حمله زاکربرگ به اپل: تغییرات اپ استور با اهداف اروپا در تضاد است

دعوا زاکربرگ به اپل: تغییرات اپ استور با اهداف اروپا در تضاد است


مطابق قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، اپل به گسترش‌دهندگان اجازه می‌دهد تا فروشگاه‌های اپلیکیشن متفرقه را برای کاربران گوشی آیفون در اتحادیه‌ی اروپا اراعه کنند؛ اما به‌نظر می‌رسد متا از این عمل استقبال نخواهد کرد.

به نقل از ورج، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در جریان کنفرانس مطبوعاتی تازه شرکتش او گفت: «من فکر نمی‌کنم که کار اپل برای ما تفاوتی داشته باشد. با روشی که آن‌ها پیاده‌سازی کرده‌اند، اگر گسترش‌دهنده‌ای بخواهد به فروشگاه‌های اپلیکیشن جانشین برود زیاد شگفت‌زده خواهم شد.»

مدیرعامل ۳۹ ساله‌ی متا در ادامه گفت: «اپل این کار را آنقدر سخت کرده که فکر می‌کنم با مقصد اتحادیه‌ی اروپا زیاد در تضاد است و انجام آن برای هر فردی، از جمله ما، زیاد دشوار خواهد می بود.»

اپل ضمن اظهار این که سایدلود یک تهدید امنیتی است، یک‌سری عمل های غیرمنتظره انجام داده است تا هم چنان مواضعش را نگه داری کند. این شرکت کارمزدهای جدیدی معارفه کرده که مدل کسب‌و‌کار نرم‌افزارهای رایگان همانند شبکه‌های اجتماعی را درصورتی‌که در خارج از اپ استور توزیع شوند، فلج می‌کند.

اپل واچ جان دو نفر را نجات داد و تیم کوک شخصاً به آن‌ها ایمیل زد
ادامه مطلب

نظرات زاکربرگ بازتابی از دیدگاه دیگر منتقدان سیاست‌های تازه اپل از جمله اسپاتیفای، اپیک گیمز و مایکروسافت است که عده‌ای از آن‌ها اپل را به اخاذی متهم کرده‌اند.

قانون‌گذاران اروپایی حرف های‌اند که بعد از هفتم مارس (۱۷ اسفند) که DMA اجرایی می‌بشود، پیاده‌سازی سایدلود توسط اپل را بازدید خواهند کرد. اتحادیه‌ی اروپا این قوت را دارد که برای شرکت‌های ناقض قانون، جریمه‌ای معادل ۱۰ درصد از گردش مالی سالانه‌ی آن‌ها در نظر بگیرد.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها