چگونه لوگوی بوت ویندوز را تغییر دهیم؟

چطور لوگوی بوت ویندوز را تحول دهیم؟


تا بحال به این نوشته فکر کرده‌اید که آیا می‌توان لوگوی ویندوز یا شرکت سازنده را زمان بوت‌شدن ویندوز تحول داد؟ به گمان زیادً تعداد بسیاری از کاربران این چنین چیزی را محتمل نمی‌دانند؛ اما در سیستم‌عامل ویندوز هیچ‌ حد‌و‌مرزی وجود ندارد و به‌لطف اکتشافات برخی از خوره‌های هک و کدنویسی، می‌توان به درونی‌ترین لایه‌های سیستمی نفوذ کرد و آن‌ها را تحول داد یا شخصی‌سازی کرد.

تحول لوگوی بوت ویندوز نیز یکی از آن‌ها است که احتمالا برای برخی‌ها ازنظر تشکیل تنوع و شخصی‌سازی، دلنشین به‌نظر بیاید. فکر کنید که با روشن‌شدن کامپیوتر یا لپ‌تاپ می‌توانید عکس یا لوگوی دلخواه خود را به‌جای لوگوی سازنده یا ویندوز قرار دهید.

این چنین عملی احتمالا برای کاربران لینوکس امری عادی برداشت بشود؛ اما در ویندوز این کار با دست‌کاری فرم‌ور دستگاه صورت می‌گیرد و اندکی مشکل‌تر است. اگر از افرادی هستید که کوچکترین بخشی از ویندوز از تغییرات ظاهری و شخصی‌سازی‌های شما در امان نمی‌ماند، این آموزش را از دست ندهید.

مدل یک ترابایتی آیفون ۱۶ پرو شدت انتقال کمتری از مدل‌های دیگر خواهد داشت
ادامه مطلب

تذکر:‌ هرگونه عواقب ناشی از دست‌کاری سیستم برعهده‌ی خود کاربر است و زومیت هیچ‌گونه مسئولیتی نمی‌پذیرد.

نیازمندی‌های تحول لوگوی بوت ویندوز

پیش‌ از این که مرحله های این آموزش را شرح دهیم، باید متذکر شویم که این آموزش فقط برای سیستم‌هایی کارایی خواهد داشت که از رابط UEFI به‌جای BIOS قدیمی‌تر منفعت گیری می‌کنند؛ چراکه ویندوز به‌واسطه‌ی این رابط می‌تواند به برخی از پیکربندی‌های فرم‌ور دستگاه دسترسی و کنترل داشته باشد. درواقع، ویندوز در سیستم‌های تجهیزبه UEFI ازطریق برنامه‌ی EFI بوت می‌بشود که در سطح فرم‌ور اجرا می‌بشود و این برنامه در خود ویندوز وجود دارد. بدین‌ترتیب، در سیستم‌هایی که از BIOS قدیمی منفعت گیری می‌کنند، امکان تحول لوگوی بوت وجود ندارد.

اگر فرم‌ور سیستم شما UEFI می بود، در وهله‌ی دوم باید گزینه‌ی Secure Boot را از تنظیمات فرم‌ور خاموش کنید. Secure Boot یا بوت امن قابلیتی اختصاصی‌ به فرم‌ورهای UEFI است که با فعال‌شدنش هیچ‌گونه برنامه بوت دست‌کاری‌شده را در فرایند بوت سیستم‌عامل نمی‌پذیرد تا بدین‌صورت از امنیت سیستم و مطمعن از اجرانشدن برنامه‌های مخرب در فرایند بوت جلوگیری کند.

هواوی P60 پرو زیر ذره‌بین زومیت؛ اژدهای دوربین‌محور چین [تماشا کنید]
ادامه مطلب

بااین‌حال، برای تحول لوگو باید گزینه بوت امن خاموش باشد. برای این‌ کار باید از نحوه ورود به بایوس در دستگاه خود خبر اشکار و گزینه‌ی آن را خاموش کنید. در‌نهایت، برای انجام این‌ کار باید یکی از نسخه‌های ویندوز ۱۰ یا ۱۱ روی دستگاه نصب شده باشد.

نحوه‌ی خبر از UEFI یا BIOS بودن سیستم

ساده‌ترین راه خبر از این که سیستم شما UEFI است یا BIOS، مشاهده لوگوی سازنده میانه بوت‌شدن ویندوز است. باوجوداین‌، همیشه این راه کافی نیست و امکان پذیر UEFI فاقد لوگوی سازنده باشد یا ویندوز بر بستر Legacy BIOS Mode بوت بشود که در این صورت لوگوی ویندوز را مشاهده خواهید کرد.

برای بازدید دقیق‌تر این نوشته می‌توانید منو استارت را باز کنید و عبارت msinfo32 را تایپ و دو تکه اشکار‌شده را هم ازنظر UEFI بودن و هم خاموش‌بودن Secure Boot بازدید کنید.

تصویر روز ناسا: JADES-GS-z14-0، دورترین جسم جهان_آینده نوین
ادامه مطلب
آخرین مطالب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها