رایج‌ ترین مشکلات گوگل شیت و نحوه حل آن‌ ها

رایج‌ ترین مشکلات گوگل شیت و نحوه حل آن‌ ها


گوگل شیت (Google Sheets) مدیریت داده‌های بزرگ را ساده می‌کند؛ به‌خصوص هنگامی‌که صفحات گسترده را با یک تیم به‌اشتراک می‌گذارید و به اطلاعات سریع نیاز دارید. شما می‌توانید از گوشی‌ اندرویدی و تبلت‌ یا کامپیوتر رومیزی و لپ‌ تاپ به برگه‌های خود دسترسی داشته باشید.

برای برگه‌ها (شیت‌ها) مشکلاتی امکان پذیر به‌وجود بیاید. در این نوشته، مسائل رایج را جمع‌آوری کرده‌ایم و نحوه‌ی حل آن‌ها را شرح داده‌ایم.

مشکلات متداول گوگل شیت

با این که ماهیت آنلاین شیت‌ها مزایایی دارد، با مشکلاتی همراه است. اتصال ناپایدار اینترنت یا حافظه نهان مرورگر پر از داده‌های غیرضروری می‌تواند مشکلاتی را تشکیل کند که نرم‌افزارهای جدا گانه با آن روبه رو نمی‌شوند. این‌ها دلایل متداولی می باشند که برای شیت‌ها مشکل به‌وجود می‌آورند.

در‌ادامه، مثالهایی از مسائلی که احتمالا در صفحات گسترده شیت خود با آن‌ها روبه رو شوید، آورده شده است:

شنل نامرئی چین رونمایی شد؛ تکنولوژی حیرت‌انگیز با الهام از هری پاتر [تماشا کنید]
ادامه مطلب

Something went wrong: اعلانی در تکه بالا و وسط شیت با امکان بارگذاری مجدد صفحه ظاهر می‌بشود. طبق معمولً این نتیجه اتصال ضعیف اینترنت است.

کرش صفحات گسترده: کرش‌شدن در‌واقع بدین‌معنی است که صفحات گسترده به‌طور ناگهانی بسته خواهد شد یا از بازشدن ممانعت می‌کنند. هنگامی به آن‌ها دسترسی اشکار می‌کنید، شیت‌ به صفحه‌ی مهم باز می‌گردد. منفعت گیری از حساب کاربری متفاوت یا کپی فایل مشکل را حل می‌کند.

صفحات گسترده‌ای که در بارگیری گیر کرده است: پیغام «Still loading» در گوشه‌ی بالا سمت راست صفحات گسترده ظاهر می‌بشود. همه منوها یا زبانه‌ها خاکستری شده‌اند و نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

خطای شبکه: این مطلب طبق معمولً در اپلیکیشن تلفن‌همراه ظاهر می‌بشود.

عدم دسترسی (Access denied): این یعنی اجازه‌ی ویرایش صفحه گسترده را ندارید؛ حتی اگر صاحب سند باشید. این چنین، ویرایش‌ها تا وقتی‌که مجدد به آن‌ها دسترسی اشکار نکنید، ذخیره نمی‌شوند.

برای اولین بار نوزاد کوسه سفید بزرگ چند ساعت بعد از تولد در طبیعت دیده شد
ادامه مطلب
آخرین مطالب

تعداد بسیاری از این مسائل در مشکلات اتصال ریشه دارند و زیاد تر آن‌ها را می‌توان با عیب‌یابی اتصال اینترنت و بارگذاری مجدد صفحه گسترده حل کرد. در اینجا، راه حلهای آسان و مؤثری برای مطمعن از ربط و کارکرد خوب مرورگر با شیت آورده شده است.

اتصال اینترنت خود را بازدید کنید

گوگل شیت پلتفرم ابری است که طبق معمولً برای اکثر قابلیت‌های خود به اتصال اینترنت متکی است. اگر صفحات گسترده شما بارگذاری نمی‌شوند یا کند می باشند، قبل از رفرش‌کردن صفحه از پایداربودن اتصال اینترنت خود یقین شوید. اگر این کار جواب نداد، به شبکه‌ای متفاوت سوییچ کنید.

هم چنان ۹۰ ثانیه تا آخرالزمان؛ ساعت روز قیامت در کمترین فاصله‌ تا نیمه‌شب باقی می‌ماند
ادامه مطلب

تعداد بسیاری از کاربران متصل به همان شبکه Wi-Fi می‌توانند بر کیفیت اتصال تأثیر بگذارند. امکان پذیر ناچار شوید آن‌ها را قطع کنید تا به‌طور کارآمد شیت‌ها کار کنند. در بدترین حالت، اگر به‌طور مکرر در اتصال به شبکه‌های Wi-Fi مشکل دارید، شبکه خود را مجدداً تنظیم کنید.

از مرورگر فرد دیگر منفعت گیری کنید

کروم، فایرفاکس، مایکروسافت اج و سافاری بهترین مرورگرها برای دسترسی به Google Sheets و دیگر برنامه‌های Workspace می باشند. اگر از مرورگری به‌جز گزینه‌های حرف های‌شده منفعت گیری می‌کنید، امکان پذیر نتوانید ویژگی‌های کامل آن را آزمایش کنید. اگر شیت روی مرورگر پیش‌فکر شما کار نمی‌کند، مرورگر فرد دیگر را امتحان نمایید.

این چنین، کوکی‌ها و جاوا‌اسکریپت را فعال کنید. کوکی‌ها تنظیمات شما را به‌خاطر می‌سپارند. جاوااسکریپت نیز امکان اجرای روان ویژگی‌ها و تعامل های پویا را فراهم می‌کند.

vuca چیست؛ روشی برای برنامه‌ریزی در دنیای پیچیده امروز
ادامه مطلب

حافظه نهان و کوکی‌ها را پاک کنید

حافظه نهان (کش) مرورگر شما مکانی در هارد دیسک شما است که دستگاه شما تصاویر، فونت‌ها، کد HTML و دیگر پرونده‌ها یا داده‌ها را ذخیره می‌کند تا زمان بارگذاری صفحات وب بازدیدشده‌ی شما را افزایش دهد.

دقت: حافظه نهان با کوکی‌ها متفاوت است و این تاریخچه مرور و ورود به سیستم و دیگر داده‌های کاربر را ردیابی می‌کند.

خالی‌کردن کش می‌تواند تداخل‌ها و مشکلات دیگر را حل کند. پاک‌کردن کش در اندروید و کروم یا مرورگر فرد دیگر که از آن برای دسترسی به گوگل شیت منفعت گیری می‌کنید، درصورت ابراز مشکل مداوم باید جزو اولین مرحله عیب‌یابی شما باشد.

داده‌های برنامه میزبانی‌شده را در کروم پاک کنید

داده‌های برنامه میزبانی‌شده (Hosted App Data) در کروم به اطلاعاتی اشاره می‌کند که برنامه‌ها و افزونه‌های فروشگاه وب کروم زمان دانلود و منفعت گیری از آن‌ها در مرورگر شما نگه می‌دارند. این داده‌ها می‌توانند با گوگل شیت در تضاد باشند. اگر راه‌حل‌های دیگر جواب ندهند، پاک‌کردن آن احتمالا مشکل را حل کنند. شما باید این مرحله را روی کامپیوتر انجام دهید؛ چون اپلیکیشن موبایل نمی‌تواند Hosted App Data را پاک کند. برای این کار مرحله های زیر را جستوجو کنید:

  • برنامه‌ی ‌کروم را باز کنید.
  • در رایانه‌ی شخصی ویندوزی خود، Ctrl + Shift + Delete را سختی دهید تا منو Clear Browsing Data باز بشود. در مک Command + Shift + Delete را سختی دهید.
  • روی تب Advanced کلیک کنید.
  • محدوده‌ی وقتی (Time Range) مدنظرتان را انتخاب کنید.
قواعد نگهداری درست از باتری لپ‌ تاپ ؛ هر آنچه که باید بدانید!
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها