سامسونگ خط تولید پیشرفته‌ترین پردازنده‌هایش را وارد آمریکا نمی‌کند

سامسونگ خط تشکیل گسترش یافتهترین پردازنده‌هایش را داخل آمریکا نمی‌کند


سامسونگ و TSMC در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل تراشه بر پایه لیتوگرافی ۲ نانومتری می باشند. بر پایه گزارش SCMP، سامسونگ تصمیم دارد سال آینده تشکیل تراشه‌های ۲ نانومتری را در کره‌ی جنوبی اغاز کند.

هیچ‌یک از دو شرکت سامسونگ و TSMC، پروژه‌های تولیدی خود را در دیگر کشورها به‌طور کلی رها نکرده‌اند؛ اما پیشرفتشان کند بوده و مشکلاتی سر راه آن‌ها پیش آمده است.

آمریکا در سال ۲۰۲۳ لایحه‌ی جدیدی به نام CHIPS and Science Act را به قانون تبدیل کرد که ۵۳ میلیارد دلار پشتیبانی‌هزینه‌ی دولتی به صنعت تراشه تعلق می‌دهد. انگارً پرداخت‌های مربوط‌ به این مطرح با شدت پایینی انجام شده است. به‌علاوه، سامسونگ و TSMC با افتنیروهای کار بااستعداد در این سرزمین روبه رو می باشند.

سامسونگ تصمیم دارد تا سال ۲۰۴۷ در کل ۵۰۰ تریلیون وون (۳۷۱ میلیارد دلار) در تأسیسات بزرگ خود در نزدیکی سئول اندوخته‌گذاری کند که شامل ۱۳ کارخانه‌ی تراشه و سه مرکز تحقیقاتی است و تشکیل تراشه‌های ۲ نانومتری در آن‌ها صورت خواهد گرفت.

نرم‌افزار حرفه‌ای Expert RAW سامسونگ با فیلتری تازه آپدیت شد
ادامه مطلب

از نظر دیگر TSMC تصمیم دارد کارخانه‌های تراشه‌سازی و پارک‌های علمی تازه را در چند شهر تایوان و این چنین کارخانه‌ی فرد دیگر در تایچونگ بسازد که همه انها در انتظار قبول دولت می باشند.

TSMC دو کارخانه‌ی تراشه‌سازی در آریزونا در دست ساخت دارد که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ اغاز به تشکیل تراشه‌های ۴ نانومتری و ۳ نانومتری کنند.

سامسونگ از سال ۲۰۲۱ در حال ساخت کارخانه‌ی ۱۷ میلیارد دلاری خود در تگزاس بوده، اما پیشرفت پروژه کند بوده است و به گمان زیادً تنها تراشه‌های ۴ نانومتری تشکیل خواهد کرد.

ساخت کارخانه و روال گسترش در مناطق فرد دیگر همانند اروپا و ژاپن و هند که پشتیبانی‌هزینه‌هایی برای صنعت نیمه‌هادی در نظر گرفته‌اند، کندتر یا حتی بدون پیشرفت بوده است. به این علت به‌نظر می‌رسد تنوع در تشکیل تراشه‌های پیشرفته چالش زیاد سختی باشد و روی قیمت CPU و در نتیجه قیمت گوشی و قیمت لپ تاپ در آینده تأثیر بگذارد.

بینگ و کوپایلت ویندوز ۱۱ چندین قابلیت دلنشین هوش مصنوعی دریافت می‌کنند
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها