لنوو هوش مصنوعی پیشرفته را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد

لنوو هوش مصنوعی پیشرفته را به تلفنهای هوشمند می‌آورد


بایدو، شرکت بزرگ چینی در حوزه‌ی فناوری، همکاری تازه و مهمی را با لنوو اغاز کرده است تا فناوری هوش مصنوعی مولد خود را روی تلفنهای هوشمند لنوو قرار دهد.

بنابر گزارش رویترز، شراکت تازه شامل منفعت گیری از مدل زبانی بزرگ Ernie بایدو است. بایدو قبلا این همکاری شبیهی را با سامسونگ و آنر انجام داده می بود. رابین لی، مدیرعامل بایدو، سال قبل او گفت: «شرکت‌ها اکنون باید بر گسترش‌ی برنامه‌های کاربردی مبتنی‌بر هوش مصنوعی تمرکز کنند.»

لنوو، صاحب برند گوشی موتورولا، به گمان زیاد از هوش مصنوعی Ernie بایدو در اپلیکیشن‌های متنوع گوشی و تبلت‌ لنوو منفعت گیری خواهد کرد.

فروش تلفنهای هوشمندی که ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را برای اراعه‌ی خدماتی همانند ربات‌های او مباحثه و ترجمه‌ی بلادرنگ اراعه می‌کنند، بعد از رایج‌شدن این فناوری در اواخر سال ۲۰۲۲ با راه‌اندازی ChatGPT، به ترندی جهانی تازه تبدیل شده است؛ همانند تازه ترین مدل‌های گوشی‌ گوگل و تازه ترین مدل گوشی سامسونگ.

اغاز ناامیدکننده اپل در سال تازه؛ ۱۷۶ میلیارد دلار از قیمت بازار ناپدید شد
ادامه مطلب

شرکت تحقیقاتی کانالیس انتظار دارد ۵درصد از تلفنهای هوشمندی که در سال ۲۰۲۴ اراعه خواهد شد (نزدیک به ۶۰ میلیون دستگاه)، از قابلیت‌های اختصاصی‌ی هوش مصنوعی منفعت گیری کنند.

خدمات هوش مصنوعی که شرکت‌های آمریکایی همانند OpenAI اراعه خواهند داد، در چین دردسترس نیستند و این بازار سودآور به شرکت‌های چینی واگذار شده است. در بازار چین، اکنون بیشتر از ۲۰۰ مدل هوش مصنوعی وجود دارد و از بازیگران مهم این صنعت می‌توان به شرکت‌های بایدو و علی‌بابا و تنسنت اشاره کرد.

همکاری تازه نه‌تنها به لنوو پشتیبانی می‌کند تا در بازار گوشی موبایل بدرخشد؛ بلکه می‌تواند دسترسی به حجم عظیمی از داده‌ها را برای بایدو ممکن کند. این اتفاق علتمی‌بشود در دراز‌زمان هوش مصنوعی Ernie با شرکت‌های هوش مصنوعی رقیب در ایالات متحده همگام بشود.



منبع

آخرین مطالب
بلیط هواپیما چارتر با لحظه آخری چه فرقی دارد؟
ادامه مطلب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها