این نسخه ویندوز ۱۱ تنها ۱۰۰ مگابایت حجم دارد!

کامپیوتر قدیمی با ویندوز ۱۱ دارید؟ همین اکنون سیستم‌عامل را عوض کنید


آپدیت ۲۴H2 ویندوز ۱۱ که پاییز ۲۰۲۴ انتشار می‌بشود، اولین نسخه‌ی این سیستم‌عامل است که دیگر بدون دستورالعمل POPCNT روی پردازنده‌ها اجرا نخواهد شد. این یعنی کامپیوترهای شخصی که سن آن‌ها به ۱۵ سال یا زیاد تر می‌رسد، امکان اجرای ویندوز ۱۱ را نخواهند داشت.

نسخه‌ی بعدی ویندوز ۱۱ به‌طور خاص به دستورالعمل پردازنده موسوم‌ به POPCNT نیاز دارد که اواسط دهه‌ی ۲۰۰۰ با معماری بارسلون AMD روی پردازنده‌ها به استاندارد تبدیل شد و بعد‌از‌آن در نسل اول پردازنده اینتل سری Core i قرار گرفت. به‌گفتن بهتر، تقریباً همه‌ی کامپیوترهایی که ۱۵ سال یا زیاد تر عمر کرده‌اند، از این ویژگی حمایتنمی‌کنند.

اکنون، تعداد بسیاری از کاربران ویندوز ۱۱ را با راه حلهای گوناگون روی کامپیوترهای ناسازگار با این سیستم‌عامل نصب و اجرا می‌کنند؛ اما با انتشار کردن به‌روزرسانی ۲۴H2، این سیستم‌عامل دیگر روی این چنین کامپیوترهایی بوت نخواهد شد.

از مراسم ویندوز و سرفیس مایکروسافت در ۲ فروردین چه انتظاراتی داریم؟_آینده نوین
ادامه مطلب

به‌روزرسانی بعدی ویندوز ترقی بزرگی خواهد می بود که برپایه‌ی نسخه‌ی جدیدی از پلتفرم ویندوز موسوم‌ به Germanium گسترش داده شده است. انتظار داریم این آپدیت در سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۴ (اواخر شهریور تا اغاز آبان ۱۴۰۳) با انواع ویژگی‌های هوش مصنوعی دردسترس کاربران قرار گیرد.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها