مکمل غذایی فستین و منابع طبیعی آن

۵ مکمل غذایی که دانشمندان برای افزایش عمر پیشنهاد می‌کنند


امروزه مصرف مکمل های غذایی طرف‌داران بسیاری اشکار کرده است. تعداد بسیاری فکر می‌کنند که با مصرف مکمل‌ها می‌توانند همه کمبودها و نیازهای بدن خود را تأمین کنند و زندگی سالم‌تر و طویل‌تری داشته باشند، ولی آیا این فکر درست است؟ چه مکمل‌هایی واقعا از ابتلای ما به بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند و جهت خواهد شد که عمر طویل‌تری داشته باشیم؟ در این مقاله، بر پایه بازدید‌های علمی انجام‌شده به این سؤال جواب می‌دهیم و نقش مکمل‌ها در نگه داری سلامتی و افزایش طول عمر را بازدید می‌کنیم.

نقش مکمل‌ها در افزایش طول عمر

به‌حرف های دکتر نیر بارزیلای (Nir Barzilai)، مدیر مؤسسه پیری در کالج پزشکی آلبرت اینشتین، مکمل‌ها قطعا تأثیر مثبتی دارند، یقیناً زیاد تر بر اقتصاد نه سلامت ما. بازار جهانی مکمل‌ها با قیمت تقریبی ۳۹میلیارد دلار از شرکت‌ها و کارگران بسیاری حمایتمی‌کند، ولی این که آیا از سلامت ما نیز حمایتمی‌کند یا نه سؤال مهمی است که جواب دادنش چندان آسان نیست.

بارزیلای و دیگر متخصصان حوزه طول عمر می‌گویند مکمل‌هایی که برای داشتن زندگی طویل و سالم انتخاب می‌کنیم برای همه یکسان نیستند و باید مشابه با هر فرد و زمان متفاوت باشند. دکتر آندریا مایر (Andrea Maier)، مدیر مرکز طول عمر سالم در دانشگاه ملی سنگاپور، نیز می‌گوید که مکمل‌ها باید بر پایه بیولوژی بدن فرد تعیین شوند.

آیا قابلیت هوش مصنوعی Recall کابوس امنیتی است؟_آینده نوین
ادامه مطلب

مطابق پژوهش‌های دکتر مایر، تعداد بسیاری از مکمل‌ها اثراتی مطابق با ادعاهای روی برچسب خود ندارند و عکس العمل هرکس به هر مکمل با دیگران مقداری متفاوت است. گرچه او در کلینیک‌های خصوصی و دولتی در سنگاپور به برخی از بیمارانش مصرف مکمل‌ها را پیشنهاد می‌کند، در تجویز آنها رویکردی زیاد شخصی و علمی دارد.

با افزایش سن توانایی بدن برای جذب مواد مغذی افت می‌یابد، بعد مصرف عاقلانه و درست مکمل‌ها به گمان زیاد جهت افزایش طول عمر برخی از افراد می‌بشود. در ادامه، ۵ مورد از پرطرف‌دارترین مکمل‌ها را معارفه می‌کنیم که از نظر علمی تأیید شده‌اند و اثرات آنها بر بدن را شرح می‌دهیم.

بهترین مکمل‌ها برای افزایش عمر

۱. ویتامین D

تعداد بسیاری از متخصصان پیری و طول عمر، شامل ایمونولوژیست آنتونی فائوچی (Anthony Fauci) و هکر زیستی برایان جانسون (Bryan Johnson)، این مکمل را مصرف می‌کنند.

ویتامین D در تراکم استخوان‌ها و جذب کلسیم نقش دارد. ما زیاد تر ویتامین D خود را از نور خورشید جذب می‌کنیم. به این علت تعداد بسیاری ترجیح خواهند داد که مکمل ویتامین D را در فصل زمستان مصرف کنند که نور کمتر است. یقیناً می‌توان ویتامین D را از رژیم غذایی شامل ماهی‌های چرب همانند سالمون و این چنین شیر غنی‌شده و زرده تخم‌مرغ دریافت کرد.

اولین تصاویر واقعی پیکسل 8a لو رفت؛ گوشی بین‌رده موردانتظار گوگل_آینده نوین
ادامه مطلب

برازیلای می‌گوید که گرچه مقدار ویتامین D او کم است، مکمل ویتامین D مصرف نمی‌کند. او معتقد است تنها مشکلی که ویتامین D به آن پشتیبانی می‌کند، پوکی استخوان است و می‌گوید بر پایه اسکن استخوان، استخوان‌هایی ضخیم دارد و فکر نمی‌کند که به مکمل ویتامین D نیازی داشته باشد.

۲. روغن ماهی

روغن ماهی مکملی عالی برای سلامت قلب است که با داشتن مقدار بسیاری اسیدهای چرب امگا ۳ جهت بهبود کلسترول خون می‌بشود. شواهدی نیز وجود دارد که روغن ماهی به‌علت خواص ضدالتهابی خود برای پیشگیری از تورم و درد آرتریت و بهبود آنها سودمند است.

یقیناً با مصرف گردو، ماهی سالمون یا ماهی تن نیز می‌توان مقدار بسیاری امگا ۳ دریافت کرد. مصرف امگا ۳ حاضر در ماهی و مغزها جهت دریافت مواد مغذی زیاد فرد دیگر نیز می‌بشود. برای مثال مغزها منبعی عالی از فیبر، منیزیم و ویتامین ‌B6 می باشند و ماهی سالمون نیز برای بهبود ذخیره ویتامین D و ویتامین B12 عالی است.

۳. تحکیم‌کننده‌های +NAD یا NAD+ boosters همانند NR

نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید (+NAD) آنزیمی حیاتی است که به تشکیل انرژی در بدن، نگه داری سلامت بافت‌ها، ترمیم DNA، بهبود کارکرد سیستم ایمنی و متابولیسم پشتیبانی می‌کند.

اهمیت وقت‌گذرانی با همسر؛ ۹ پیشنهاد جذاب و ۳ نشانه زیاده‌روی
ادامه مطلب

نیکوتین آمید ریبوزید (NR) و نیکوتین آمید مونونوکلئوتید (NMN) پیش‌سازهایی می باشند که با منفعت گیری از آنها می‌توانیم +NAD بیشتری تشکیل کنیم و به مکمل‌های ضدپیری محبوبی تبدیل شده‌اند.

به‌حرف های سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA)، چون NMN به‌گفتن دارو در حال بازدید است، نمی‌توان آن را به‌گفتن مکمل غذایی به بازار اراعه کرد. بااین‌حال NR را می‌توان به‌صورت مکمل تهیه کرد. مطابق برخی از پژوهش‌ها، NR خواص ضدالتهابی خوبی دارد و امکان پذیر برای سلامت ما در دوران پیری سودمند باشد.

۴. فیستین (Fisetin)

این ترکیب شیمیایی در توت فرنگی، خرمالو، پیاز و سیب با رنگ روشن یافت می‌بشود. فیستین ماده‌ای عالی برای مقابله با التهاب است که جهت پاک‌سازی سلول‌های مسن و سمی بشود که با افزایش سن تشکیل خواهد شد.

پل رابینز (Paul Robbins)، محقق طول عمر، می‌گوید که هر دو هفته یک بار فیستین مصرف می‌کند و همیشه زانوی «صدادار» او بعد از مصرف آن حس بهتری اشکار می‌کند. دیگر محققان پیری نیز بابت پتانسیل فیستین برای بهبود مشکلات مختلفی همانند آرتریت و آلزایمر زیاد شوق‌زده‌اند. بااین‌حال تعداد بسیاری از متخصصان به مردم هشدار داده‌اند که بهتر است چند سال صبر کنند تا درمورد مزایا و خطرات مصرف فیستین در خانه اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.

این قابلیت آیفون را سریعا غیرفعال کنید!
ادامه مطلب

۵. منیزیم

منیزیم ماده معدنی شگفت‌انگیزی است که برای سلامت عضلات، استخوان‌ها، اعصاب، سختی خون و سلول‌ها عالی است. دکتر پیتر آتیا (Peter Attia)، متخصص طول عمر، برای داشتن دوران پیری سالم هر روز چندین نوع گوناگون از منیزیم را مصرف می‌کند. یقیناً با داشتن رژیم غذایی گیاهی و سالمی مملو از حبوبات، موز، آووکادو، مغزها و سبزیجات برگ‌دار سبز همانند اسفناج نیز می‌توانید منیزیم بسیاری دریافت کنید.

اهمیت رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی

متخصصان پیری درمورد مکمل‌ها به هیچ توافقی نرسیده‌اند، ولی همه آنها موافق‌اند که رژیم غذایی سالم و سرشار از مغزها، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات برای افراد مسن زیاد سودمند است. با وجود این تا این مدت هم تعداد بسیاری از مردم مکمل مصرف می‌کنند. مایر نظر دارد که این قضیه تا حد بسیاری برای افت اضطراب است، چون در شرایطی که هیچ داروی ضدپیری تأییدشده و هیچ مکمل پیشنهاد‌شده‌ای برای جلوگیری از رایج‌ترین بیماری‌های مرتبط با سن و عوامل مرگ زودرس همانند سرطان و بیماری قلبی وجود ندارد، با خریدن یک قرص حس می‌کنیم که می‌توانیم سلامتی خود را ضمانت کنیم.

در اغاز یک‌سالگی ChatGPT، مدیرعامل OpenAI اخراج شد
ادامه مطلب

مایر هیچ مکملی مصرف نمی‌کند و می‌گوید که رژیم وگان سالم هرچه را نیاز دارد به بدن او می‌رساند. بارزیلای نیز فقط مکمل هوموسیستئین (homocysteine) مصرف می‌کند که حاوی فولیک اسید و ویتامین B یا چیزی همانند آن است. او می‌گوید که مصرف این مکمل به‌علت عدم اعتدال ژنتیکی خاصی در بدن اوست. به‌حرف های او نباید هر ویتامینی را که دیگران پیشنهاد می‌کنند، مصرف کنیم.

تأثیر مکمل‌ها بر سلامت ما پیچیده است و برای افراد گوناگون یکسان نیست. یقیناً اگر مکمل‌ها عاقلانه و درست مصرف شوند، به‌اختصاصی با دقت به افت توانایی جذب مواد مغذی با افزایش سن، می‌توانند طول عمر ما را افزایش دهند.

جمع‌بندی

با افزایش سن جذب مواد مغذی الزامی در بدن دشوار می‌بشود و در این زمان مکمل‌ها به کار می‌آیند. مسئله مهمی که باید بدانیم این است که مکمل‌ها در صورت منفعت گیری درست و عاقلانه می‌توانند طول عمر ما را افزایش دهند و مصرف کورکورانه و بدون برسی نیازهای خاص فردی امکان پذیر نتیجه معکوس داشته باشد. به‌حرف های متخصصان، نباید بدون آگاهی به نیازهای بدن خود از مکمل‌ها منفعت گیری کنیم. فهمیدن نیازهای خود و مشاوره با متخصصان پیش از گنجاندن مکمل‌ها در برنامه روزانه زیاد مهم است. فراموش نکنید که بهبود سلامت و به‌زیستی رویکردی همه‌شمول و فراگیر ندارد.

بیاموزید که چطور مطمعن به نفس داشته باشید و خجالت را کنار بگذارید تا از پیروزی‌های تازه خود لذت ببرید


هشدار! این نوشته فقط جنبه آموزشی دارد و برای منفعت گیری از آن ملزوم است با پزشک یا متخصص وابسته مشورت کنید. اطلاعات زیاد تر



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها