 معارفه کرد. گوگل در ابتدا قرار می بود جمنای را هفته‌ی آینده رونمایی کند؛ اما به نقل از خبرگزاری اینفورمیشن، تاریخ رونمایی آن به ژانویه (دی و بهمن) موکول شده است.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، بعد از این که فهمید شد این هوش مصنوعی نمی‌تواند به‌طور دقیق برخی از سؤالات غیرانگلیسی را حمایتکند، تصمیم گرفت راه‌اندازی آن را به تعویق بیندازد. او باور دارد که حمایتاز زبان جهانی زیاد اهمیت دارد؛ چون مقصد نهایی گوگل رسیدن به فناوری شرکت OpenAI، یعنی مدل هوش مصنوعی GPT-4 و فراتر از آن است. گزارش تازه مشخص می کند که گوگل از برخی جهات موفق شده تا به این استاندارد برسد.

پیچای در ماه نوامبر (آبان و آذر) او گفت که گوگل تمرکز خود را بر انتشار کردن هرچه سریع تر Gemini 1.0 برای مطمعن از رقابتی و پیشرفته‌ بودن آن گذاشته؛ اما اکنون این شرکت اظهار کرده است که گسترش‌ی نسخه‌ی نهایی تکمیل نشده است.

این دقیق‌ترین عکس آیفون ۱۶ پرو است
ادامه مطلب

در کنفرانس I/O، گوگل او گفت مدل هوش مصنوعی جمنای قابلیت‌های چندگانه‌ی قابل‌ توجهی دارد که در مدل‌های قبلی دیده نشده است. این مدل علاوه بر فهمیدن متن و تصاویر، در ادغام ابزار و یکپارچه‌سازی API زیاد کارآمد خواهد می بود.

گوگل تلاش می‌کند تا جمنای را در نسخه‌های گوناگون به پیشنهادی دلنشین برای گسترش‌دهندگان تبدیل کند (همان‌گونه که مدل زبانی PaLM 2 گوگل در چهار اندازه از جمله کوچک‌ترین نسخه‌ به نام Gecko برای گوشی‌ انتشار شد).

گوگل می‌گوید که جمنای ساخته شده تا نوآوری‌های آینده از جمله حافظه و زمان‌بندی را برای هوش مصنوعی فعال کند. سؤال بزرگ این است که Gemini چه مقدار سریع می‌تواند با سرویس‌های این شرکت از جمله سرویس جست‌وجوگر، گوگل‌ بارد و ورک‌اسپیس ادغام بشود.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها