ایلان ماسک با ۱۰۰ میلیون دلار، دانشگاه می‌سازد

ایلان ماسک با ۱۰۰ میلیون دلار، دانشگاه می‌سازد


به گمان زیادً شما هم با ما هم نظر‌اید هنگامی می‌گوییم که ایلان ماسک، مغز متفکر پشت تسلا و اسپیس‌ایکس، هر طور شده راهی برای وجود در تیتر اخبار اشکار می‌کند؛ این‌بار، میلیاردر پرحاشیه‌ی دنیای فناوری با تأسیس دانشگاه خود در ایالت تگزاس، سیستم آموزشی ایالات متحده را به مبارزه می‌طلبد.

مطابق گزارشی از بلومبرگ، ایلان ماسک نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار به یک سازمان خیریه با نام The Foundation پشتیبانی کرده است یک مدرسه‌ برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تا دبیرستان در شهر آستین ایالت تگزاس احداث کند. این مدرس با تمرکز بیش‌تر روی مباحث علوم پایه، فناوری، مهندسی و ریاضی، «تحصیلات در بیشترین سطوح» را به دانش‌آموزان اراعه می‌دهد.

مطابق سندهای مالیاتی تکمیل شده توسط خیریه‌ مذکور، مدرسه‌ی مورد او گفت و گو تصمیم دارد بدون شهریه باشد؛ اما حتی در صورت نیاز به شهریه، بورسیه‌هایی را به واجدان شرایط اراعه می‌دهد.

اینستاگرام پس از اعتراض عکاسان، برچسب هوش مصنوعی خود را اصلاح کرد_آینده نوین
ادامه مطلب

مدرسه‌ی ماسک در ابتدا کار او را با نزدیک به ۵۰ دانش‌آموز اغاز خواهد کرد؛ اما در نهایت برنامه دارد تا با کسب مجوز‌های ملزوم، به یک دانشگاه همه عیار تبدیل بشود.

برنامه‌های ایلان ماسک را می‌توان به نگرانی‌های او درمورد‌ی کم شدن کیفیت سیستم آموزشی ایالات متحده مرتبط دانست؛ او روز دوشنبه در اظهار نظری در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر اسبق)، از «کم شدن قابل تأمل سطح توانایی» فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایالات متحده انتقاد کرده می بود.

این اولین ماجراجویی ماسک در او گفت و گو آموزشی نیست؛ او پیش‌تر در سال ۲۰۱۴، یک مدرسه‌ی خصوصی کوچک برای فرزندان کارکنان اسپیس ایکس و تسلا ساخته می بود که به جای تمرکز روی نمره‌دهی‌های مرسوم، روی توانمندیهای فردی هر یک از دانش‌آموزان تمرکز می‌کرد.

این چنین، مطابق گزارشی از وال‌ استریت‌ژورنال در اغاز سال جاری، ماسک درمورد‌ی علاقه‌ی خود برای راه‌اندازی مدرسه‌ای به سبک مونته‌‌سوری در اسنیل بروک، شهر شرکتی که این میلیاردر در باستروپ ایالت تگزاس می‌سازد، ابراز علاقه کرده می بود.

نمک زدن به غذا با افزایش ۴۱ درصدی خطر ابتلا به سرطان معده همراه است_آینده نوین
ادامه مطلب





منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها