درآمد عملیاتی ابر آروان

رشد ۴ برابری در سایه تحریم‌ها


صورت‌های مالی شش‌ماهه ابر آروان مشخص می کند که این شرکت ۱۶۲ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته است که رشد چهاربرابری نسبت به زمان شبیه سال ۱۴۰۱ را مشخص می کند. این درحالی است که آروان آبان‌ماه سال قبل و خردادماه امسال در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا قرار گرفت.

صورت‌های مالی شرکت نویان ابر آروان با نام تجاری «ابر آروان» روی کدال انتشار شده است. این گزارش ‌شش‌ماهه شامل آمارهای عملکردی ابر آروان تا ۳۱ تیر ۱۴۰۲ است که در ادامه با اهمیت ترین قسمت‌های آن را مرور می کنیم.

این شرکت که خدمات ابری اراعه می‌کند، در زمان‌زمان یادشده نزدیک به ۱۶۲ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته است که این رقم در قیاس با زمان شبیه سال ۱۴۰۱، رشد چهاربرابری دارد.

رشد ۴ برابری در سایه تحریم‌ها ۱۴

مسئله حائز اهمیت درمورد این شرکت حوزه ابری، دستیابی به این چنین آماری با وجود اعمال تحریم‌های جهانی علیه این شرکت است. ابر آروان طی یک سال قبل با اعمال تحریم‌هایی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه شد. ۲۳ آبان‌ماه سال قبل و وقتی که ناظر فیلترینگ گسترده بودیم، اتحادیه اروپا ابر آروان را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

جادوی هواوی؛ این ماشین به‌صورت خودکار پارک می‌بشود [تماشا کنید]
ادامه مطلب

اواسط خردادماه امسال نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای، خبرداد که تحریم‌هایی را علیه دو شرکت نویان ابر آروان با نام تجاری «ابر آروان» و این چنین شرکت آروان گلوبال مستقر در دبی، به تهمت تسهیل سانسور اینترنتی اعمال کرده است. ابر آروان نیز در عکس العمل به این نوشته اظهار کرده که این اتهامات را رد می‌کند.

در این بین سود خالص ابر آروان ۶۰ میلیارد تومان گزارش شده است که رشد ۵۰ برابری آن نسبت به زمان شبیه سال قبل، قابل‌دقت است.

جزئیات درآمد ابر آروان

در قسمت فرد دیگر از این صورت مالی، مسیرهای درآمدی ابر آروان به تفکیک اظهار شده است. قسمت اعظم درآمدهای این شرکت از «زیرساخت ابری (laas)» و «اراعه سرویس‌های ابری و توزیع محتوا (CDN)» حاصل می‌بشود.

جزئیات درآمد عملیاتی ابر آروان
رشد ۴ برابری در سایه تحریم‌ها ۱۵

این شرکت در شش ماه منتهی به تیرماه ۱۴۰۲، از زیرساخت ابری بالغ بر ۸۹ میلیارد تومان درآمد داشته است که نسبت به زمان شبیه سال ۱۴۰۱، رشد حدوداً ۴ برابری دارد. درآمد ابر آروان از CDN نیز با رشد قابل‌دقت ۶ برابری، به ۶۱ میلیارد تومان رسیده است.

طراح آیفون «روح اپل» را به مخلوط‌کن قابل‌حمل تزریق می‌کند
ادامه مطلب

تنها نزدیک به سه درصد از درآمد عملیاتی ابر آروان از طریق شرکت‌های وابسته به بانک پاسارگاد فراهم می‌بشود که پرداخت الکترونیک پاسارگاد مهم‌ترین مشتری در این قسمت است. ۷۳ درصد از درآمد عملیاتی ابر آروان از مشتریان آنلاین حاصل شده و «همراه کسب‌وکارهای هوشمند» و «پارس فیلم‌نت» بیشترین پرداختی را به این شرکت داشته‌اند. بخشی از مشتریان مهم این شرکت و مقدار مبلغ پرداخت‌شده از سوی آن‌ها را می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید.

آخرین مطالب
این لپ تاپ گیمینگ با گرافیک RTX 4070 هم‌قیمت مک بوک ایر است
ادامه مطلب
مشتریان شرکت نویان ابرآروان
رشد ۴ برابری در سایه تحریم‌ها ۱۶

گفتنی است آروان در‌عرصه اراعه سرویس‌های ابری و سامانه‌های توزیع دسترسی (CDN)، اراعه خدمات امنیتی و سرویس‌های قیمت افزوده، سرویس‌ها و خدمات رایانش ابری، سرویس‌ها و خدمات آنلاین وب و خدمات بر پایه CLOUD، اراعه پهنای باند ایمن، تشکیل محصولات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و مصنوعات هوشمند، تشکیل محصولات و تجهیزات امنیتی بومی، تشکیل محصولات و تجهیزات شبکه تجهیزات ذخیره‌سازی مسیریاب‌ها، مودم‌های DSL، راه‌اندازی مراکز امنیت اطلاعات، طراحی امنیتی شبکه راه‌اندازی و پیکربندی امن شبکه، مقاوم‌سازی و… فعالیت می‌کند.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها