عملکرد تراشه اسنپدراگون X الیت 21 درصد سریع‌تر از M3 اپل است

کارکرد تراشه اسنپدراگون X الیت ۲۱ درصد سریع تر از M3 اپل است


کوالکام تراشه اسنپدراگون X الیت را در اغاز آبان‌ماه معارفه کرد. اپل نیز اولین چیپست‌های ۳ نانومتری M3 خود برای سری مک را در همان ماه روانه بازار کرد. اکنون شرکت کوالکام با بیانیه‌ای جسورانه ادعا کرده است که آخرین پردازنده‌ آن‌ها در کارکرد چندهسته‌ای تا ۲۱ درصد سریع تر از M3 اپل است.

بر پایه تصویری که Digital Trends انتشار کرده است، اسنپدراگون X Elite امتیاز چندهسته‌ای ۱۵۳۰۰ را کسب کرده است، درحالی که M3 با امتیاز ۱۲۱۵۴ از پردازنده کوالکام عقب‌تر است. تست انجام‌شده Geekbench 6 می بود، اما کوالکام هوشمندانه جزئیات مهمی همانند محدودیت توان اسنپدراگون X الیت را از این نتایج حذف کرده است. فراموش نکنید که هر CPU دارای محدودیتی است که بر پایه انرژی مصرفی، اجازه اراعه توان مشخصی را می‌دهد.

کارکرد تراشه اسنپدراگون X الیت ۲۱ درصد سریع تر از M3 اپل است ۴

کوالکام مدعی برتری تراشه X الیت شد

تراشه اسنپدراگون X الیت، به دو توان ۲۳ وات و ۸۰ وات محدود است. آزمایش‌های قبلی نشان داده می بود که این تراشه در توان پایین‌تر در تست‌های گوناگون کندتر از M2 است. اگرچه توان ۸۰ وات بدون شک کارکرد چند هسته‌ای را افزایش می‌دهد، اما به قیمت افزایش دمای بیش‌ازحد سیستم همه می‌بشود. بااین‌حال، به حرف های «ساشا سیگان»، مدیر ارشد روابط عمومی کوالکام، با وجود مزیت شدت این تراشه، توانایی M3 در سیستم‌عامل macOS متفاوت خواهد می بود. او اشاره می‌کند که macOS سیستم عامل بهتری نسبت به ویندوز است، ولی به لحاظ سخت‌افزاری تراشه کوالکام عمکرد بهتری دارد.

نینتندو سوییچ ۲ به گمان زیادً دسته آهنربایی و نمایشگر بزرگ‌تر خواهد داشت_آینده نوین
ادامه مطلب

ساشا سیگان می‌گوید:

«[این دو تراشه] توانایی یکسانی نخواهند داشت چون آن‌ها از macOS منفعت گیری می‌کنند و ما پردازش‌ها را روی ویندوز اجرا می‌کنیم، اما از نظر سخت‌افزاری، که تنها چیزی است که می‌توانیم کنترلش کنیم، [تراشه اسنپدراگون X Elite] سخت‌افزار خوبی است.»

سگان این چنین حرف های است که مصرف‌کنندگان نباید اکنون اندوخته خود را برای خرید یک لپ‌تاپ تازه هدر دهند. او پیشنهاد می‌کند که مشتریان تا موج اول نوت‌بوک‌های تجهیزبه اسنپدراگون چشم به راه بمانند. تراشه اسنپدراگون X الیت در بنچمارک‌ها قوی ظاهر شده است، اما برای سنجش واقعی باید تا زمان اراعه آن را روی لپ‌تاپ‌ها چشم به راه ماند.



منبع

آخرین مطالب
این گوشی باتری ۲۲ هزار میلی‌آمپرساعتی و دوربین دید در شب دارد!
ادامه مطلب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها