ورق برگشت؛ سم آلتمن می‌خواهد بار دیگر مدیرعامل OpenAI شود

همکاری غیرمنتظره سامسونگ و خالق ChatGPT در اغاز رسمی‌شدن است


سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، برای دیدار با رهبران صنعت نیمه‌هادی به اختصاصی سامسونگ الکترونیکس و اس‌کی هاینیکس، به کره‌ی جنوبی سفر کرده است. بلومبرگ گزارش می‌دهد که سفر او در درجه‌ی اول برای بازدید شراکتهای احتمالی در اندوخته‌گذاری روی تشکیل پردازنده‌‌ی هوش مصنوعی متمرکز است.

آلتمن قرار است با مدیران چندین قسمت از سامسونگ، ملاقات کند. ملاقات‌های او با واحد‌های System LSI که پردازنده‌‌ها را طراحی می‌کند، Samsung Semiconductor که حافظه‌ی DRAM و ۳D NAND را تشکیل می‌کند و Samsung Foundry که پردازنده‌‌ می‌سازد، خواهد می بود.

جلسات با کسب‌و‌کارهای گوناگون سامسونگ امکان پذیر نشان‌دهنده‌ی این باشد که آلتمن در حال بازدید راه‌هایی برای طراحی پردازنده‌های هوش مصنوعی، تشکیل آنها و سپس تجهیز آنها به حافظه‌ی مورد نظر است.

به گمان زیاد مقصد آلتمن رسیدگی به قضیه‌ی افتپردازنده‌‌ی هوش مصنوعی و فراهم نیازهای OpenAI برای گسترش‌ی هوش جامع مصنوعی (AGI) است. فناوری *Q (با تلفظ کیو استار) OpenAI می‌تواند استدلال هوش مصنوعی را به‌شدت پیش ببرد و به گمان زیاد اولین قدم محکم OpenAI در راستای دست‌یابی به هوش جامع مصنوعی است.

گوشی اسرارآمیز گوگل با پردازنده تنسور G4 رؤیت شد
ادامه مطلب

حرف های می‌بشود OpenAI برای گسترش‌ی پروژه‌ی *Q به منبع های بیشتری نیاز دارد تا بتواند آن را به سطح مناسب تجاری رساند. به همین علت است که به تامین پردازنده‌‌ نیاز دارد. احتمالا OpenAI برای رسیدن به مقصد مذکور به پردازنده‌هایی متفاوت‌از کارت گرافیک انویدیا و پردازنده اینتل نیاز دارد.

آلتمن قرار است با مدیرعامل اس‌کی هاینیکس، شرکت تولیدکننده‌ی تراشه‌ی حافظه، ملاقات کند. آلتمن به گمان زیاد با این شرکت بر سر تامین حافظه‌ی HBM پردازنده‌های هوش مصنوعی مذاکره خواهد کرد.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها