ارزش ۳ تریلیون دلاری اپل چگونه به‌دست آمده است؟

قیمت ۳ تریلیون دلاری اپل چطور به‌دست آمده است؟


قیمت بازار (Market Cap) به مجموع قیمت سهام در حال گردش هر شرکت حرف های می‌بشود که به سهام‌داران آن، اعم از کارمندان و اعضای هیئت‌مدیره یا اشخاص حقیقی و حقوقی بیرون از کسب‌وکار تعلق دارد.

سهام دارایی‌ غیر‌فیزیکی هر شرکت است و اگر فردی به خرید آن مایل نباشد، فاقد قیمت خواهد می بود؛ به این علت، فزونی قیمت بازار هر شرکت نشان‌دهنده‌ی مطمعن سهام‌داران به کسب‌وکار آن شرکت است.

از این دیدگاه، می‌توان او گفت که اپل بر پایه قیمت بازار خود، جزو شرکت‌های زیاد مورد قیمت جهان قرار دارد و به‌نظر می‌رسد که روزهای بهتری نیز پیش رو خواهد داشت.

به‌نقل از بیزنس اینسایدر، در اواخر جولای ۲۰۲۳ (تیر و مرداد ۱۴۰۲)، اپل بیشترین قیمت بازار خود را به‌مقدار ۳٫۱ تریلیون دلار به‌دست آورد که ۳۱۰ برابر مقدار ملزوم برای در‌نظر‌گرفته‌شدن به‌گفتن شرکتی بزرگ و زیاد تر از کل تشکیل ناخالص داخلی بریتانیا در سال ۲۰۲۲ است.

قواعد نگهداری درست از باتری لپ‌ تاپ ؛ هر آنچه که باید بدانید!
ادامه مطلب

قیمت بازار اپل در تابستان تازه به اوج خودش رسید و سپس داخل شیب نزولی در سپتامبر (شهریور و مهر) شد و به ۲٫۸ تریلیون دلار افت یافت؛ اما مجدد توانست خودش را بازیابی کند و به ۳٫۰۳ تریلیون دلار برسد تا اپل به مورد قیمت‌ترین برند جهان در سال ۲۰۲۳ تبدیل بشود.

قیمت بازار به‌صورت حاصل‌ضرب قیمت هر سهم در تعداد کل سهام قابل‌خرید وفروش در بازار اندوخته محاسبه می‌بشود. قیمت بازار شرکت خالق لپ تاپ مک بوک زیاد زیاد است؛ چون قیمت سهام آن زیاد است و با نزدیک به ۱۵٫۵ میلیارد سهم درگردش، به قیمت بازار عظیمی برای غول فناوری کوپرتینو منجر شده است.

چرا قیمت سهام اپل همچون قیمت محصولات این شرکت ازجمله قیمت گوشی آیفون زیاد است؟ کوپرتینویی‌ها در طویل‌زمان ثابت کرده‌اند که می‌توانند جزو شرکت‌های نوآور دنیا باشند و رشد درآمد مورد نظر اندوخته‌گذاران را فراهم کنند.

رقابت اخترشناسان آمریکایی و اروپایی برای ساخت اولین تلسکوپ ‌بسیار بزرگ جهان
ادامه مطلب

با وجود حساسیت محصولات قسمت فناوری به افت رشد اقتصادی، سهام‌داران کسب‌وکار اپل را به‌گفتن اندوخته‌گذاری امن می‌شناسند. محصولات اپل فراگیر می باشند و این برند توانسته است مطمعن مردم را در طول سال‌ها جلب کند.

در سال ۲۰۰۳، قیمت تقریبی بازار اپل ۷٫۸۸ میلیارد دلار می بود. در سال ۲۰۱۳، این عدد به ۵۰۰٫۷ میلیارد دلار و ۵ سال سپس، در سال ۲۰۱۸ به ۷۴۶٫۰۷ میلیارد دلار رسید. در آخر سال ۲۰۱۹، قیمت بازار اپل داخل کانال تریلیون دلاری شد و همین مسیر را تا رسیدن به وضع جاری طی کرد.

آخرین مطالب
کوالکام همچون مدیاتک، هسته‌های کم‌مصرف را از Snapdragon 8 Gen 4 حذف می‌کند
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها