همزمان‌با ورود اپل به حوزه واقعیت مجازی، ویندوز از این بازار خارج شد

همزمان‌با ورود اپل به حوزه حقیقت مجازی، ویندوز از این بازار خارج شد


کار حقیقت ترکیبی ویندوز (Windows Mixed Reality) دیگر همه شده است. مایکروسافت در به‌روزرسانی فهرستی از ویژگی‌های منسوخ‌شده، سرویس حقیقت ترکیبی ویندوز را به همراه برنامه‌ی Mixed Reality Portal و نسخه‌ی Steam VR حقیقت ترکیبی ویندوز اضافه کرد.

مایکروسافت می‌گوید که حقیقت ترکیبی ویندوز در نسخه‌ی بعدی وجود نخواهد داشت. غول ردموندی برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ حقیقت ترکیبی ویندوز را به گفتن بخشی از تلاش خود برای رقابت با رقبای حقیقت مجازی همانند HTC و Oculus (که به متا ملحق شد) معارفه کرد.

حقیقت ترکیبی ویندوز به گفتن درگاه وب‌محور برای بازی‌ها، برنامه‌ها و دیگر ازمایش ها در فضای حقیقت مجازی عمل می‌کرد. علاوه بر مایکروسافت هولولنز، شرکت‌های فرد دیگر از جمله ایسر، دل، لنوو، ایسوس، اچ‌پی و سامسونگ، هدست‌های حقیقت ترکیبی را با پلتفرم مایکروسافت سازگار کرده‌اند.

آپدیت بزرگ مطلب‌رسان پیش‌فکر اندروید با قابلیت ویرایش مطلب‌ها انتشار شد_آینده نوین
ادامه مطلب

انگارً تشکیل هدست هولولنز ۲ که برای سازمان‌ها طراحی شده است، فعلاً متوقف نمی‌بشود. مایکروسافت در اغاز سال جاری ارتقاء رایگان به ویندوز ۱۱ و چندین ویژگی دیگر را برای هدست ۳٬۵۰۰ دلاری خود اضافه کرده می بود.

این تحول رویه‌ی مایکروسافت درحالی‌که اپل به تازگی به این حوزه ورود کرده است، در نوع خود دلنشین است. اپل همین اواخر به حوزه‌ی حقیقت مجازی و به‌طور کلی حقیقت ترکیبی ورود کرده است.

گمان می‌رود اواخر بهمن اولین هدست حقیقت مچازی اپل اراعه بشود. اپل برخلاف هولولنز ۲، هدستش را برای مشتری‌های عادی اراعه می‌کند. قیمت هدست حقیقت مجازی اپل ویژن پرو ۳٬۵۰۰ دلار خواهد می بود.

مقاله‌های مرتبط

مایکروسافت کم کم مقدار فعالیت قسمت حقیقت مجازی خود را افت داده است. الکس کیپمن، رئیس هولولنز، سال قبل به علت اتهامات سوء حرکت جنسی، این شرکت را ترک کرد. مایکروسافت اغاز سال ۲۰۲۳، ۱۰ هزار نیرو را تعدیل کرد که در بین آن‌ها، کارکنان پروژه‌های حقیقت ترکیبی مایکروسافت نیز وجود داشتند.

بازدید هواوی واچ GT4؛ پیوند جذابیت با کارایی
ادامه مطلب

با وجود این، مایکروسافت هم چنان روی دیگر برنامه‌های VR تمرکز می‌کند، همانند برنامه Microsoft Mesh که به زودی به همکاران اجازه می‌دهد در یک فضای مجازی بدون هدست ملاقات کنند. مایکروسافت این چنین به کاربران Quest اجازه‌ی دسترسی به برنامه‌های آفیس و پلتفرم Xbox Cloud Gaming خود را از طریق شراکت با Meta داده است.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها