مدیرعامل OpenAI احتمالاً برای تولید تراشه با مدیران سامسونگ دیدار کرد

مدیرعامل OpenAI به گمان زیادً برای تشکیل تراشه با مدیران سامسونگ دیدار کرد


«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI دیروز با سامسونگ و SK Hynix به‌گفتن رهبران صنعت نیمه‌هادی کره جنوبی دیدار کرد تا به گمان زیادً برنامه‌های خود در عرصه گسترش تراشه هوش مصنوعی را با آن‌ها در بین بگذارد.

بر پایه گزارش بلومبرگ، آلتمن عصر پنجشنبه داخل سئول شد و روز جمعه از کارخانه ساخت تراشه سامسونگ در «پیونگتائک» بازدید کرد. او در جریان این بازدید با مدیر ارشد کسب‌و‌کار نیمه‌هادی سامسونگ و این چنین رؤسای قسمت ریخته‌گری، حافظه و سیستم LSI جلسه داشت. علاوه‌براین، آلتمن با مدیرعامل شرکت SK Hynix، «چی تائه-ون» نیز سخن بگویید کرد تا درمورد شیوه همکاری دو شرکت با یکدیگر گفتگو کنند.

مدیرعامل OpenAI به گمان زیادً برای تشکیل تراشه با مدیران سامسونگ دیدار کرد ۹

از زمان راه‌اندازی ChatGPT در بیشتر از یک سال قبل توسط OpenAI، علاقه بسیاری در سراسر جهان نسبت به برنامه‌های هوش مصنوعی شکل گرفته است و همین امر علت‌شده تا تقاضای بسیاری برای قوت محاسباتی و پردازنده‌های موردنیاز برای ساخت و اجرای مدل‌های هوش مصنوعی وجود داشته باشد.

پرندگان زمان پرواز بر فراز اقیانوس کجا استراحت می‌کنند؟_آینده نوین
ادامه مطلب

اهمیت شرکت‌های کره جنوبی برای پروژه‌های هوش مصنوعی OpenAI

آلتمن چندین دفعه اشاره کرده است که OpenAI برای برآورده‌کردن نیازهای خود، تراشه‌های کافی ندارد و اکنون دیدار با دو غول کره جنوبی می‌تواند در همین عرصه صورت گرفته باشد. به حرف های منبع های رویترز، در حالی که جزئیات سخن بگویید‌های آلتمن با غول‌های نیمه‌هادی کره جنوبی اشکار نشده است، اما انتظار می‌رود که آن‌ها درمورد همکاری‌های بالقوه با یکدیگر در عرصه ساخت تراشه او گفت و گو کرده باشند.

1706367719 249 مدیرعامل OpenAI به گمان زیادً برای تشکیل تراشه با مدیران
مدیرعامل OpenAI به گمان زیادً برای تشکیل تراشه با مدیران سامسونگ دیدار کرد ۱۰

کره جنوبی یکی از کشورهای پیشرو در عرصه تشکیل تراشه‌های پیشرفته است و همراه با تایوان بر این بازار تسلط دارد. شرکت تشکیل نیمه هادی تایوان یا به اختصار TSMC، کارخانه ریخته‌گری پیشرو جهان است که تراشه‌های موردنیاز شرکت‌هایی از جمله اپل و انویدیا را تشکیل می‌کند. هفته قبل، فایننشال تایمز از مذاکره احتمالی آلتمن با TSMC نیز خبر داده می بود.

چسبندگی رحم یا سندرم آشرمن؛ علائم، علت، روش درمان
ادامه مطلب

دولت کره چندی قبل طرحی را ترسیم کرد که شامل اندوخته‌گذاری ۶۲۲ تریلیون وون (۴۶۶ میلیارد دلار) در قسمت خصوصی تا سال ۲۰۴۷ می‌بشود. با این پول، ۱۳ کارخانه تازه تشکیل تراشه و ۳ مرکز تحقیقاتی ساخته خواهد شد. کره جنوبی انتظار دارد که تا سال ۲۰۳۰ بتواند در منطقه بزرگی بین دو شهر «پیونگ تاک» و «یونگین» ماهانه ۷.۷ میلیون ویفر تشکیل کند.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها