ساختمان شرکت Luxshare و لوگوی اپل در پشت آن

از ساخت کابل شارژ تا مونتاژ ویژن پرو؛ با با اهمیت ترین شرکت زنجیره فراهم اپل آشنا شوید


از این‌ها قبل، مطابق گزارش مینگ چی کو، اپل بعد از دریافت محموله‌های عظیم آیفون سری ۱۴ از سوی لاکس‌شِر، فرآیند اراعه‌ی آن به بازار را با مقداری تأخیر اغاز کرد و علت این کار، انجام تست‌های گوناگون و مطمعن از کیفیت بالا و کارکرد صحیح آیفون‌های مونتاژشده توسط این کمپانی چینی گفتن شده‌ است.

احتمالا برایتان دلنشین باشد بدانید کمپانی فاکسکان به‌تنهایی مسئولیت تشکیل بیشتر از ۵۰ درصد از آیفون‌های اپل را بر مسئولیت داشته است، اما اهالی کوپرتینو برای افت ریسک‌های مرتبط با اختلالات زنجیره‌ی فراهم و بی‌ثباتی شرایط اقتصادی و سیاسی، رقابت داخلی فاکسکان با لاکس‌شِر را تشکیل کرد.

با دقت به موقعیت مکانی کارخانه‌های فاکسکان در شهر ژنگژوِ چین و تشکیل محدودیت‌های تازه از سوی دولت محلی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، این شرکت چینی با چالش‌هایی همانند افت نیروی کار توسط دولت، افزایش هزینه‌ها و مشکلاتی از این دست روبه رو شد و به همین علت، برنامه‌ی وقتی تشکیل گوشی آیفون ۱۴ پرو با اختلال بسیاری مواجه شد.

بازی درمانی؛ انواع، تکنیک‌ها و مزایا آن
ادامه مطلب

در نتیجه‌ی این مسائل، شرکت تحقیقاتی TrendForce پیش‌بینی خود مبنی بر افت ۲۲ درصدی (نزدیک به ۴۷ میلیون دستگاه) در محموله‌های آیفون تولیدشده توسط فاکسکان در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ را انتشار کرد. به لطف زنجیره‌ی فراهم پیچیده و قوی اپل، مشکلات بسیاری برای اراعه‌ی آیفون‌های سری ۱۴ گریبان‌گیر کوپرتینویی‌ها نشد.

همان گونه که قبل‌تر هم اشاره کردیم، تشکیل هدست حقیقت مجازی ویژن پرو یا آیفون‌های سری ۱۳ و ۱۴ از سوی لاکس‌شِر، به‌خودی‌خود اتفاق خاصی نیست اما این نوشته می‌تواند نویدبخش تغییرات گسترده زنجیره‌ی فراهم اپل در سال‌های پیشِ رو باشد.

تغییراتی کوچک در زنجیره‌ی فراهم هدست حقیقت ترکیبی اپل

پیش از آن‌که تشکیل و مونتاژ هدست ویژن پرو به لاکس‌شِر واگذار بشود، اهالی کوپرتینو، تشکیل این محصول را به کمپانی پگاترون سپرده بودند؛ اما در ماه مارس ۲۰۲۳، اپل تصمیم گرفت خط تشکیل Vision Pro را از پگاترون به لاکس‌شِر منتقل کند. به نظر می‌رسد غول فناوری کوپرتینویی این کار را برای انتقال و بازسازی بخشی از کارخانه‌های پگاترون در خارج از خاک چین انجام داده‌ است.

همزمان با تراشه‌های نسل ۱۴، هواوی لپ‌تاپی با پردازنده نسل ۱۲ معارفه کرد
ادامه مطلب

طی‌شدن مرحله های اولیه‌ی تشکیل ویژن پرو توسط پگاترون، انتقال خط تشکیل و مونتاژ به لاکس‌شِر

با وجود نقش حیاتی پگاترون در طی‌شدن مرحله های اولیه‌ی تشکیل ویژن پرو، انتقال خط تشکیل به لاکس‌شِر، مطمعن اپل به توانمندیها و تخصص این شرکت برای برآورده‌کردن تقاضای طرفدارانِ این هدست حقیقت ترکیبی را مشخص می کند. این حرکت این چنین امکان پذیر با استراتژی گسترده‌تر اپل برای تنوع بخشیدن به زنجیره فراهم، افت وابستگی به سازندگان خاص و افزایش انعطاف‌پذیری در جواب به اختلالات پیش‌بینی‌نشده، همسو باشد.

آخرین مطالب
این پاوربانک طراحی شفاف و ظرفیت ۲۴ هزار میلی‌آمپرساعتی دارد
ادامه مطلب

شرکت Luxshare Precision Industry در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد و سال‌های اولیه‌ی فعالیتش را به گفتن فراهم‌کننده‌ی قطعات کوچک همانند کابل‌های شارژ و اتصالات گوناگون سپری کرد. این شرکت بعد از ۹ سال فعالیت مستمر، داخل زنجیره‌ی فراهم اپل شد و در ابتدا، همان کابل شارژ و اتصالات معمولی ولی مهم را تشکیل می‌کرد.

در طول دو دهه‌ی قبل، Luxshare به‌شدت رشد کرد و این روزها به‌گفتن «فاکسکان کوچک چین» شناخته می‌بشود. این شرکت به طور مداوم دانش و تخصص خود را گسترش داد و به تبع آن، از تشکیل کابل‌ها و کانکتورهای مهم به مونتاژ دستگاه‌های پیچیده‌تر همانند ایرپاد و آیفون‌ها روی آورد. کارکرد مالی لاکس‌شِر در این سال‌ها زیاد درخشان می بود و همین نوشته، همکاری سودآور اپل و این مونتاژکننده‌ی چینی را نمایان می‌کند.

در سال‌های تازه، لاکس‌شِر با امضای قرارداد و اغاز همکاری نزدیک با کمپانی چری، خودروساز بزرگ چین، داخل بازار پرتب‌وتاب خودروهای برقی شده‌ است. این استراتژی، نشان‌دهنده‌ی حرکت‌های دوراندیشانه‌ی لاکس‌شِر برای هماهنگی هرچه‌بیش‌تر با صنعت خودروهای برقی جهان است.

رکوردشکنی تازه تک‌ تیرانداز اوکراینی با شلیک موفق از فاصله 3.7 کیلومتری
ادامه مطلب

لاکس‌شِر این چنین تشکیل هدست حقیقت ترکیبی اپل را اغاز کرده و این کار، نشان‌دهنده‌ی عمق همکاری بین این دو شرکت و مطمعن غول فناوری کوپرتینو به تخصص و توانایی‌ی چینی‌ها است.

لاکس‌شِر نیز همانند دیگر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی، با چالش‌های بسیاری دست‌وپنجه نرم کرده است، اما به لطف انعطاف‌پذیری بسیار و اندوخته‌گذاری‌های استراتژیک، توانسته ضمن گذر از مانع ها و مشکلات، جایگاه خود را به گفتن بازیگر کلیدی در اکوسیستم زنجیره‌ی فراهم اپل تثبیت کند.

اگرچه تصمیمات تازه اهالی کوپرتینو، از تلاش این کمپانی برای متنوع‌سازی موقعیت جغرافیایی شرکت‌های زنجیره‌ی تأمینش حکایت می‌کند، اکنون، چشم‌انداز لاکس‌شِر روشن به‌نظر می‌رسد و پیش‌بینی می‌بشود این شرکت چینیِ پرتلاش و مصمم، کماکان به رشد خود ادامه دهد.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها