خطر تعطیلی همیشگی اینستاگرام از بیخ گوش مارک زاکربرگ گذشت

خطر تعطیلی همیشگی اینستاگرام از بیخ گوش مارک زاکربرگ گذشت


به‌گزارش بیزنس اینسایدر، ۶ هفته بعد از این که OpenAI چت‌بات ChatGPT را در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) راه‌اندازی کرد، یان لیکان، دانشمند ارشد متا، به مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت، حرف های می بود که متا باید به فناوری OpenAI برسد و برای انتشار کردن دستیار هوش مصنوعی خود تلاش کند.

لیکان هشدار داد که اگر متا درزمینه هوش مصنوعی زیاد تر تلاش نکند، فیسبوک و اینستاگرام امکان پذیر منقرض شوند. زاکربرگ مقداری سپس به لیکان او گفت: «درمورد‌ی آنچه شما گفتید، فکر کردم. من فکر می‌کنم حق با شما است.»

زاکربرگ می‌خواست متا به‌گفتن شرکتی پیشرو درزمینه هوش مصنوعی شناخته بشود و متا قبلاً ویژگی‌های هوش مصنوعی را در برنامه‌هایی همانند فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ پیاده‌سازی کرده می بود.

زاکربرگ تصمیم گرفت تا با انتشار کردن هر‌چه سریع تر مدل هوش مصنوعی منبع‌باز خود شرکت پیشروی کند. متا در ماه فوریه (بهمن و اسفند)، Genesis، مدل زبان بزرگی که تیم لیکان ساخته می بود، به LLaMA تحول نام داد و آن را برای محققان خارج از شرکت انتشار کرد.

اینستاگرام با قابلیتی شگفت برای قسمت ریلز آپدیت شد_آینده نوین
ادامه مطلب

چند روز بعد از انتشار کردن اولیه، کد این مدل در ۴chan، یکی از تالارها او گفت‌وگوی مجازی آنلاین، به بیرون درز کرد و نگرانی‌های امنیتی داخلی را به چالش کشید. متا در مسابقه هوش مصنوعی تنها نبوده است. رقبای فنی همانند گوگل و مایکروسافت برای راه‌اندازی چت‌بات خود برای ناکامی‌دادن OpenAI عجله داشتند.

در فوریه (بهمن و اسفند)، همان ماهی که متا LLaMA را انتشار کرد، مایکروسافت موتور جست‌وجوی Bing مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود را برای کاربران اولیه انتشار کرد که بعداً به اراعه جواب‌های دلواپس‌کننده متهم شد. در همان هفته، گوگل نسخه بتای چت‌بات Bard خود را رونمایی کرد که برخی از کارمندان بعد از این که در اولین نسخه نمایشی خود مرتکب خطای واقعی شد، از آن انتقاد کردند که انتشارش «عجله‌ای» و «نادرست» است.

این توانایی متا را متوقف نکرد. در ماه جولای (تیر و مرداد)، متا فعالیت هوش مصنوعی خود را با انتشار کردن Llama 2، نسخه دوم مدل اولیه خود، در ادامه گفت.

بازدید موتورولا اج ۴۰؛ اندروید خالص در کالبدی دوست‌داشتنی
ادامه مطلب

در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) نیز، تازه ترین نسل عینک‌های هوشمند Ray-Ban Meta و ده‌ها چت‌بات هوش مصنوعی را رونمایی کرد که نقش افراد مشهوری همانند پاریس هیلتون، هنرپیشه و شخصیت اجتماعی معروف و اسنوپ داگ، رپر آمریکای را بازی می‌کنند.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها