اینترنت ماهواره‌ای استارلینک؛ لیزرهای فضایی حجم عظیمی از اطلاعات را انتقال می‌دهند

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک؛ لیزرهای فضایی حجم عظیمی از اطلاعات را انتقال خواهند داد


تراویس براشیرز، مهندس اسپیس ایکس، می‌گوید که این شرکت در هر روز بیشتر از ۴۲ پتابایت داده را با منفعت گیری از اتصالات لیزری به مشتریان اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اراعه می‌دهد.

مهندس اسپیس ایکس در حاشیه‌ی اتفاقات SPIE Photonics West (مراسمی در حوزه فناوری‌های اپتیک) که از ۲۷ ژانویه تا ۱ فوریه ۲۰۲۴ (۷ تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲) در سان فرانسیسکو برگزار شد، به قابلیت‌های استارلینک برای اراعه‌ی اینترنت باکیفیت در فضا اشاره کرد.

به حرف های‌ی براشیرز، ماهواره‌های اسپیس ایکس در هر روز از نزدیک به ۹ هزار پرتو لیزر برای تبادل نزدیک به ۴۲ میلیون گیگابایت داده منفعت گیری می‌کند. این پرتوها قابلیت تحول مسیر به‌صورت لحظه‌ای و اتصال به نزدیک‌ترین ایستگاه زمینی اسپیس ایکس را دارند.

استارلینک از ارتباطات رادیویی برای اراعه‌ی اتصال اینترنت بین مشتریان منفعت گیری می‌کند و پرتوهای لیزر، ابزاری برای انتقال داده در بین ماهواره‌های اسپیس ایکس می باشند.

فرزند پروری مقتدرانه؛ والدین مقتدر چطور فرزندشان را پرورش می‌کنند؟_آینده نوین
ادامه مطلب

اینترنت ماهواره‌ای یکی از تازه ترین فناوری‌های ارتباطی است که در آینده‌ی نزدیک تعداد بسیاری از مدل‌های گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی و دیگر محصولات برندهای معتبر به آن تجهیزخواهد شد. گوشی اپل از سال ۲۰۲۲ به سیستم ربط ماهواره‌ای تجهیزشده است اما اینترنت ماهواره‌ای ندارد.

منفعت گیری از پرتوهای لیزر برای اینترنت ماهواره‌ای، علاوه‌بر نقش مؤثری که در افت نرخ تأخیر در ربط دارد، می‌تواند شدت ۱۰۰ گیگابایت‌بر‌ثانیه را در هر اتصال نگه داری کند.

مقاله‌های مرتبط

مهندس اسپیس ایکس می‌گوید که منفعت گیری از پرتوهای لیزر در اینترنت ماهواره‌ای، اتصالات پایداری را فراهم می‌کند و وجود این فناوری برای گسترش دسترسی به اینترنت در مناطق فاقد ایستگاه‌های زمینی اسپیس ایکس همانند قطب جنوب الزامی است.

ماهواره‌های استارلینک به‌صورت روزانه ۲۶۶٬۱۴۱ نقطه‌ی اتصال به اینترنت را از طریق پرتوها راه اندازی خواهند داد. برخی از این نقاط تا هفته‌ها پایدار می باشند و می‌توانند به شدت انتقال ۲۰۰ مگابایت‌برثانیه برسند.

کارخانه فوق پیشرفته شیائومی با توانایی یادگیری و تکامل خودکار افتتاح شد
ادامه مطلب
آخرین مطالب

به حرف های‌ی مهندس اسپیس ایکس، سیستم لیزری ماهواره‌های استارلینک بر پایه مطرح Gen 3 عمل می‌کند که اخیراً به Gen 4 ارتقا یافته است.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها