پنل خورشیدی تاشوی جکری همراه با باتری از روبرو

این چادر مسافرتی برق تشکیل می‌کند


شرکت Jackery، اراعه‌دهنده‌ی سیستم‌های خورشیدی قابل‌حمل، توانسته است چادر مسافرتی بالای ماشین را به مبدل انرژی‌ خورشیدی قدرتمندی تجهیزکند که می‌تواند وسیله‌ای زیاد کاربردی برای فراهم برق در سفرهای چند‌روزه‌ی طبیعت‌گردی باشد.

بر‌مبنا بیانیه‌ی مطبوعاتی رسمی، چادر جکری فعلاً در حد مطرح مفهومی برای نمایش در CES 2024 است؛ اما جکری می‌گوید که تا آخر سال ۲۰۲۴ به تشکیل زیاد خواهد رسید.

پنل‌های خورشیدی جمع‌شونده به‌همراه باتری

جکری ادعا می‌کند که پنل‌های خورشیدی تاشو‌ این سیستم، وقتی‌که ماشین پارک شده و پنل‌ها به‌سمت جنوب قرار گرفته باشد، تا یک کیلووات برق تشکیل می‌کند؛ به این علت، خواهد توانست بین ۴ تا ۵ کیلووات‌ساعت انرژی تشکیل کند.

چادر مسافرتی بالای خودرو در کوهستان با پنل خورشیدی نمای پشت

به‌غیر از جکری، شرکت‌های فرد دیگر نیز چادر‌های تجهیزبه پنل‌های خورشیدی را در بالای ماشین نصب می‌کنند؛ اما این‌ پنل‌ها طبق معمولً از نوع انعطاف‌پذیر و سبک می باشند تا جلو جمع‌شدن چادر را نگیرند و به‌علت تطابق‌نداشتن در ابعاد، به‌ندرت همه سطح چادر را پوشش خواهند داد که به کم شدن بازدهی در تبدیل انرژی خورشیدی منجر می‌بشود.

کوالکام تاریخ معرفی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را اعلام کرد_آینده نوین
ادامه مطلب

چادر بالای خودروی جکری به‌لطف پر‌کردن کل سقف با سلول‌های خورشیدی، توان تشکیل‌شده را به حداکثر می‌رساند.

مقاله‌های مرتبط

سیستم خورشیدی همراه چادر جکری، باتری جداگانه‌ای با ظرفیت ۱٫۲۶ کیلووات‌ساعت موسوم‌ به E1000 Plus را تغذیه می‌کند که دو کیلووات خروجی AC می‌تواند تشکیل کند. این مقدار برای فراهم برق کولر گازی قابل‌حمل ۱٬۱۵۰ واتی به‌زمان یک ساعت و یخچال ماشین ۶۰ واتی به‌زمان ۴۵ ساعت یا یک غذاساز برقی ۹۰۰ واتی به‌‌زمان یک ساعت کفایت می‌کند.

مطرح مفهومی چادر از تشک فوم حافظه‌دار، عایق، نور قابل‌تنظیم با کنترل رنگ و پارچه‌ی ضدآب با پنجره‌های تاریک‌کننده راه اندازی شده است؛ اما تشکیل‌کننده‌ی آن اشکار نیست.



منبع

آخرین مطالب
تست افسردگی بک؛ ابزاری برای سنجش شدت افسردگی
ادامه مطلب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها