اندروید ۱۵ رونمایی شد؛ افزایش سازگاری نرم‌افزار و سخت‌افزار برای زمین‌ زدن iOS

اندروید ۱۵ رونمایی شد؛ افزایش سازگاری نرم‌افزار و سخت‌افزار برای زمین‌ زدن iOS


همانطور که در عکس رسمی بالا می‌بینید، گوگل در تلاش است تا ماه ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد و تیر ۱۴۰۳) سیستم‌عامل جدیدش را به حالت پایدار رساند.

قابلیت های تازه اندروید ۱۵

قسمت قابل توجهی از تغییرات اندروید ۱۵ به فریم‌ورک Dynamic Performance مربوط می‌بشود. این فریم‌ورک، نحوه‌ی تعامل اپلیکیشن‌های ستگین با باتری دستگاه را مدیریت می‌کند.

اندروید ۱۵ برای بهبود شارژدهی تلفنها تلاش خواهد کرد

تغییرات تازه در کوششاند به تلفنهای اندرویدی برای جواب بهتر به پردازش‌های مربوط‌ به CPU و GPU و این چنین مدیریت بهتر سیستم‌های حرارتی پشتیبانی کنند.

در اندروید ۱۵، اپلیکیشن‌هایی که پردازش‌های بعد‌عرصه را برای زمان‌زمان طویل انجام خواهند داد، انرژی کمتری مصرف خواهند کرد. این تغییرات چندان شوق‌انگیز به نظر نمی‌رسند، اما برای کارکرد کلی مهم‌ می باشند.

اندروید ۱۵؛ سیستم‌عامل ایمن برای تلفنها

دیگر تغییرات اندروید ۱۵ روی حریم خصوصی متمرکزند، ازجمله سیستم حفاظتی پرقدرت برای مقابله‌با بدافزارهایی که داخل فایل اپلیکیشن‌ها خواهد شد.

مدل «اکتشاف فضایی» هواوی واچ ۴ پرو در اغاز رونمایی لو رفت_آینده نوین
ادامه مطلب

اندروید ۱۵ این چنین به تازه ترین نسخه‌ی Privacy Sandbox تجهیزاست؛ این قابلیت که نسخه‌ی اولیه‌اش زمان‌ها قبل معارفه شد، راه‌های جدیدی به اپلیکیشن‌ها برای منفعت گیری از تبلیغات موثر می‌دهد، آن هم با نگه داری حریم خصوصی کاربر.

تغییرات اندروید ۱۵ فقطً به حریم خصوصی و کارکرد محدود نمی‌شوند. یکی از قابلیت‌های تازه، ضبط بخشی از محتوای صفحه است که نخستین بار در یکی از بتاهای اندروید ۱۴ مشاهده شده می بود. به‌لطف این قابلیت می‌توانید فقطً محتوای رابط کاربری اپلیکیشن را ضبط کنید، نه کل صفحه.

یک ساعت خوش‌قیمت شیائومی اکنون از دستیارهای صوتی حمایتمی‌کند_آینده نوین
ادامه مطلب

اندروید ۱۵ این چنین توانایی‌ی کار با دوربین را در اپلیکیشن‌های متفرقه بهبود می‌دهد (سامسونگ در چند ماه تازه کوششهایی در این راستا انجام داده است). تصاویری که در محیط‌های کم‌نور ثبت می‌کنید، با منفعت‌گیری از پردازنده‌ی دستگاه مقداری روشن‌تر خواهد شد تا بهتر به نظر برسند. گسترش‌دهندگان اپلیکیشن به‌لطف اندروید ۱۵ می‌توانند به فلاش دستگاه دسترسی یابند و شدت آن را کنترل کنند.

مقاله‌های مرتبط

مقدار خرید گوشی‌ های اندرویدی در بازار بزرگ ایالات متحده فاصله‌ی چشمگیری با مقدار خرید گوشی آیفون توسط مردم دارد و همزمان، آمار فروش در کل بازار موبایل افت یافته است. هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که از بهبود شرایط در مختصر‌زمان خبر دهد؛ با وجود این، گوگل به کوششهایش برای بهبود اندروید و توانایی‌ی کار با تلفنهای اندرویدی ادامه خواهد داد.



منبع

هوش مصنوعی تازه زمان مرگ افراد را پیش‌بینی می‌کند
ادامه مطلب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها