«لری پیج»، بنیان‌گذار گوگل و «ایلان ماسک»، بنیان‌گذار تسلا

هوش مصنوعی بشریت را نابود می‌کند


«لری پیج»، هم‌بنیان‌گذار گوگل و «ایلان ماسک»، بنیان‌گذار تسلا در جشن تولد ۴۴ سالگی ماسک در سال ۲۰۱۵ درمورد هوش مصنوعی با یکدیگر او گفت و گو کردند. مطابق گزارش‌ها، در آن روز پیج حرف های می بود که انسان‌ها درنهایت با ماشین‌ها ادغام خواهند شد، اما ماسک نظر فرد دیگر داشت. او انسان را بر آرمان‌شهر دیجیتالی لری پیج ترجیح می‌داد و معتقد می بود ماشین‌ها به گمان زیادً یک روز بشریت را نابود خواهند کرد. ایلان ماسک و لری پیج آن‌قدر در رابطه خطرات هوش مصنوعی اختلاف‌نظر داشتند که انگارً مشاجره آن روز به دوستی آن‌ها آخر داد.

بر پایه گزارش نیویورک تایمز، در جشن تولد ۴۴ سالگی ماسک در سال ۲۰۱۵، که چندین نفر دیگر نیز وجود داشتند، پیج پیش‌بینی کرد که یک آرمان‌شهر دیجیتال به وجود خواهد آمد که در آن انسان‌ها با ماشین‌های هوشمند ادغام خواهد شد و رقابت بین آن‌ها بالا می‌گیرد. نظر ماسک این می بود که به این ترتیب، جامعه محکوم به نابودی خواهد می بود چون ماشین‌ها بشریت را از بین خواهند برد. در آن روز، پیج ماسک را متهم کرد که انسان را بر اشکال زندگی دیجیتالی آینده ترجیح می‌دهد.

هوش مصنوعی جمنای نانو به گوشی پیکسل ۸ اضافه نمی‌بشود
ادامه مطلب

اختلاف نظر ایلان ماسک با لری پیج درمورد آینده هوش مصنوعی

زندگی‌نامه‌نویس ایلان ماسک، «والتر ایزاکسون»، نیز به این مشاجره در کتابش اشاره‌ای داشته است اما تاریخ آن را سال ۲۰۱۳ می‌داند. ایزاکسون می‌گوید ماسک در آن زمان به پیج حرف های می بود که طرفدار انسان است و از انسانیت خوشش می‌آید.

جشن تولد ماسک تنها موردی نبوده است که این دو بر سر هوش مصنوعی اختلاف اشکار کردند.

هنگامی پیج در سال ۲۰۱۴ آزمایشگاه هوش مصنوعی دیپ‌مایند را به قیمت بیشتر از ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد، او تا این مدت مدیرعامل گوگل می بود. به حرف های ایزاکسون، پیش از این خرید وفروش، ماسک با مؤسس دیپ‌مایند تماس گرفت تا او را قانع کند که این نظر را نپذیرد. بر پایه کتاب ایزاکسون، ماسک به او او گفت: «لری نباید آینده هوش مصنوعی را در دست بگیرد

زمین یک روز آخرین خورشیدگرفتگی کامل خود را توانایی خواهد کرد_آینده نوین
ادامه مطلب

ماسک بعداً به OpenAI پیوست تا این آزمایشگاه تحقیقاتی غیرانتفاعی، سیستم‌های هوش مصنوعی مفیدی برای بشریت بسازد. او سرانجام در سال ۲۰۱۸ بعد از یک تلاش ناموفق برای تصاحب مسئولیت در این استارتاپ، هیئت مدیره OpenAI را ترک کرد و از آن زمان استارتاپ هوش مصنوعی خود را به نام xAI با مقصد «فهمیدن ماهیت واقعی جهان» راه‌اندازی کرده است.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها