پل هنگ کنگ-ماکائو-ژوهای

مهندسی بی‌نهایت؛‌ چین چطور توانست بزرگ‌ترین پل دریایی جهان را بسازد؟


رودخانه دلتای مروارید با عبور روزانه‌ بیشتر از ۴هزار کشتی، یکی از پررفت‌وآمدترین مناطق برای کشتی‌رانی به‌شمار می‌رود. به‌لطف این تونل‌ دریایی در میانه‌های مسیر، کشتی‌ها بدون نیاز به دور زدن یا حرکت از زیر پل، به راحتی عبور و مرور می‌کنند. این ایده، شبیه مطرح تنگه‌ی اورسوند برای عبور کشتی‌ها از کپنهاگ دانمارک به مالموی سوئد است. در نهایت، ساخت قسمت اول پل و تونل زیر دریایی در سال ۲۰۱۱ به پایان رسید.

قسمت سوم: پایان ساخت پروژه

بعد از پایان تونل زیر دریای این شاهراه، مسیر به جزیره‌ای مصنوعی در نزدیکی هنگ‌کنگ و به فرودگاه این سرزمین رسید. سپس، پل به طول ۱۲ کیلومتر ادامه اشکار کرد تا در نهایت به هنگ‌کنگ برسد. ساخت قسمت سوم پل در سال ۲۰۱۱ اغاز شد و فرایند تکمیل آن تا ۶ فوریه ۲۰۱۸ به طول انجامید.

لپ‌تاپ خوش‌قیمت تازه آنر دقت اختصاصی‌ای به هوش مصنوعی دارد_آینده نوین
ادامه مطلب

مسیر غیرمستقیم ژوهای به هنگ‌کنگ از ۱۶۰ کیلومتر به ۵۵ کلیومتر افت اشکار کرد

با ساخت پل، مسیر غیرمستقیم ژوهای به هنگ‌کنگ از ۱۶۰ کیلومتر به ۵۵ کیلومتر افت اشکار کرد و افراد اکنون می‌توانند مسیر شرق به غرب و برعکس رودخانه‌ی دلتای مروارید را با کمتر از ۳۰ دقیقه رانندگی طی کنند.

چالش‌های پیش‌روی پروژه

به غیر از مخالفت مقامات هنگ‌کنگ با ساخت پل، سازندگان با چالش‌های فرد دیگر نیز روبه رو شدند که زمان افتتاحیه را به‌ تأخیر انداخت. یکی از چالش‌ها، دغدغه‌ی فراهم امنیت کارگران می بود. برخی از منبع های غیررسمی اظهار کردند که در جریان ساخت این سازه، نزدیک به ۶۰۰ نفر جان خود را از دست دادند که زیاد تر، کارگران اهل هنگ‌کنگ بوده‌اند. این نوشته علتشد اتحادیه‌ی عمومی کارگران کارگاه‌های ساختمانی در ۱۷ اوریل ۲۰۱۷ دست به اعتراض بزند و از دولت خواست عمل های سریع داشته باشد.

سامسونگ ماه آینده تشکیل رقیب اپل ویژن پرو را اغاز می‌کند
ادامه مطلب

این چنین اشکار شد تعدادی از تست‌های مقاومت بتن جعل شده است که نزدیک به ۱۷ نفر در این رابطه دستگیر شدند. این نوشته علتشد دپارتمان بزرگراه‌های هنگ‌کنگ آزمایش‌های خود را مجدداً روی بتن انجام بدهند. یقیناً تا این مدت هم نگرانی‌ها در رابطه تأثیرات منفی پل بر محیط‌زیست وجود دارد و این گمان وجود دارد که دلفین‌های آن منطقه به سازه برخورد کنند و صدمه ببینند.

حقایق دلنشین درمورد‌ی پل هنگ‌کنگ-ماکائو-ژوهای

سازندگان برای ساخت پروژه‌ی بزرگ پل هنگ‌کنگ-ماکائو-ژوهای، بیشتر از ۴۲۰هزار تن فولاد مصرف کردند؛ یعنی به‌اندازه‌ی ۶۰ برابر برج ایفل و ۱۰ برابر ورزشگاه المپیک پکن! علاوه‌براین، بیشتر از ۳۰هزار مترمعکب بتن به‌اندازه‌ی ۷۵۰ برابر بتن مصرفی در ۷۵۰ ساختمان ۱۰۰ مترمربعی مصرف شد.



منبع

آخرین مطالب
منجمان احتمالاً در گذشته یک لکه قرمز متفاوت روی سیاره مشتری می‌دیدند_آینده نوین
ادامه مطلب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها