اینترنت ماهواره‌ای استارلینک؛ لیزرهای فضایی حجم عظیمی از اطلاعات را انتقال می‌دهند

مشکل غیرمنتظره اینترنت استارلینک؛ ۱۰۰ ماهواره از مدار خارج خواهد شد


شرکت فضایی اسپیس‌‌ایکس تصمیم دارد نزدیک به ۱۰۰ ماهواره‌ی قدیمی استارلینک را به‌علت نقص طراحی که امکان پذیر علتخرا‌ب‌شدن آن‌ها بشود، از مدار حذف کند.

اسپیس‌ایکس اظهار کرده است که بر پایه وجود احتمالاتی مبنی‌بر این که ماهواره‌های استارلینک نسل اول امکان پذیر در‌ادامه‌ی حرکتش دچار اشتباه شوند و دیگر کاربردی نباشند، ۱۰۰ عدد از آن‌ها را به‌صورت کنترل‌شده از مدار خارج خواهد کرد.

شرکت فضایی ایلان ماسک در بیانیه‌ی خود می‌گوید: «ماهواره‌های نسل اول اکنون فعال می باشند و به کاربران خدمت‌رسانی می‌کنند؛ اما تیم استارلینک مشکل مشترکی در این گروه از ماهواره‌ها شناسایی کرده که امکان پذیر گمان ناکامی آن‌ها را در آینده افزایش دهد.»

بر پایه آمارها، از مجموع ۵٬۸۲۸ ماهواره‌ی استارلینک که تا بحال پرتاب شده‌اند، ۵٬۴۳۸ ماهواره‌ در مدار قرار دارند که قدیمی‌ترین آن‌ها ماهواره‌هایی از مدل‌های اولیه می باشند که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ پرتاب شدند. از ۴۲۰ ماهواره‌ی نسل اول، ۳۳۷ مورد تا این مدت در مدار می باشند.

گوشی پرچم‌دار بعدی هواوی مشابه آنر Magic 5 Pro خواهد بود
ادامه مطلب

اسپیس‌ایکس حرف های است ماهواره‌هایی که در حال فرودآمدن می باشند، به‌مرور زمان مدارشان را در طول ۶ ماه افت خواهند داد و در این زمان، حرکت و کارکرد خود را نگه داری خواهند کرد.

ماهواره‌های استارلینک در ارتفاع پایین‌تر از ۶۰۰ کیلومتر از سطح زمین قرار دارند. مقاومت هوایی در این فاصله علتمی‌بشود که ماهواره به‌طور طبیعی در ۵ سال یا کمتر بسته به ارتفاع و طراحی آن، درصورت خرابی از مدار خارج بشود.

اسپیس‌ایکس ماهواره‌هایی که درمعرض خطر بسیاری برای بلااستفاده‌شدن می باشند، از مدار خارج می‌کند. این رویکرد پیشگیرانه علتکاهش تعداد ماهواره‌های معیوب در فضا می‌بشود.

ماهواره‌های استارلینک به‌طور کامل تخریب‌پذیر می باشند. این یعنی خطر برای زمین و هوا یا دریا از ماهواره‌ی در حال خروج از مدار تقریباً صفر است؛ چون میانه ورود به جوّ می‌سوزند.

کشف هزارمین تپ‌اختر کهکشان راه شیری
ادامه مطلب

گسترش مجموعه‌ی ماهواره‌های استارلینک که بزرگ‌ترین تعداد ماهواره‌های حاضر در مدار زمین را راه اندازی می‌دهد، او گفت و گو‌هایی درمورد‌ی مدیریت ترافیک و پایداری فضایی را به‌وجود آورده و کوششهایی برای وضع قوانین و اصول جدیدی برای نظارت بر تعداد ماهواره‌ها و مطمعن از این نوشته شده است که به‌موقع در آخر عمر خود فرود می‌آیند.

در کنفرانس زباله‌های فضایی که به میزبانی سازمان فضایی عربستان در ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) برگزار شد، ارنست پفایفر، مدیرعامل شرکت قطعه‌های فضایی آلمانی HPS، خواستار وضع قوانین تازه‌ای برای حذف ماهواره‌ها پنج سال از آخر عمر آن‌ها شد.

تلفنهای سامسونگ به سرویس استریم بازی تجهیزمی‌شوند_آینده نوین
ادامه مطلب

اسپیس‌ایکس در بیانیه‌اش افزود که حذف ماهواره‌های قدیمی بر خدمات اینترنت پهن‌باند استارلینک تأثیری نخواهد گذاشت. شرکت فضایی ایلان ماسک قابلیت تشکیل حداکثر ۵۵ ماهواره در هفته و پرتاب بیشتر از ۲۰۰ ماهواره در ماه را دارد.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها