رئیس دیوان عالی آمریکا هشدار داد: هوش مصنوعی حوزه حقوقی را متحول می‌کند

رئیس دیوان عالی آمریکا هشدار داد: هوش مصنوعی حوزه حقوقی را منقلب می‌کند


جان رابرتز، رئیس دیوان عالی ایالات متحده، در گزارش آخر سال خود که روز یکشنبه انتشار شد، درمورد‌ی مزایا و خطرات بالقوه‌ی هوش مصنوعی در سیستم حقوقی اظهار نظر کرد.

رابرتز ضمن اشاره به ظرفیت هوش مصنوعی برای گسترش دسترسی به عدل و تشکیل انقلابی در تحقیقات حقوقی، هشدار داد که قضات و وکلا ملزوم است درمورد‌ی این فناوری درحال بلوغ احتیاط کنند چراکه روشی کار آن‌ها را کاملاً منقلب می‌کند.

به‌حرف های‌ی رابرتز، هوش مصنوعی می‌تواند به اراعه‌ی خدمات حقوقی به طرف‌های دعوی کم‌درآمد‌تر پشتیبانی کند و به سریع تر و ارزان‌تر شدن تحقیقات بینجامد. بااین‌حال، او درمورد‌ی مسائل مربوط به حریم خصوصی و ناتوانی فناوری مورد او گفت و گو در تصمیم‌گیری شبیه انسان در رابطه مسائل قضایی هشدار داد.

به گزارش رویترز، رابرتز به‌‌گفتن عالی‌ترین مقام قضایی ایالات متحده پیش‌بینی کرد که بدون شک هوش مصنوعی تأثیر قابل‌ توجهی بر روال کار دادگاه‌ها خواهد داشت؛ اما او گفت که قضات انسانی فعلاً در رأس امور قضایی باقی خواهند ماند.

هوش مصنوعی افترا‌گفتن را یاد گرفت؛ آن هم با محوریت سفر انسان به ماه!
ادامه مطلب

رابرتز با اشاره به این نوشته که پیش‌تر وکلا به رویه‌های قضایی جعلی نشئت‌گرفته از توهمات هوش مصنوعی استناد کرده بودند، نوشت: «هرگونه منفعت گیری از هوش مصنوعی، الزام احتیاط و فروتنی است.»

اظهار نظر این قاضی ارشد در حالی است که دادگاه‌های بدوی در کنترل منفعت گیری از هوش مصنوعی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. برای مثال، هفته‌ی قبل، مایکل کوهن، وکیل اسبق دونالد ترامپ، آشکار کرد که به نادرست استناد‌های جعلی ایجادشده توسط هوش مصنوعی را در پرونده‌ی قضایی داخل کرده است.

یک دادگاه استیناف فدرال ماه قبل قانونی را نظر داد که وکلا را الزام می‌کند تا ضمانت کنند که برای تهیه‌ی پیش‌نویس‌های دعوی به هوش مصنوعی اکتفا نکرده‌اند یا این که انسان‌ها صحت هر متنی را که توسط این فناوری برای منفعت گیری در دادگاه تشکیل خواهد شد، بازدید کرده باشند.

ادامه درگیری اپل و اپیک گیمز؛ خالق فورتنایت باردیگر پرونده حقوقی ثبت کرد
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها