شنل نامرئی چین رونمایی شد؛ تکنولوژی حیرت‌انگیز با الهام از هری پاتر [تماشا کنید]

شنل نامرئی چین رونمایی شد؛ تکنولوژی حیرت‌انگیز با الهام از هری پاتر [تماشا کنید]


چو جونهائو، پژوهشگر چینی، مرزهای فناوری نوری را جابه‌جا و ما را یک قدم به قلمرو هری پاتر نزدیک‌ کرده است.

نوآوری او یعنی شنل نامرئی واقعی، چشم غیر‌مسلح را به چالش می‌کشد و درها را به سوی عصر جدیدی باز می‌کند که در آن مرز بین اشیاء مرئی و نامرئی به نحوه فزاینده‌ای محو خواهد شد.

بر پایه گزارش ایندین اکسپرس، شنل نامرئی موردبحث با مواد زیاد گسترش یافتهای که در ساخت آن به‌کار رفته، پرتوهای نور را دستکاری می‌کند و دستیابی به نامرئی‌سازی نوری را بار دیگر به حقیقت نزدیک می‌کند. پیامدهای این پیشرفت، زیاد فراتر از یک نوآوری صرف است و هزاران کاربرد عملی خواهد داشت.

یکی از شوق‌انگیزترین چشم‌اندازها برای این شنل نامرئی‌کننده، ساخت اتاق‌های نامرئی است. این فناوری هم‌این چنین می‌تواند سیستم‌های امنیتی را منقلب و امکان نظارت و کنترل نامحسوس و عملیات‌های مخفیانه با سطح بی‌سابقه‌ای از نهان‌کاری را فراهم کند.

قیمت ۳ تریلیون دلاری اپل چطور به‌دست آمده است؟
ادامه مطلب

هم‌این چنین این پیروزی، فناوری حاضر در سمعک‌های پیشرفته را منقلب خواهد کرد. با منفعت گیری از فناوری نامرئی‌کننده، این دستگاه‌ها می‌توانند بدون نیاز به تجهیزات آشکار و زیاد بزرگ توانایی‌ی شنیداری را به طور هوشمندانه‌ای بهبود بخشند.

تحقیقات پیشگامانه‌ی چو جونهائو مشخص می کند که باید در فکر غیرممکن‌ها تجدید نظر کرد. این دستاورد افق‌های جدیدی در دیدگاه انسان باز می‌کند که در آن نامرئی بودن تنها یک افسانه نیست، بلکه یک جنبه‌ی شگفت انگیز از حقیقت است.

شنل نامرئی فعلا تجاری‌سازی نمی‌بشود و جزئیات کاملی درمورد‌ی فناوری‌های به‌کاررفته در آن در دسترس نیست.



منبع

آخرین مطالب
المپیک ۲۰۲۴ رونمایی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی رینگ را جلو می‌اندازد
ادامه مطلب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها