سه دانشجو آلمانی سیستم خودران تسلا را هک کردند

سه دانشجو آلمانی سیستم خودران تسلا را هک کردند


مجله‌ی آلمانی اشپیگل در گزارشی اختصاصی می‌گوید که سه دانشجو دانشگاه فنی برلین با ۶۰۰ یورو هزینه موفق شدند حالتی مخفی را در سیستم پشتیبانی‌راننده‌ی به نام Elon Mode فعال کنند. این حالت کنترل زیاد تر روی امکانات ماشین و این چنین دسترسی به اطلاعات محرمانه را فراهم می‌کند.

دانشجویانی که موفق به هک تسلا شدند، یافته‌های خود را در نشست ۳۷C3 Chaos Computer Club در هامبورگ آلمان اراعه دادند. آن‌ها حالت ایلان را با تشکیل یک کم شدن ولتاژ مختصر ۵۶۰ میلی‌ولتی روی برد مدار اتوپایلت فعال کردند و توانستند ضمن دسترسی به روت، داده‌های کاربر از جمله کلیدهای رمزنگاری را استخراج کنند.

دانشجویان دانشگاه فنی برلین اطلاعات مهمی همانند این که تسلا چه داده‌هایی را برای آموزش هوش مصنوعی خود جمع‌آوری می‌کند، به دست آوردند و این چنین موفق شدند به ویدئویی که توسط مالک قبلی ماشین حذف شده می بود، دسترسی اشکار کنند.

چطور نامه استعفا بنویسیم + نکاتی برای اثرگذاری زیاد تر
ادامه مطلب

انگارً حالت ایلان عملکردی «خداگونه» دارد که به صاحبان ماشین اجازه می‌دهد تا کنترل قابلیت‌های رانندگی خودکار را در دست بگیرند. این چنین می‌توان از آن برای دسترسی به اطلاعات محرمانه همانند گزارش‌ها و داده‌‌ی حسگرهای ماشین منفعت گیری کرد.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها