بازگشت غول چینی؛ هواوی حالا پردازنده هوش مصنوعی هم می‌سازد!

هواوی با آئودی و مرسدس داخل همکاری می‌بشود؟


بر‌مبنا گزارش رویترز، هواوی از مرسدس بنز و آئودی دعوت کرده است تا در کسب‌وکار تشکیل نرم‌افزار و قطعات خودروهای هوشمندش اندوخته‌گذاری کنند. این عمل هواوی به‌منظور گسترش روابطش با برندهای غیرچینی انجام می‌گیرد.

هواوی از سال ۲۰۱۹ مقصد تحریم‌های آمریکا بوده است و اکنون مدیران این شرکت امیدوارند که وجود اندوخته‌گذاران خارجی پشتیبانی مناسبی برای دفاع از این کسب‌وکار دربرابر تنش‌های تجاری باشد.

غول فناوری چینی پیش‌ازاین اظهار کرده می بود که واحد کسب‌وکار چهارساله‌ی خود به نام «راهکارهای خودروی هوشمند» (IAS) را جدا خواهد کرد تا به فراهم‌کننده‌ی مهم نرم‌افزار و قطعات خودروهای هوشمند الکتریکی تبدیل بشود.

حرف های می‌بشود که هواوی در هفته‌های تازه مذاکراتی با مرسدس کرده و ۳ تا ۵ درصد از سهام قابل‌مذاکره را به خودروساز آلمانی نظر داده است. مرسدس بنز به این مقدار راضی نشده است؛ چون می‌خواهد کنترل نرم‌افزار و قطعات را خودش به‌دست بگیرد و تاحدممکن جایگاه برندش را نگه داری و از برون‌سپاری به فراهم‌کننده‌ی خارجی پرهیز کند.

اتفاقات آنلاین نوآوری در کارت‌خوان‌های اندرویدی فناپ‌تک برگزار می‌بشود
ادامه مطلب

با‌این‌حال، حرف های می‌بشود که آئودی و هواوی تصمیم دارند برای گسترش‌ی خودروهای خودران داخل همکاری شوند. این فناوری‌ از سال ۲۰۲۵ داخل بازار خودروهای چین خواهد شد که نتیجه‌ی شراکت خودروساز آلمانی با گروه FAW، خودروساز بزرگ چینی است.

فولکس‌واگن با Xpeng، تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی و طراح تراشه‌های رانندگی خودران برای Horizon Robotics، همکاری کرده است تا خودروهای الکتریکی هوشمند در چین را گسترش دهد. آئودی نیز برای گسترش‌ی خودروهای الکتریکی در بخشی از بازار چین که قبلاً وجود نداشته، با شرکت چینی SAIC داخل همکاری شده است.

ریچارد یو، مدیر قسمت کسب‌وکار خودروهای هوشمند هواوی، در همایشی فرمود که به‌علت تحریم‌های آمریکا، انتخاب هواوی به‌گفتن فراهم‌کننده‌ی مهم فناوری‌های هوشمند برای شرکت‌های اروپایی و آمریکایی و ژاپنی دشوار بوده است.

درحالی‌که تعداد بسیاری از تولیدکنندگان برجسته‌ی خودروهای الکتریکی چینی همانند Nio و BYD روی تولیدات خودشان حساب می‌کنند، هواوی با تولیدکنندگان کوچک‌تر ماشین الکتریکی همانند گروه Seres و برخی از تولیدکنندگان بزرگتر همانند CCA همکاری کرده است.

همزمان‌با ورود اپل به حوزه حقیقت مجازی، ویندوز از این بازار خارج شد
ادامه مطلب

یو در جای فرد دیگر حرف های می بود که هواوی شرکت‌های خودروساز چینی همانند Seres ،Chery، گروه خودروسازی Jianghuai و BAIC Motor را به اندوخته‌گذاری در ماشین هوشمند دعوت کرده و امیدوار است که گروه FAW نیز به هواوی بپیوندد.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها